Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software v8.0

Startet av Cookie Monster, torsdag 30. juni 2016, klokken 21:56

« forrige - neste »

JorgenM

Sitat fra: lunitiks på mandag 24. oktober 2016, klokken 08:22
Jeg skvatt da bilen, kort tid etter jeg satt den i D, automatisk stoppet og satt seg i P.
Jeg synes dette er genialt og har blitt vandt til det fra vår i3. Bilen stopper, jeg åpner døra og går ut, ikke noe pes med å måtte sette bilen i P. 'Comfort access' ett steg videre :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Lynet

Har et eksempel på det motsatte med Leaf der sjåføren hoppet ut etter å ha stoppet men glemte å sette den i park, da kjørte Leafen avsted på egen hånd..... Det er faktisk umulig med Tesla. Skal legge til at ingen skade skjedde med Leafen grunnet rask reaksjon på sjåføren.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Jo, det er en god ting - som kunne vært løst med å bruke føleren i setet, ikke i døra.

Wattson

Ny funksjon i ap? Kjørte fra gøteborg til oslo her om dagen. Brukte ap mesteparten av veien og fikk endel meldinger om å "holde i rattet" med jevne mellomrom som vanlig og gjorde som jeg fikk beskjed om hver gang. MEN ved Vestby fikk jeg plutselig melding på dashbordet at jeg ikke lenger hadde tilgang til ap på resten av turen da jeg hadde fått for mange advarsler. Prøvde å slå den på flere ganger uten hell og med samme melding som over. Har dette skjedd noen andre?
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Tuxedo

Dette er vel den nye "three strikes and you're out!" funksjonen.  Skal være dokumentert i release notes.  Må sette bilen i park for å få tilbake AP, eller noe slikt.

krl

Sitat fra: Wattson på mandag 24. oktober 2016, klokken 22:23
Ny funksjon i ap? Kjørte fra gøteborg til oslo her om dagen. Brukte ap mesteparten av veien og fikk endel meldinger om å "holde i rattet" med jevne mellomrom som vanlig og gjorde som jeg fikk beskjed om hver gang. MEN ved Vestby fikk jeg plutselig melding på dashbordet at jeg ikke lenger hadde tilgang til ap på resten av turen da jeg hadde fått for mange advarsler. Prøvde å slå den på flere ganger uten hell og med samme melding som over. Har dette skjedd noen andre?
Det virker som om sensorene i rattet ikke merker at du holder i det. Jeg slipper aldri rattet, men får disse feilmeldingene stadig vekk. Dette er meldt inn til Tesla, men jeg har foreløpig ikke fått noen tilbakemelding.

Hvis man skal unngå å miste autopilot-tilgangen, så må man riste litt i rattet. Eller holde veldig hardt fast i det. Noe som er no-go med tanke på ergonomi.

Powerflux

Sitat fra: krl på mandag 24. oktober 2016, klokken 23:01så må man riste litt i rattet. Eller holde veldig hardt fast i det. Noe som er no-go med tanke på ergonomi.
Trenger knapt å ta i! Et lite nudge til en av sidene holder lenge!!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Cookie Monster

Er ikke noe sensor på selve rattet som merker at man holder på det. Den bruker TSS (Torque Sensor Steering)
Altså den merker at det er motstand som det blir når man holder hånda på. Holder man alt for lett kan det ikke bli registrert at man faktisk holder i rattet. Så man må holde litt bestemt i ratte så moment sensorer faktisk merker litt motstand.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Gusse

Ler litt av meg selv ;D
Trodde faktisk på at summon skulle etter vært bli slik som forespeilet på min bil når jeg byttet i april i år til da nyeste av nyeste model S. Mye som har skjedd siden da gitt. Om jeg føler meg snytt? Næsj ikke mere enn når Tesla lanserte Dual drive og Ap uten forsvarlig ettermonteringsmulighet.
Må si det er litt betenkelig da, at akkurat i det software 8.0 lanseres med det jeg trodde var neste store steg mot autonom Tesla Model S, så kommer det en total overhaling av AP på denne måten :o
Jaja, feirer alikevel Teslas visjoner, og at jeg likevel kjører en fantastisk bil som tro det eller ei faktisk bare kan drømme om :)

eldanz

Opplever at listen over siste telfonsamtaler ikke blir oppdatert. Den viser siste samtaler jeg hadde med 7.1.

Skal på Rud i morgen og vil spørre om dette.

Kartet oppdaterer seg nokså sakte. Noen ganger tar det mange kilometer før det oppdaterer seg.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

o.b.lix

Sitat fra: Wattson på mandag 24. oktober 2016, klokken 22:23
MEN ved Vestby fikk jeg plutselig melding på dashbordet at jeg ikke lenger hadde tilgang til ap på resten av turen da jeg hadde fått for mange advarsler. Prøvde å slå den på flere ganger uten hell og med samme melding som over. Har dette skjedd noen andre?

sålenge den bare blinker varsel om å holde i rattet, er det greit.Men må den lage varsellyd i tillegg, så får du bare to advarsler. Tredje varsellyd kobler ut AP til bilen har stoppet og satt i park, da virker AP på nytt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

janmb

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 01. juli 2016, klokken 23:09
En bagatell, men fint om de fjerner funksjonen aktivering av hovedlys ved bruk av vinduspusser. Solen skinner og det kommer tre regndråper på frontruten, vinduspusser tar en sveip og hovedlys tennes. Unødvendig med aktivering av full lyssetting pga noen dropper når solen skinner.. Spesielt når det kommer kun tre dråper pr 2 minutt..

Definitivt enig i denne.

Koblingen mellom lys og vindusvisker medfører at jeg svært mye av tiden kjører viskere helt manuelt, selv i lett regnvær.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

janmb

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. oktober 2016, klokken 08:40
Jævlig irriterende når man skal lirke seg litt fram eller tilbake på glatta og trenger sikten ut døra. Disse amerikanerne er totalt paranoide for å bli saksøkt og regner vel med at de er de som får smellen om noen kjører på noe med ei åpen dør.

Definitivt.

I tillegg er det høyst ukomfortabelt at bilen tidvis går i park når den ikke detekterer vekt i førersetet. Noen som aner hva som er øvre km/t for den "featuren"? Håper virkelig ikke den finner på noe slikt i 110 på motorvei....
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cra

Sitat fra: janmb på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 11:32
I tillegg er det høyst ukomfortabelt at bilen tidvis går i park når den ikke detekterer vekt i førersetet. Noen som aner hva som er øvre km/t for den "featuren"? Håper virkelig ikke den finner på noe slikt i 110 på motorvei....

Vel, det berget i alle fall meg fra å rygge i garasjeporten senest i går; jeg hadde sleiva da jeg trykte (eller rettere sagt skulle trykke) på P-knappen.  :o

Virker å fungere bare i "gangfart", for jeg løfter ofte på baken for å vri ryggen når jeg kjører, og har aldri hatt noen problemer med at jeg plutselig parkerer. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trustno1

Park er uansett ufarlig i høy hastighet. Den låser ikke hjulene, bare  bremser rolig ned.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA