Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software v8.0

Startet av Cookie Monster, torsdag 30. juni 2016, klokken 21:56

« forrige - neste »

boppus

Uansett, ser frem til en ny, frisk firmware. Noe av gleden med Model S er oppdateringene.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

petersv

Enig. Håper bare inderlig de flytter hastighetstallene nedover på skjermen, den er idiotisk plassert nå og alltid bak rattet slik at jeg må dukke for å se hvor fort jeg kjører.

Tllp

Det har kommet ny oppdatering i dag. Har ikke fått lastet det ned enda, noen som vet hva oppdateringen inneholder?

joda

Jepp, fikk den oppdatert på SC i går, versjon 2.24.102 (v.7.1)

Bare bug fix, samme info om "Destination Charging" i release notes som forrige oppdatering.
TMS 85D

Trustno1

Sitat fra: joda på lørdag 02. juli 2016, klokken 14:15
Jepp, fikk den oppdatert på SC i går, versjon 2.24.102 (v.7.1)

Bare bug fix, samme info om "Destination Charging" i release notes som forrige oppdatering.

Samme versjon jeg fikk etter jeg hentet bilen fra ludicrous upgrade i går

cra

Sitat fra: petersv på lørdag 02. juli 2016, klokken 12:49
Enig. Håper bare inderlig de flytter hastighetstallene nedover på skjermen, den er idiotisk plassert nå og alltid bak rattet slik at jeg må dukke for å se hvor fort jeg kjører.

Og indikasjon for fjernlys tilbake på sentral plass (i alle fall når der ikke er noen autopilot-funksjon). Fernlysene er ikke sterke nok til at en alltid ser om de er på eller ikke.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OnlyOne

Litt off-topic, men jeg synes det hadde vært fint om de hadde kuttet ut projected range basert på forbrukskurven i v8.0. Er ikke det egentlig litt uinteressant å se hvor lang rekkevidde du har igjen basert på de siste sekunders kjøring? Synes det hadde vært mye mer nyttig og interessant om prosjected range stod etter den vannrette streken som viser forbruket siste 10, 25 og 50 km, avhengig av hvilke visning man har av forbruket. Har du 180 i forbruk siste 10 km, så viser prosjected range gjenværende rekkevidde basert på dette forbruket. DET hadde vært nyttig. Tror jeg.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Muffinman

Er det ikke det som gjøres slik det er nå da?

overlay

Tror du valgt instant og ikke average i visningen?  Om jeg har forstått deg rett

lunitiks

#24
Angivelig lekket bilde av UI på 8.0:


Legg spesielt merke til at skinntrekket på passasjersiden er oppdatert fra beige til grå. Heldig han der Valet (betatester, regner jeg med), håper vi får flere lekkasjer fra han snart
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jkirkebo

Hvis bildet stemmer har de overhalt musikk-appen og det er jammen på tide. Det krever alt for mange tastetrykk å bytte fra f.eks TuneIn til DAB nå, etter at hurtigbytteknappen forsvant i 7.1 (som jeg ble ufrivillig oppdatet til).

Ønsker meg også enkle forhåndsvalg for TuneIn-stasjoner, slik som på DAB. Pluss dobbelt så mange forhåndsvalg ;)

Om man i tillegg kan fikse sømløst bytte mellom samme stasjon på TuneIn og på DAB (istedenfor DAB og FM) hadde jeg blitt superfornøyd :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tuxedo

Håper virkelig de fjerner den colakorken når de går fra alfa til beta.

lunitiks

#27
Tror nok det skal være sånn.


EDIT: Men seriøst, min største drøm er at de får på plass bedre klimastyring via appen. Noe så enkelt som å kunne skru på vinterpakkefunksjoner, samt få tilgang til den menyen hvor man kan stille inn vifter og viftehastigheter. TENK om dette var på plass før kommende høst/vinter...

Må være lov å drømme
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Joachim@sancon.no

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 12. juli 2016, klokken 22:34
Tror nok det skal være sånn.


EDIT: Men seriøst, min største drøm er at de får på plass bedre klimastyring via appen. Noe så enkelt som å kunne skru på vinterpakkefunksjoner, samt få tilgang til den menyen hvor man kan stille inn vifter og viftehastigheter. TENK om dette var på plass før kommende høst/vinter...

Må være lov å drømme

Jeg ønsker meg justering av amperee via app. Hadde vært greit å kunne justert slik at man enklere kunne time ladingen til å være ferdig f.eks kl 0730.

Muffinman

Kunne faktisk vært veldig greit å ha tilgang til strømtrekk og scheduled innstillingene fra appen. Slik det er nå ender det jo med at man må ut i bilen og justere om avreisetidspunktet blir utsatt eller fremskyndet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA