Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software v8.0

Startet av Cookie Monster, torsdag 30. juni 2016, klokken 21:56

« forrige - neste »

Cookie Monster

Ser ut som det skjer litt nytt på software fronten igjen snart :)

SitatTesla is referring internally to the 8.0 software update as the biggest update to the user interface since the launch of the Model S – bigger than the 7.0 update. It's also Tesla's first major UI update since its head of UI/UX left for competitor Faraday Future and more recently to work with Uber.

http://electrek.co/2016/06/30/tesla-8-0-update-new-autopilot-features-ui-refresh-more-model-s-x/
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Litt pessimistisk her nå men...håper de har prioritert å fikse ting som ikke fungerer eller er dårlig implementert i dag foran å lage nye fancy ting som kanskje ikke fungerer optimalt.

Men spent! UI trenger virkelig et løft, spesielt på bilene uten AP. Der er jo lilleskjermen temmelig meningsløs.

OleJA


Sitat?...the biggest update to the user interface since ....

Hm, akkurat det samme ble vel sagt i forkant av version 6 og 7 også uten at det ble de helt store endringene. Ihvertfall ikke for oss med pre-AP biler. Holder ikke pusten....

overlay

"What will likely be perceived as the most noticeable change for Model S and X owners is the redesign of the map and navigation interface"

Hadde satt pris på om de kunne brukt energi på en navigasjon som er brukbar istedet

o.b.lix

Navigasjonen skal få muligheten til alternative ruter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 30. juni 2016, klokken 23:04
Navigasjonen skal få muligheten til alternative ruter.

Vi lever i et I-land. I 2016. Dette ligner litt på Apple. Få inn kalkulator-appen lenge etter lansering og la menigheten hoppe i været.

Neida. Kudos til Tesla for at de holder koken  :D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. juni 2016, klokken 22:30
Men spent!
Hææ?  Jeg har allerede tatt sorgene på forskudd, og begynt å drikke.

Muffinman

Flott å ta de på forhånd, for da blir man ofte å ta dem flere ganger :)

rsomby

Sitat fra: lunitiks på torsdag 30. juni 2016, klokken 23:12
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 30. juni 2016, klokken 23:04
Navigasjonen skal få muligheten til alternative ruter.

Vi lever i et I-land. I 2016. Dette ligner litt på Apple. Få inn kalkulator-appen lenge etter lansering og la menigheten hoppe i været.

Neida. Kudos til Tesla for at de holder koken  :D

Apropos appe, har du sett kartene dems? Det er et resultat av at de ikke klarer å svelge noen store cameler og gå tilbake til google som faktisk funker. Tidenes ongoing tabbe av Apple. De blir jo ikke bedre engang...

Forøvrig så mener jeg Tesla har ufattelig mye å hente på funksjonalitet på skjermen. Det er enorme muligheter her, og jeg skulle ønske de utforsket tanken om apper fra 3 parter slik de nevnte innledningsvis i 2013-2014.

Jeg vil ha videomuligheter når jeg er i park, dashcam app for blackvue (de burde strengt tatt installert dashcam i alle biler og tatt betalt for alle som enabled), videocasting fra mobilen, musikkfjernkontroll i appen på mobilen som styrer anlegget ++

lunitiks

Spot on @rsomby!


Kan ikke så mye om computere, men er du sikker på at det er så mye mer å "hente" på 17''eren? Jeg synes den er relativt treg som den er... Men det er kanskje 3G som snakker til meg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Egil Fonn

En bagatell, men fint om de fjerner funksjonen aktivering av hovedlys ved bruk av vinduspusser. Solen skinner og det kommer tre regndråper på frontruten, vinduspusser tar en sveip og hovedlys tennes. Unødvendig med aktivering av full lyssetting pga noen dropper når solen skinner.. Spesielt når det kommer kun tre dråper pr 2 minutt..
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Thor2014

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 01. juli 2016, klokken 23:09
En bagatell, men fint om de fjerner funksjonen aktivering av hovedlys ved bruk av vinduspusser. Solen skinner og det kommer tre regndråper på frontruten, vinduspusser tar en sveip og hovedlys tennes. Unødvendig med aktivering av full lyssetting pga noen dropper når solen skinner.. Spesielt når det kommer kun tre dråper pr 2 minutt..
Når man ser alle bilene som er mørke i regnvær synes jeg det er helt OK at min bil tenner lysene når det regner.
Min subjektive oppfatning, men allikevel.


overlay

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 01. juli 2016, klokken 23:09
En bagatell, men fint om de fjerner funksjonen aktivering av hovedlys ved bruk av vinduspusser. Solen skinner og det kommer tre regndråper på frontruten, vinduspusser tar en sveip og hovedlys tennes. Unødvendig med aktivering av full lyssetting pga noen dropper når solen skinner.. Spesielt når det kommer kun tre dråper pr 2 minutt..

Da trykker jeg heller inn spylerknappen litt og tar ett enkelt wipe av frontruten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA