Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klips

Startet av lunitiks, tirsdag 21. juni 2016, klokken 19:23

« forrige - neste »

petersv

Jeg tok tallene fra din link i førstepost. Der står det 9mm.

lunitiks

Ser det. Som jeg skrev vet jeg ikke hvor pålitelig den siden er.


@F_P: Har du fasiten?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

#17
Klips ala Toyota mottatt på rekordfart fra Kina. De passer istedenfor både de blå og hvite selv om de er litt forskjellige i størrelse. Se bilder. Brukte det kun på de listene i bagasjen, så kan hende det er litt værre på dørtrekk ol. som krever mer av klipsene.

Disse er de jeg bestilte. Ei uke fra kina til min postkasse. http://www.ebay.co.uk/itm/Nylon-Door-Trim-Panel-Retainers-Clips-for-Toyota-Lexus-90467-10188-30Pcs-/182012252398

F_P

Jeg glemte selvfølgelig å måle...Ny bil på tunet denne uken, så jeg skal prøve igjen  :-[
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

#19
Sitat fra: F_P på tirsdag 05. juli 2016, klokken 08:15
Jeg glemte selvfølgelig å måle...Ny bil på tunet denne uken, så jeg skal prøve igjen  :-[



Orket ikke vente lenger, så jeg tok meg en runde med målebåndet selv  :)


EDIT 1: Som det fremgår av bildene under, har min bil (minst) fire forskjellige klips til interiørpanelene originalt, og to forskjellige hulldiametere (8mm og 9mm).

Kuriositet: Dørterskellistene fremme har kun 8mm hull, men bruker 2 ulike klips - den blå og den lille hvite uten pakning. Skjønner ikke helt hvorfor Tesla har gjort det så komplisert. Hulldiameter og dybde er den samme, men det brukes altså 2 ulike klips. (Tenkte at kanskje meksikaneren min på fabrikken hadde gått fri for den ene sorten, men neida: Ifølge delekatalogen skal det være slik.) Any ideas why?

EDIT 2: De to hvite med pakning har samme delnr. i katalogen. Dette til tross for at de er ulike, både på tegningen og i virkeligheten (ref. bilde 1 og 4).
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Har fått noen nye hvite i posten hjemme nå som ifølge spec. skulle være like de hvite. Skal ta bilder og poste når jeg er hjemme igjen.

petersv

Trengte ikke måle. Se vedlegg.

lunitiks

#22
Andre dimensjoner enn originalt ser jeg, men jaggu ikke langt unna! Du får poste når du har testet. Kjøper du pakninger i tillegg? Eller skal du bruke disse i stedet for de blå? (I 8mm-hullene? Går ut fra at det der målet på "8.8" er største tykkelse på stammen som er fleksibel, slik at de ekstra 0.8mm er selve festetykkelsen?)

Jeg prøvde forresten de små hvite jeg hadde kjøpt i 100pk. på ebay (se tidligere post). De er ikke så ulik de små hvite uten pakning som står under dørterskellisten fremme. Ble trangt - de er beregnet for 8.2mm hull - men klarte å banke den nedi hullet. Litt for mye kraft etter min smak så jeg har bestilt et nytt sett med noen blå faktisk
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Denne varianten finnes bl.a. i frunken, samt innfesting av tepper i trunk.

8mm hulldiameter, 20mm lengde og 18mm største hodemål.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Trustno1

Lunitiks, har du lyst til å oppdatere din første post med eventuelle klips som er bekreftet å passe, samt link til hvor disse kan skaffes?

Jeg har tatt knekken på ett og annet klips under prosjektet mitt, og regner med at det blir flere etterhvert. Så en liten liste hadde vært kjekt :)

lunitiks

Det er definitivt min intensjon. Har bestilt flere hundre forskjellige klips med tilsynelatende riktige dimensjoner, men har brent meg før så vet ikke før jeg har dem.


Stay tuned
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Zephid

#28
De lange klipsene på feks enkelte steder på lokari, samt under frontfanger(metallfront har 4, plastfront har 2) har samme dim som de lunitiks postet bilde av, bare at lengden er 28,5mm istedet for 20.

lunitiks

Metallklips som bl.a. fester "vegg" i fotbrønn, terskellist (1 stk) +++
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA