Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor dum har jeg lov til å være?

Startet av Østfold, tirsdag 21. juni 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

Østfold

Har funnet en parkeringsplass hvor det går an å lade semi-hurtig på Oslo kommune. En Tesla parkerer på plassen fordi det står tilgjengelig for EL-bil (alle plasser er gratis for el-bil, også de plassene hvor du ikke kan lade).

Kan jeg da parkere på utsiden av Tesla når den står der hele dagen uten å lade?

Østfold

Synes du skal parkere med ladekabel som går over bil som ikke lader. på den måten signaliserer du at du lader og at den andre ikke lader. Jeg synes ikke du skal slå inn bilruten på den andre bilen ettersom den da kan oppleves som ødelagt. Det er bedre å legge igjen en lapp. Legg gjerne igjen lapper over hele bilen så det synes ekstra godt. Velg en gunstig farge.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: Østfold på tirsdag 21. juni 2016, klokken 17:49
Legg gjerne igjen lapper over hele bilen så det synes ekstra godt. Velg en gunstig farge.

Bjoris

Dette er ett stadig tilbakevendende problem. Jeg tror det delvis skyldes at folk ikke er klar over at en også parkerer gratis på de andre plassene. Bedre skilting om dette ville hjulpet noe.

Så har vi dem som bare gir f... Der hjelper bare inneparkering og liknende, men jeg hadde ikke turt å la bilen stå uten tilsyn da, slike folk kan finne på nye sprell når de skal få bilen sin ut...

Opplevde en ny vri i helgen, kom til Etne senter der det var Cup og helt fult på parkeringsplassen, og en som tilsynelatende stod å ladet, der er to plasser på ett uttak, klikker på skjermen og oppdager at bilen ikke lader, den kan ha vært ferdig , men tipper den bare plugget i kontakten så det skulle se slik ut og st det var en lokal bil som ikke måtte/ville lade. Ganske ego når en opptar en CAHdeMO lader fordi en ikke finner plass...



kvkleppe

Det der er veldig irriterende, men lurer fælt på hvor denne semi-hurtigladeren står ? :D

pwb

Tenkte å skrive ut en del etiketter med godt lim på som jeg klistrer på frontruta. Når man må stå timesvis for å få bort lappen så tenker jeg at man også har tid til å reflektere over hvor dumt det var å stå der. Ikke noe blir ødelagt heller.

Bjoris

#7
Sitat fra: kvkleppe på onsdag 22. juni 2016, klokken 08:23
Det der er veldig irriterende, men lurer fælt på hvor denne semi-hurtigladeren står ? :D

Dette er ingen semi-hurtiglader, det er en vanlig hurtigalder (Grønn-kontakt). Det er jo "smart" da å bare plugge den i uten å starte den så ser det ut som en lader... Antar mange hadde ventet i den tro at bilen stod å ladet. Nå viser det godt på Kia som dette og Leaf at de lader med de blå lysene, men jeg så det ikke i sollyset før jeg trykket på skjermen på laderen for å se hvor langt den hadde ladet, da så jeg at den ikke ladet. Ventet vel 5 min før jeg gjorde dette!


Da tok jeg selvsagt ut kontakten av Kiaen, som da ikke er låses til bilen og ladet min bil, ladet 20 minutter, eier fortsatt ikke å se. Vi flyttet selvsagt bilen satte pistolen i laderen og lukket lokket på Kiaen... Men jeg turde ikke gå fra bilen, er usikker på hva slike folk kan finne på med min bil når jeg har tatt ut kontakten, kan jo være de trodde den ladet og ikke visste hvordan det fungert også og sånn sett trodde jeg hadde "stjålet" laderen fra dem, det er mye rart/mangelfull kunnskap på laderene har jeg noter meg:)

Vi var der i 20-30 min etter at vi ladet, men denne Kia`en stod der fortsatt, uten tegn til eier, men nå uten ledning i, hehe:)

Østfold

Sitat fra: kvkleppe på onsdag 22. juni 2016, klokken 08:23
Det der er veldig irriterende, men lurer fælt på hvor denne semi-hurtigladeren står ? :D

Finner den ikke på kartet heller - holder den skjult som gode fiskevann haha :-)

Hm. Oslo kommune har sikkert kart over sine ladestasjoner - ser ikke ut til at alle ladestasjonene er med overalt, men nå har jeg ikke sjekket opp om de har et eget kart.

Ja, det er en parkeringsplass med 4 semihurtigladere - eller hva de nå kaller det. Virker som det er samme kapasitet som i min garasje, full lading i løpet av 4-6 timer???, vel jeg har en Leaf 30kW og ikke en 1000kW Tesla.

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA