Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor dum har man lov til å være?

Startet av Østfold, tirsdag 21. juni 2016, klokken 16:57

« forrige - neste »

nr1rayner

Jeg har skrevet en enkel og grei beskjed:
"Trenger du ikke lade, trenger du ikke stå her heller."
Event. fyllt på med:
"Bruk gjerne de andre GRATIS parkeringsplassene så jeg som trenger lading får ladet"
Viktig å poengtere at også de andre plassene er gratis...  ;)

Den beskjeden er jo ikke ufin, men synes egentlig ikke det er så himla nødvendig å være så fin i språket til folk som ikke skjønner det heller jeg :P
En skikkelig krass beskjed kan kanskje ha bedre virkning på enkelte, så kanskje de skjønner at en annen har blitt forbannet.
Men man kan jo prøve å avslutte litt høflig, f.eks.
"Se til ....... å ha deg vekk fra ladeplassen når du er så ..... lat at du ikke gidder å plugge inn!!!
Men kom gjerne tilbake den gangen du trenger strøm  :) "

Ser ut som enkelte tror de MÅ parkere på ladeplass og MÅ kjøre i kollektivfelt fordi de har elbil.
Tror de har misset litt på MÅ og KAN...

Samme P-problemet er det forøvrig med fossilhoder, f.eks. på IKEA-Trondheim har vi "lastesone" der det står tydelig max 15-min, mange står parkert der i flere timer uten noen form for aktivitet rundt bilen. Da snakker vi gjerne også biler av størrelse Polo, som jo tar max 3 min å laste inn..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Trekkoppbil

Man kan jo ta fram den gamle flyer for feilparkerte biler:

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=1734.0;attach=700

Den kan være grei å ha liggende i bilen.

Min erfaring er at det er stort sett el-bilister som blokkerer for ladeplassene, og det er svært sjeldent fossilbilster gjør det.

Det er ikke forbudt å være dum, men trafikken stopper opp om man ikke er litt hensynsfull.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA