Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq-bestillinger

Startet av Gizmo, fredag 10. juni 2016, klokken 22:05

« forrige - neste »

moby666

Hyundai har gått hardt ut og gir ikke rabatt. Spørs nok om det endrer seg litt når de finner ut at bilen ikke selger seg selv så lett som de trodde. Bilen er nok best i klassen 300.000 men ikke bra nok for at de som allerde har en ok elbil vil oppgradere. Tror mange står over og venter på neste tog (m3, ampera-e, Leaf 60 osv)

Magster

"Best i klassen" kan vel også diskuteres med 28kwh batteri  ;)

ProsjektX

Kanskje sjekke med Agrol, eller importør direkte også?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

rullemann

Sitat fra: TM på fredag 24. juni 2016, klokken 20:46
Ja, det kan du si. Men det er jo Agrol som har skrevet det, og da hadde de ikke noen elbil. Men det betyr bare at Ionic ble enda mindre attraktiv i forhold til de konkurrentene som gir storkunderabatter.
Enig i det siste. Med rabatt kunne den lett konkurrere med Leaf følte jeg, uten rabatt ser det ikke så bra ut.

bno

#19
Sitat fra: ProsjektX på lørdag 11. juni 2016, klokken 12:58
Det er 28kw brutto. Soltak vil ikke være tilgjengelig.

Har i dag snakket med en selger hos et firma i Sandnes som presenterte seg som Norges største Hyundai forhandler.
Ønsket informasjon om takluke og at dette vil være en potensiell dealbreaker for meg. Det ble tatt noen telefoner mens jeg var der og det ble avklart at takluke er mulig å få på bestilt på elbilen også og prisen er NOK 10000,-
Flott bil synes jeg.

eliten

Agrol avtalen ble inngått med Nissan. Har ikke hørt noe om at den er inngått med Hyundai.

moby666

Agrol har avtale med mange bilmerker, Nissan og Hyundai er noen av dem.

ProsjektX

Du finner oversikten for Agrol her https://agrol.no/avtaler/bil. Så veldig mange merker...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Gizmo

Angående Agrol så har jeg samme inntrykk som dere har nevnt. Så snart etterspørselen synker/importøren trenger hjelp til å nå målene, så reforhandler de avtalen med Agrol.

Det var samme tilfelle med Leaf. Agrol-rabatten ble innført cirka 6 måneder (eller mer?) etter at de første bilene ble levert ut. Og til å begynne med var rabatten langt lavere enn den er i dag.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Myrvang

Fikk pris på IONIQ, synes den var ganske dyr...

Kommer på 290.000,- med metallic, vinterdekk og klargjøring. Bilen i seg selv koster 261.050,-

Med så lite batteri er det langt ifra noen gamechanger, men skal bli spennende å se hvordan den gjør det i mrkedet når den kommer, skal være 500 biler som er forbeholdt Norge i første omgang.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Trond.m

Sitat fra: Myrvang på lørdag 02. juli 2016, klokken 00:39
Med så lite batteri er det langt ifra noen gamechanger, men skal bli spennende å se hvordan den gjør det i mrkedet når den kommer, skal være 500 biler som er forbeholdt Norge i første omgang.
Med den prisen vil den nok ikke legge seg på topp i salgsstatistikken i høst. Leaf salget holder koken forbausende godt, og BMW har et stort antall forhåndsbestillingen på 2017 modellen som kommer til høsten. Og det er alltid mange som vil ha e-Golf, selv om den snart bør / skal få lenger rekkevidde.

ProsjektX

Sitat fra: Myrvang på lørdag 02. juli 2016, klokken 00:39
Fikk pris på IONIQ, synes den var ganske dyr...

Kommer på 290.000,- med metallic, vinterdekk og klargjøring. Bilen i seg selv koster 261.050,-

Med så lite batteri er det langt ifra noen gamechanger, men skal bli spennende å se hvordan den gjør det i mrkedet når den kommer, skal være 500 biler som er forbeholdt Norge i første omgang.
I følge pdf'en som er lagt ved en post her er pris 251.050,-. Ser lokal forhandler annonserer fra 259.900,- som jeg antar er med frakt/klargjøring, så da burde prisen din ligge på rundt 276.000,- (10.000,- for vinterhjul og 6000 for metallic?)

Ser forresten pris for soltak er tilsvarende 3500kr i Korea, mot 10.000 her.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

moby666


hemi

Jeg vurderte denne faktisk, men når jeg fant ut at prisen var relativt høy, og drivlinjen som en leaf/soul på det som ser ut som? relativt stor bil utgikk det ganske hardt.

Heia ny i3, får jo da ny i3 før jeg hadde fått denne også, så da blir det litt nobrainer.

Trikkern

Til de av dere som har sett bilen. Hvor stort er bagasjerommet? Er det plass til en barnevogn der? Er det god bredde i baksetene? Kunne godt tenkt meg å sett den i virkeligheten men det er vel ingen hybrider utstilt i Vestfold eller omegn?
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA