Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De med levering aug-sept

Startet av kptpower, onsdag 01. juni 2016, klokken 16:20

« forrige - neste »

Bjoris

#120
Sitat fra: Toonster på mandag 22. august 2016, klokken 19:25
Hvor har du levering?

Hvis det er et annet sted en Drammen, er det mulig å "hente" en uke ved å dra til Drammen selv.
Bergen, nei er ikke så ivrig at jeg går til Drammen og der syns jeg det har vært mye dårlig rykte også. Er veldig fornøyd med Bergen. DS ringte nå, levering avtalt til 2.9 kl. 15. Kunne fått den før, men har ikke så god tid før fredagen uansett:)

Blir digg dette selv om det hadde vært konge å fått AP 2.0, noe jeg nok da glipper med kun få uker...

Hadde jeg kunne bestille nye til samme pris hadde jeg kanselert og ventet på 2.0 nå, men siden prisene nå er hinsides ifht det vi betaler så er det egentlig greit, de som får AP 2.0 i Norge har betalt vesentlig mer for bilen så sånn sett er jeg fornøyd likevel.

Vi vurderte seriøst X og salg av Sen, noe som fortsatt kan skje, men vi falt ned på at det er for mye uklart med Xen ifht dører/last og ikke minst størrelsen og denne 5 seteren som KAN bli mye mer praktisk enn dagens versjoner... Vel, denne bilen er ikke mer enn 100.000 dyrere enn det jeg fikk for min gml S85 så happy as can be egentlig, det å fått med AP 2.0 også nå hadde jo vært et kupp av dimensjoner, tror AP 2.0 blir en annen verden og sånn sett vil disse holde seg bedre i pris fremover. AP 1.0 vil fremstår som ganske banalt i forhold tror jeg, men så er det nok ganske lenge til all HW kan tas i bruk i AP 2.0 også så kanskje vi har byttet til den tid uansett:)

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på tirsdag 23. august 2016, klokken 13:15
Sitat fra: Toonster på mandag 22. august 2016, klokken 19:25
Hvor har du levering?

Hvis det er et annet sted en Drammen, er det mulig å "hente" en uke ved å dra til Drammen selv.
Bergen, nei er ikke så ivrig at jeg går til Drammen og der syns jeg det har vært mye dårlig rykte også. Er veldig fornøyd med Bergen. DS ringte nå, levering avtalt til 2.9 kl. 15. Kunne fått den før, men har ikke så god tid før fredagen uansett:)

Blir digg dette selv om det hadde vært konge å fått AP 2.0, noe jeg nok da glipper med kun få uker...

Hadde jeg kunne bestille nye til samme pris hadde jeg kanselert og ventet på 2.0 nå, men siden prisene nå er hinsides ifht det vi betaler så er det egentlig greit, de som får AP 2.0 i Norge har betalt vesentlig mer for bilen så sånn sett er jeg fornøyd likevel.

Vi vurderte seriøst X og salg av Sen, noe som fortsatt kan skje, men vi falt ned på at det er for mye uklart med Xen ifht dører/last og ikke minst størrelsen og denne 5 seteren som KAN bli mye mer praktisk enn dagens versjoner... Vel, denne bilen er ikke mer enn 100.000 dyrere enn det jeg fikk for min gml S85 så happy as can be egentlig, det å fått med AP 2.0 også nå hadde jo vært et kupp av dimensjoner, tror AP 2.0 blir en annen verden og sånn sett vil disse holde seg bedre i pris fremover. AP 1.0 vil fremstår som ganske banalt i forhold tror jeg, men så er det nok ganske lenge til all HW kan tas i bruk i AP 2.0 også så kanskje vi har byttet til den tid uansett:)


AP2.0 blir nok også ganske raskt utdatert med den hastigheten denne teknologien beveger seg nå.
Med AP 1.0 kan du la bilen kjøre for deg ganske mange steder, selv om det i utgangspunktet er flerfeltsvei med fysisk midtdeler den anses som god nok for. Men du må følge med og er fortsatt 100% ansvarlig.  I praksis fungerer den som oftest bra, men litt ujevn kvalitet på kjøringen. Spesielt om veimerking er dårlig. Noe skyldes hw, noe skyldes sw.
Neste generasjon (2.0) blir antakelig bedre på alt. Dvs jevnere kvalitet på kjøringen, fungerer bedre flere steder osv. Ingen revolusjon, men evolusjon.
2.0 vil garantert erstattes av 2.5, 3.0 hw etter ikke alt for lang tid. Endringene vi ser rundt inhouse, leverandør osv nå tyder på at løsninger som kommer nå nok erstattes av nye løsninger. Tesla satser hardt på dette og står garantert ikke stille med 2016-hw i lang tid.

Et godt eksempel på hva autopiloten må bli bedre på er proaktiv istedenfor reaktiv programvare. Du nærmer deg et veikryss hvor du har vikeplikt. Du kan selv se at en bil kommer kjørende på veien fra høyre og vil treffe krysset før deg. Pt. reagerer ikke bilen på dette, selv om kameraet ser bilen. Du må selv ta over.

Et annet eksempel er når du kjører på motorvei. Du kan se at bilene lenger frem enn bilen foran deg bremser. Bremselysene langt frem viser at bilen foran deg også snart må bremse, være seg kraftig eller mykt. Du som sjåfør ser dette og reagerer med tilpasset hastighetsreduksjon. Autopiloten gjør ingen ting, selv om kameraet ser lysene. Først når bilen foran deg endrer hastighet reagerer autopiloten.

Begge disse scenariene kan allerede nå løses med programvare, for bilen ser dette allerede. Og ikke minst – den kan med god presisjon beregne andre objekters fart utifra plassering, kartdata og erfaring. Ekstra kamera vil hjelpe, men det er bare en evolusjon.

Etter proaktiv programvare vil det være behov for flere sensorer, kameraer bakover og på siden, bedre skjerming rundt sensorene (eks spyler på kamera på sidene/bak osv) for å håndtere dårlig vær, direkte kommunikasjon mellom biler osv. Og med alt dette på plass kan man trygt gå inn i appen, trykke summon og få bilen kjørt til seg uten gammeldags sjåfør. Da blir ap1.0, 2.0 osv veldig gammeldags :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Utviklingen vil ikke stoppe så det er selvsagt ikke slik at 2.0 er endelig versjon, men 2.0 er nok vesentlig bedre enn 1.0 ellers hadde ikke Tesla tatt seg bryet med oppgraderingen og når en får helt ny bil som en av de siste med gml HW så er det litt kjipt. Men la oss se, kanskje vi allerede i natt får mer info om dette, hvis ikke det er del av produkrpresentasjonen i kveld så er det noen mnd minst til dette kommer....

Spennende er det, iallefall!

mrkjelke

#123
Produktpresentasjon i kveld @bjoris? Vet du om dette streames live? Har du noe mer info?

Fuggetaboutit - den som leter finner. https://electrek.co/2016/08/23/tesla-product-announcement-at-noon-pt-3pm-et/
Førstegangskjøper av Tesla. Model S 70D, i produksjon 07.07.16, i transit 12.07.16.

Bjoris

De kjørte live på Tesla.com ved lansering av 3, kanskje de gjør det alltid? Usikker. Te mer at det kommer på nett rimelig raskt uansett

navelso

For noen uker siden ble jeg oppringt av DS og de pressa på for at jeg skulle ta levering i første halvdel av august. Jeg solgte gamlebilen, noe som gikk raskere enn ventet. På web står det
SitatYour estimated delivery window is August 7, 2016 - August 21, 2016.
Etter salget har det vært vanskelig å få respons fra DS, sier bare at
SitatPer nå har vi ikke fått klarsignal fra logistikk for å booke levering for din bil.
Andre som opplever tilsvarende?
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Bjoris


rsomby

Du må vel klare å få de i tale, og spørre hvorfor den ikke er klar? Jeg hadde blitt ganske pissed om de ikke leverte som foreslått og krevd låne/leiebil inntil levering. Jeg ville også blitt småpissed om de ikke kunne nåes eller ikke svarte å mine henvendelser. Hva er da vitsen med en DS?

Selv har jeg bare gode erfaringer med DS i Bergen.  Og nå nærmer det seg levering av ny bil  ;D

navelso

#128
Ja, begynner å bli ganske irritert etter hvert. Ringt og lagt igjen beskjed, sendt flere mailer til DS + to tekstmeldinger. Ingen respons overhodet, siste livstegn er 8 dager siden.


Er vel på tide å se om det er andre enn DS som kan kontaktes.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Bjoris

Kan være at vedkommende har glemt å merke av for ferie...

navelso

Tror ikke det, for fikk autosvar om at de var pressa på tid for 8 dager siden. Ikke noe sånt nå. Uansett koster det ikke mange sekundene å svare på en sms og gi meg en annen kontakt. Skal jo ha en DS når jeg er i denne fasen.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

mrkjelke

DS ringte på fredag og levering er planlagt mandag 5. September. På final invoice er fredag 2. September antatt levering. Håper på det siste. Nærmer seg uansett med stormskritt nå!
Førstegangskjøper av Tesla. Model S 70D, i produksjon 07.07.16, i transit 12.07.16.

alda

Har fått final invoice nå, der står 13. september oppført som estimert leveringsdato... Har ikke hørt noe fra DS... Gleder meg helt syyyykt!  :P ;D

Leverte fra meg fossilbilen forrige lørdag til en lykkelig kjøper, så nå spinner man rundt i en C-Zero... Ikke helt feil det, men jeg har en liten anelse at det blir en annen opplevelse med Tesla! (har kun prøvekjørt en bil i 20 minutter en gang...)
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Bjoris

Hentet min i dag, den er solgt og leveres søndag. Angrer litt, men den som venter på noe godt:) X bestilles når pengene er på konto... Må si at den nye er helt noe annet enn den første vi hadde, mye mer premium følelse selv om det fortsatt er ting å sette fingeren på, mest fordi nå vet jeg hvor jeg skal se etter feil:) Nå er det nesten bare sjarmerende

Bare å glede seg ja...

alda

Du har fått bilen nå mrkjelke? Fornøyd?

Har selv ikke hørt noe ennå... hadde vært fint med en telefon fra DS idag der leveringsdato bekreftes!  :P Sliter med å fokusere på jobben når man er i ventemodus på denne måten...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA