Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo - Førde med elbil tips?

Startet av jaso, mandag 30. mai 2016, klokken 11:59

« forrige - neste »

elbil-1

ladeinorge.no viser 20KW x 2 på ljøsne og 3,6 / 7,4kw på andre ladestolper - så jeg antar at dette er korrekt...

avventer THE sin test.

THE

Da har jeg testet lading på Ljøsne. Zoe vil ikke lade der, så kan ikke si noe om effekt på ladestasjon. Det er ikke merket på ladestasjon hvilken effekt man kan få. Merkeskiltet på ladeboksen sier 400V og 64A, så det bør være 2x22kW.

Har sendt epost til support for å få svar på effekt, og hvorfor det ikke er mulig å lade Zoe der.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

prompt

No treng eg råd frå de som har køyrt denne strekninga, og frå erfarne elbilistar generelt. Eg har ein leaf 2.gen, og skulle komt meg til Førde utan for mykje rekkjeviddeangst. Ladaren ved Håbakken er jo ikkje aktiv så då må eg finne ei alternativ rute. Det har jo blitt kaldare i lufta og eg bør vel få lagt om til vinterhjula eg fekk med bilen for første gong (pigg). Ser at det blir enten via Stryn eller Voss. Tid har eg nok av, men vil helst ikkje saktelade for mykje. Kva rute vil de anbefale?

i05L0

Jeg vil anbefale følgende rute: Oslo via RV4 med hurtiglading på Circle K Mjøsbrua, deretter hurtiglading på Ringebu og Bismo for deretter å lade på Stryn Torg, via Byrkjelo til Førde.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA