Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på 2017 eGolf

Startet av Bjoris, torsdag 26. mai 2016, klokken 14:46

« forrige - neste »

Bjoris

Noen som vet noe om dette? Det er jo snakk om en vesentlig sprekere bil også. Skal dagens 24 kWh selges parallelt?

jensjacob

#1
Jeg ved ikke hvad prisen på den nye model bliver men den gamle 24 kWh model stopper:

http://cleantechnica.com/2016/05/26/2017-vw-e-golf-rumored-get-boost-200-kilometers-range/

"The head of electric vehicle development at Volkswagen, Dr Volkmar Tanneberger, commented that the upgraded battery pack will be the only option available for purchase — the old 24.2 kWh battery-pack option is being discontinued."
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Bjoris

Ringte Møller, de visste ingenting, kommer som facelift, men kunne bli 2018 modell også. Kan være at de ønsker å få folk til å vente og derfor slipper nyheten tidligere enn vanlig...

bno

Typisk selger svar....2018 modell er da det reneste vrøvl

gamer73

jeg tror generelt sett at selgere vet litt mer enn "vanlige" folk i gaten om et bilmerke, men UTROLIG mye mindre enn folk som er å finne på forumet til bilmerke (slik som vi er).

torlie

Skal de være konkurransedyktige på pris kan ikke denne økes noe særlig, siden flere vil da gå for alternativene som nye i3, Leaf, Bolt osv.

Min spådom er ca lik grunnpris, mulig 10% påslag, alternativt 15% påslag i pris med mer standardutstyr for å kompensere for den økte prisen.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

e-curious

Tipper at differansen blir ca det samme som mellom 24kWh og 30kWh Leaf (20K), kanskje noe mer siden rekkevidden øker litt mer og spesifikasjoner blir bedre; 25-30K.
Premie til den som gjetter nærmest?  ;D

Trond.m

#7
Sitat fra: e-curious på mandag 30. mai 2016, klokken 17:14
Tipper at differansen blir ca det samme som mellom 24kWh og 30kWh Leaf (20K), kanskje noe mer siden rekkevidden øker litt mer og spesifikasjoner blir bedre; 25-30K.
Premie til den som gjetter nærmest?  ;D
BMW økte prisen med bare 15.900 kr, men beholdt rabattene på utstyrspakker som de startet med i januar for den gamle modellen. VW skal vel ikke tilby 2 batterier, så jeg er rimelig sikker på at de ikke øker prisen med mer enn 10-15000 kr for en godt utstyrt modell. Prisøkningen kan også forsvares som en justering for kursen på Euro. Jeg vil vel ikke se bort fra at VW i likhet med Nissan kommer med kampanjetilbud på 2017 modell (fra juni med gammelt batteri), og hvis kampanjene ikke videreføres, så kan reell prisøkning fort komme opp i 30-40.000 for å få større batteri

Stikkkontakt

Startpris e-Golf 36kwh 269.900.

Da tipper jeg at lite endres utstyrsmessig,men Møller putter gjerne på utstyr alle velger likevel.
Kanskje de kommer ulike utstyrsversjoner? Dagens e-Golf er basert på Comfortline. Synd at det ikke er Highline. Den har veldig mye bedre seter i del-alcantara. Kanskje vi kan velge Highline etter FL?

Touring


Stikkkontakt

Dette er tipping.
Men regner med at prisen på Ampera-e er kommet når den nye Golfen prissettes. Golf kan ikke være dyrere enn den.

tutti

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 31. mai 2016, klokken 08:09
Dette er tipping.
Men regner med at prisen på Ampera-e er kommet når den nye Golfen prissettes. Golf kan ikke være dyrere enn den.
Så samme pris, men den ene har 60 kWh batteri og den andre omtrent halvparten?

Høres ut som et tøft valg for bilkjøpere.

knut3448

Sitat fra: tutti på tirsdag 31. mai 2016, klokken 11:28Høres ut som et tøft valg for bilkjøpere.
Burde ikke være det nei, men det selges i dag mye eGolf selv om Leaf/Soul har større batteri til mindre penger.

AmperaE ser ut til å bli mindre enn eGolf vel...? Muligens bare mindre bagasje. Det er nok utslagsgivende for en del.

Stikkkontakt

Sitat fra: tutti på tirsdag 31. mai 2016, klokken 11:28
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 31. mai 2016, klokken 08:09
Dette er tipping.
Men regner med at prisen på Ampera-e er kommet når den nye Golfen prissettes. Golf kan ikke være dyrere enn den.
Så samme pris, men den ene har 60 kWh batteri og den andre omtrent halvparten?

Høres ut som et tøft valg for bilkjøpere.

Er vel andre grunner til å kjøpe elbil enn kun rekkevidde? Med ditt resonnement er TMS 70 et dårlig kjøp fordi man får samme rekkevidde til under halv pris i Ampera-e.
Jeg har ikke sett Ampera-e, men utifra bilder og mål er den mindre og simplere innvendig  enn e-Golf. Hvordan den kjører vet jeg heller ikke. Det vi vet er at Ampera-e er raskere enn Golf, men at e-Golf 1.5 er raskere enn 1.0.

alagerqv

Problemet med TMS er for manges del ikke størrelsen på batteriet, men på selve bilen!  :P

Jeg venter på TM3, og håper Dual Engine modellen ikke blir for avskrekkende eller at avgiftene er på plass når den dukker opp i 2018/2019...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA