Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kreisel bygger batterifabrikk

Startet av Stikkkontakt, fredag 06. mai 2016, klokken 20:11

« forrige - neste »

Stikkkontakt


epsilone6

De påstår at om e-Golf hadde byttet til deres batterier så hadde kapasiteten økt fra 24,2 kWh til 55,7 kWh med identisk vekt. En hake er det nok et eller annet sted, trolig pris?

Stikkkontakt

Sitat fra: epsilone6 på fredag 06. mai 2016, klokken 20:36
En hake er det nok et eller annet sted, trolig pris?

Det er nok ikke billig,men de får vel prisen ned ved å øke produksjonen til 800.000 kwh i året. De er vel ikke så gal at de setter opp en slik fabrikk uten å ha et salgbart produkt?

epsilone6

Får håpe de lykkes, de har bygget noen kule prototyper av eksisterende fossilbiler ser jeg på hjemmesiden. Her på berget hadde vi nok gått mann av huse for den 64 kWh Yetien med firehjulstrekk og 22 kW lader. MB Sprinter med 90 kWh og 60 kWh Caddy er jo også biler som virkelig burde vært på markedet allerede.

Elmo

Og som vanlig kommer nye revolusjonerende batterier om ett år ++    og til neste år har alle glemt dem.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jensjacob

For dem der er interesseret står der lidt mere om byggeriet her hos entreprenøren:
http://www.schaufler-plan.at/news/

Desuden så tror jeg at jeg har fundet selve lokationen for byggeriet:
https://www.google.dk/maps/@48.5353684,14.4899126,187m/data=!3m1!1e3

Så kan dem der måtte være interesserede selv følge med via. Google Earth for så vidt billederne bliver opdaterede. Ligenu er der ikke meget at se på Google Maps.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

stefse

Sitat fra: epsilone6 på fredag 06. mai 2016, klokken 20:36
De påstår at om e-Golf hadde byttet til deres batterier så hadde kapasiteten økt fra 24,2 kWh til 55,7 kWh med identisk vekt. En hake er det nok et eller annet sted, trolig pris?
Hva med volum?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

jensjacob

Jeg tror volumnet er uændret. Kreisel har bygget deres batterier ind i den eksisterende batterikasse. hvis deres celler fylder mere har de enten udnyttet den smule luft der måtte være i VWs design inde i kassen eller de har sænket bunden. Ingen af delene lyder særlig sansynligt for mig.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)


Elmo

Sitat fra: bno på onsdag 27. juli 2016, klokken 00:59
Litt of topic, men http://cadenzainnovation.com/news/veckans-affarer-hennes-batteri-kan-forlanga-teslas-korstrecka-med-70-procent/
Og som vanlig kommer det først om et par år (sitat):
"Jag tror att vår lösning kommer att finnas på marknaden om två år."

PS: Jeg forsøkte å finne ut hvordan det går/gikk med Boston Power som hun også stod bak og som også hevdet at deres batterier var/er revolusjonerende. Med det er veldig vanskelig å finne ut om det er sannheter eller børs-skryt det man finner
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

epsilone6

Problemet med sånne små selskaper er at businessmodellen er å hente kapital i overskuelig fremtid, de færreste har et praktisk utnyttbart konsept som forandrer verden, men de er hundre prosent avhengige av å fremstå som om de har det. Me fau sjåo, som de sikkert sier et eller annet sted i landet

bno

Sitat fra: Elmo på onsdag 27. juli 2016, klokken 10:00
Sitat fra: bno på onsdag 27. juli 2016, klokken 00:59
Litt of topic, men http://cadenzainnovation.com/news/veckans-affarer-hennes-batteri-kan-forlanga-teslas-korstrecka-med-70-procent/
Og som vanlig kommer det først om et par år (sitat):
"Jag tror att vår lösning kommer att finnas på marknaden om två år."

PS: Jeg forsøkte å finne ut hvordan det går/gikk med Boston Power som hun også stod bak og som også hevdet at deres batterier var/er revolusjonerende. Med det er veldig vanskelig å finne ut om det er sannheter eller børs-skryt det man finner

Holder påmed det selv også. Får se om jeg finner noe, men skjønner at det kan bli vrient da...

stefse

Det er ikke revolusjon batterimarkedet trenger nå, men større volum og jevnt forbedringsarbeid på det som virker.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Elmo

Sitat fra: stefse på søndag 31. juli 2016, klokken 22:11
Det er ikke revolusjon batterimarkedet trenger nå, men større volum og jevnt forbedringsarbeid på det som virker.
Absolutt ikke større volum.
Det vi trenger er høyere kapasitet på samme volum og samme eller lavere vekt, og det er det de fleste kaller revolusjon.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Hansi

Regner med han mente større produksjonsvolum, flere MWh produsert :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA