Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rust

Startet av misterg, fredag 29. april 2016, klokken 11:44

« forrige - neste »

misterg

Har forstått at det kan komme litt rust rundt bremsene som følge av mye regen og lite bruk av bremser.
Men hos min 2014/ 19k/ står i garasje- Model S så har det kommet store mengder rust på utsiden, altså ikke det området hvor bremsene tar. Ble veldig synlig når sommerfelgene kom på- se vedlagte bilder.
Er det flere som sliter med dette, har dere eventuelt selv påført noe behandling i dette området..?


Muffinman

Vanlig på relativt tidlige biler det der. Vet at Tesla har utbedret mange biler, men vet ikke hva de praktiserer nå. Virker som problemet er mindre på nyere biler.

Selv gadd jeg ikke klage på 2013-modellen i signaturen og gikk på med stålbørste før jeg lakkerte med hammerslagslakk. Det holder enda etter to år bak. Foran ble skivene byttet pga kast.


F_P

Fått det utbedret, men det ruster fremdeles. Vet ikke om jeg skal gidd å be om å få det fikset, eller om jeg skal legge på noe selv som jeg vet holder...
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

NielsChr

min tidlige 2013 havde samme problem, min nye 2015 har andre skriver som er antirust behandlede på netop dette område. de har derfor ikke samme rust problem.
selve skriven ser også ud til at ruste mindre på min 2015 model.

tydeligvis en af de mange små forbedringer som løbende er sket på model S. må være sket i løbet af 2014 - formodentligt i efteråret.


misterg

Takk for link, Brede- var ikke klar over den tråden.
Er klar over at dette er en estetisk sak, men det ser ærlig talt ikke noe særlig ut på en relativt ny bil...

Får høre med Tesla hva de sier om saken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA