Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fiat 500E - starter ikke - Feilmelding på Fuel cut off + airbag

Startet av Drivo, onsdag 27. april 2016, klokken 14:50

« forrige - neste »

Drivo

Fiat 500E - starter ikke - Feilmelding på Fuel cut off + airbag.
2010 modell
Noen som har opplevd lignendne?

flemmz

Har du fått ordnet dette? vanlig feilmelding... Har noen steg i tilfellet
Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

gecco

With my micro-vett I had the same problems, until the exchange of the 4 bords at the battery box.
Regards, Harald

Drivo

Sitat fra: flemmz på fredag 27. mai 2016, klokken 13:41
Har du fått ordnet dette? vanlig feilmelding... Har noen steg i tilfellet

Nei dette er ikke løst. Tar gjerne imot "noen steg".
Har du noe å tilby?

flemmz

Jeg har ikke vært så aktiv på forum, så jeg har glemt å svare. Men for å holde tråden noenlunde oppdatert svarer jeg litt her alikevel. Vanlige feil på micro-vett som jeg har erfart.
-12V batteriet er viktigt for at resten av elektronikken skal fungere, pass på at dette er bra.
-Sjekk at ac til dc konverteren fungerer
-Dårlige koblinger mellom batteriene og bms. (alle koblinger må kontrolleres generelt)
-Bilen har noe rart feilmeldingssystem... det er ett canbus filter som oversetter samt skiller mellom bilens orginale canbus system og micro-vett sin ombygging. Derfor gir ikke disse feilkodene som du får i dashbordet noen direkte mening mer generell feilkode. Dette filteret eller skillesystemet er en hvit boks under rattet. Der finner du også 2stk db9/rs232 kontakter. en for bms og en for inverteren.

diyelectriccar.com sitt forum finner en flere tråder som tar feilene mer omfattende. Der finner du også noen som du kan ta kontakt med for rep av bilen.

Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA