Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manglende/fraværende kundeservice

Startet av terhalbo, tirsdag 19. april 2016, klokken 19:59

« forrige - neste »

Brede

#45
På slutten av dag 4 har de iallefall kjørt bilen inn på verkstedet ser jeg  ;D
Nå får ikke appen kontakt lengre så da er det vel bare å glemme bilen til langt uti neste uke..

SunSeeker

Nå vet ikke jeg hva de skal gjøre på bilen din, men vær klar over at om DE skrur av "mobile access" ,så er det en oppsigelsesgrunn på mekanikker i henhold til Tesla's regler. Det er din eiendom, og kun DU skal bestemme om den skrus av.

Øyvind.h

What? Høres merkelig ut.
Hva med setet? Kan de justere det så det er fysisk mulig for dem å kjøre bil levert inn av en knøttliten dame?
Synes det er helt greit at de skrur av. Folk har gjort mye kjipt med appen, så det måtte bli slik.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Har opplevd at remote er blitt slått av ved en eneste anledning, og det var i starten på en prøvekjøring. Da synes jeg det må være lov. Men ellers er det veldig greit at det står på. For eksempel så jeg for ikke lenge siden at de superladet bilen opp til 90% på fredag ettermiddag like før de tok helg. Da skulle bilen stå i over halvannen uke. Det er jo helt meningsløst lang tid på høy soc, og jeg benyttet anledningen til å svi av noe med klimaanlegget.

Brede

Sitat fra: SunSeeker på fredag 29. april 2016, klokken 09:46
Nå vet ikke jeg hva de skal gjøre på bilen din, men vær klar over at om DE skrur av "mobile access" ,så er det en oppsigelsesgrunn på mekanikker i henhold til Tesla's regler. Det er din eiendom, og kun DU skal bestemme om den skrus av.

De skal blant annet ned med batteri for å oppgradere kontaktor, så det er vel en viss mulighet for at bilen er "død" i forbindelse med dette?

krl

Sitat fra: SunSeeker på fredag 29. april 2016, klokken 09:46
Nå vet ikke jeg hva de skal gjøre på bilen din, men vær klar over at om DE skrur av "mobile access" ,så er det en oppsigelsesgrunn på mekanikker i henhold til Tesla's regler. Det er din eiendom, og kun DU skal bestemme om den skrus av.
Dette høres fornuftig ut, men er du sikker på at det stemmer? Det er svært irriterende når de skrur av fjerntilgang, i og med at man ikke kan planlegge neste kjøretur. Eller passe på å minne dem på å sette bilen på lading dersom den har vært helt tappet ut. Noe som er viktig før eventuell langtur rett etter service.

o.b.lix

I Bergen ble jeg opplyst om at dasjkamera ble slått av og mobile access likeså, når de skulle jobbe på bilen. Det var for at de ansatte ikke skulle bli overvåket på jobb.

Helt ok for meg. Dette er basic i et hvert personvern.


Til gjengjeld er de veldig flinke med å oppdatere meg på hva som skjer - fremdrift og fremover, nesten daglig.

Dette er i forbindelse med ordinær service samt noen smårep på garanti.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

overlay

De skrudde av remote access sist jeg var inne også.
Ble veldig fornøyd da jeg satt meg inn i bilen etter tre uker og så at det var veldig lite strøm. Da måtte jeg vente på lading, så ble en veldig lang ventetid da de allerede hadde brukt over en time på å finne bilnøkkelen min...

rsomby

Vent hvertfall til de har prøvd å ringe deg et par ganger. Du kan jo si du jobber i nordsjøen og er tilbake om 2 uker... eller er det urimelig? 

Muffinman

Sitat fra: rsomby på fredag 29. april 2016, klokken 21:22
om 2 uker
Hehe, liker ikke urent trav men det ville vært litt komisk om de to Tesla- ukene kom fykende tilbake som en bomerang  ;D

arv

Jeg har meget god erfaring med Tesla nord, svarer på e-post etter noen timer.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

LASOL

Sitat fra: arv på søndag 01. mai 2016, klokken 08:10
Jeg har meget god erfaring med Tesla nord, svarer på e-post etter noen timer.
Arv

Da er du heldig. Har sendt noen enkle spørsmål til de tre ganger nå uten svar..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

xderia

Jeg avbestilte min time i dag da de ikke svarte på mail med flere purringer til Oslo Nord, også med kopi til flere av de som jobber der. Ingen svar. Men så ringer de på fredag og sier at jeg har time på i dag, mandag. Jeg sier jeg har sendt så mange mail og at dere ikke svarer slik at jeg har avbestilt min time. Det skjønte hun ikke noe av. Har vært der i dag og ventet på stedet mens de byttet dørhåndtak, tok 1,45 timer, men det er helt greit. De virket hyggelig og profesjonelle. Så hva som er greia med deres mailsystem skjønner jeg ikke. Og hvorfor står det ca. 30 brukte Tesla parkert ute på deres parkeringsplass??? Er det 30 stykk som kjører rundt i deres loaner biler? 
70D Deep Blue

amund

#58
Sitat fra: xderia på mandag 02. mai 2016, klokken 19:02
Og hvorfor står det ca. 30 brukte Tesla parkert ute på deres parkeringsplass??? Er det 30 stykk som kjører rundt i deres loaner biler?

Hehe da har du ikke vært på Rud. Der har de en hall med kanskje 50 biler, jeg spurte om alle var biler til service og det kunne de bekrefte.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Dulle76

Bagasjeluke-låsen sluttet plutselig å virke natt til søndag i Bergen. Kunne ikke låse verken bakluken, eller noen av dørene...og bakluken var følgelig "åpen" under kjøring. Ringte til veihjelp søndag ettermiddag, leverte bilen på Oslo Nord mandag kl 13 med lovnad om at bilen skal være ferdig innen onsdag. Kl 1635 ringer de opp og sier at bilen er fikset og klar for henting. Med andre ord, superfornøyd med kundeservice og oppfølging.

Eneste nedtur: Fikk en Bmw 220d som lånebil... Det er jo som en traktor å regne.... Jeezes...  :D :P
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA