Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manglende/fraværende kundeservice

Startet av terhalbo, tirsdag 19. april 2016, klokken 19:59

« forrige - neste »

terhalbo

Det er nesten så vi må håpe at tv2 hjelper deg aldri kommer til å måle kundeservice mellom ulike bilmerker, da tror jeg desverre Tesla vil slite. Når jeg etter mange forsøk og lagt igjen meldinger uten å få noe tilbakemelding endelig får svar så, hvorfor skal det være nødvendig å måtte stottre fram problemet jeg har med bilen til en engelsk talende mann. Ordforådet på bilterminologi da særlig på engelsk er desverre rimelig fraværende hos meg. Det skulle jo være mulig å ansette noen som kan snakke norsk... Får så beskjed om at jeg vil bli tilbake ringt fra mitt lokale servicesenter, men når det går 3-4 uker uten at man hører noe blir jeg ikke imponert. Skal man ha service og kjører en del med bilen, for guds skyld ikke vent til neste service nærmer seg, da ventetiden kan virke noe lang(6mnd+), og de fleste av oss legger bak oss noen kilometer på den tiden. Har hatt en del bilmerker tidligere, men tror alltid jeg har fått svar når jeg prøver å komme i kontakt med dem, så her har Tesla en del å ta igjen.
Det var dagens hjertesukk, mens jeg fortsatt kjører rundt i min Tesla som bråker som et grusværk fra forstillingen å håper det kommer en telefon fra mitt lokale servicesenter☺
Blå Tesla Model S85(9/3-15)
hvit nissan Leaf(26/2-13)

o.b.lix

Send mail - det virker alltid raskt.

Ringe kan lett gå i mellom to stoler.

Om mulig virker personlig oppmøte alltid også veldig kjapt.


Jeg har for øvrig bilen på service i dag, med noe smårusk de skulle se på i samme slengen - og på slutten av dagen ble jeg oppring og gitt status på som hadde blitt gjort hittil, og hva de skulle gjøre i morgen. Aldri opplevd slik personlig service noen steder før.

Så poenget er at de sliter ikke like mye på alle punkter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

petersv

Dessverre er TM elendige på ettersalgkommunikasjon. Det har de vært fra dag 1 og det ser ikke ut som om det har blitt noe bedre. Heldigvis er bilen såpass bra at man holder ut. Det er forståelig at det er mye å takle, men uforståelig at de enda ikke har klart å stable et skikkelig system for kundebehandling på bena etter så mange år.

fonberg

Sitat fra: petersv på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:39
Dessverre er TM elendige på ettersalgkommunikasjon. Det har de vært fra dag 1 og det ser ikke ut som om det har blitt noe bedre. Heldigvis er bilen såpass bra at man holder ut. Det er forståelig at det er mye å takle, men uforståelig at de enda ikke har klart å stable et skikkelig system for kundebehandling på bena etter så mange år.

Jeg vil ikke si elendig, men svært variable. De fleste gangene har jeg fått strålende oppfølging, et par ganger har det vært under pari. Det er min erfaring i Trondheim.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

nie

Personlig oppmøte er det beste.
Jeg ville aldri eid Tesla hvis jeg ikke bodde så nær et servicesenter at jeg bare kunne stikke innom.

overlay

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:19
Send mail - det virker alltid raskt.



Vet nå ikke det, sendte en mail 31 mars, enda ikke hørt ett fnugg.

boppus

Jeg sendte også epost i mars en gang, intet svar ennå. Bare smårusk, men allikevel.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

o.b.lix

Sitat fra: overlay på onsdag 20. april 2016, klokken 00:50
Vet nå ikke det, sendte en mail 31 mars, enda ikke hørt ett fnugg.

Send purring. Få gjerne epostadresse direkte til ditt servicesenter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Det er nok ikke en hemmelighet at enkelte avdelinger i perioder ikke har evnet å hverken besvare alle mail eller telefoner. Stort arbeidspress, utfordrende å besette ledige stillinger med kvalifiserte folk, sykemeldinger og mange andre faktorer - alt dette kan bidra til at opplevelsen fra kundeperspektivet ikke blir god. Men det jobbes nok hardt for at slike tilstander ikke skal vedvare. Når det er sagt, jeg er forundret over at det fremdeles ikke er orden i sysakene etter snart fire år i Norge. Tesla har jo ikke solgt SÅ mange biler i landet, og samtlige er jo nesten nye...

Selv har jeg valgt å henvende meg til et senter som ser ut til å være langt mindre presset enn det jeg opprinnelig brukte. Det kan være noe å tenke på for mange; tiden det tar ekstra å reise dit sparer man inn og vel så det ved at ting blir bra på første forsøk og at man slipper å bruke tid på å prøve å få kontakt. Og så avlaster det jo avdelingene som opplever mer trøkk. Vinn-vinn. Nå skal det sies at det ikke nødvendigvis trenger å gå etter planen hvor det er akseptable ventetider heller, så litt tålmod er det nok lurt å ha på lur.

En ubesvart mail er best å følge opp med telefon btw. Spør om de har mottatt mailen.

tho

Servicesenteret i Kristiansand er vertfall top notch! Får svar på mail etter noen timer. Veldig fornøyd med de!
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

BMW850

Har grei erfaring med denne. Teslamotors.com og "kontakt" nederst på siden.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kjølholdt

jeg bruker tesla bergen, og har kun gode erfaringer med de. Ja lang ventetid på service. Men bestiller i god tid. Og oppfølgingen underveis er upåklagelig
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

o.b.lix

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 20. april 2016, klokken 11:30
jeg bruker tesla bergen, og har kun gode erfaringer med de. Ja lang ventetid på service. Men bestiller i god tid. Og oppfølgingen underveis er upåklagelig

Stemmer, har bilen inne på service i dag, og det er flinke å gi tilbakemelding.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

xderia

70D Deep Blue

overlay

Sitat fra: xderia på onsdag 20. april 2016, klokken 13:32
OsloNorth_Service@teslamotors.com er helt tragisk. De svarer ikke selv etter mange purringer.

Da er jeg ikke alene med det service stedet...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA