Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Bjoris, torsdag 14. april 2016, klokken 20:38

« forrige - neste »

joda

En ting jeg bemerket meg etter at jeg fikk sett showroom bildene av bilen, er at det ser ut som at det kommer ladeport på begge sider bak.

Se "ladelysene" bak her, og her er rattet er på venstre side etter det jeg kan se:
https://electrek.files.wordpress.com/2016/04/model_s_rear_34.jpg
TMS 85D

Muffinman

Er ikke dette et vanlig sidemarkeringslys ala USA-style?

joda

Etter å ha studert litt Model S USA bilder så tror jeg du har helt rett.  :(

Så det nå at USA bilene har røde lys der på begge sider som standard.

TMS 85D

Powerflux

På Teslarati er det en detaljert gjennomgang av hva faceliften består av.
Dette interesserte meg som ikke har bestilt premium pakken  :)

"Tesla also made the automatic lift gate now a standard option which makes sense for a premium vehicle in this price range"
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

joda

Hadde ikke stolt helt på dette, da el. bakluke fortsatt står oppført under Premium pakken i config. (både på den norsk og USA siden)
TMS 85D

Powerflux

Sitat fra: joda på lørdag 16. april 2016, klokken 17:45
Hadde ikke stolt helt på dette, da el. bakluke fortsatt står oppført under Premium pakken i config. (både på den norsk og USA siden)
Hmmm, så det nå ja :-X
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Cookie Monster

Ser ut som en del andre forskjeller under panser. Har Frunk nå blitt enda mindre enn på dual bilene?

Gjør ikke meg noe men for noen er sikkert det viktig. Frunk er uansett idiotisk uten soft close siden den blir riper og merker uansett hvor forsiktig man er. Bare synd man fyller spylevæske der så jeg må åpne den av og til uansett.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Øyvind.h

Apropos - fortsatt spylevæske-lokk plassert under demperen til panseret?
Lurer fortsatt på hvor godt designeren lo når plasseringen ble valgt. At vedkommende klarte å lure den gjennom til produksjon er humor på høyt nivå :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cookie Monster

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. april 2016, klokken 18:13
Apropos - fortsatt spylevæske-lokk plassert under demperen til panseret?
Lurer fortsatt på hvor godt designeren lo når plasseringen ble valgt. At vedkommende klarte å lure den gjennom til produksjon er humor på høyt nivå :)

Hehe ja han ler seg vell i søvn enda ;D
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Bjoris

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 16. april 2016, klokken 18:03
Ser ut som en del andre forskjeller under panser. Har Frunk nå blitt enda mindre enn på dual bilene?

Gjør ikke meg noe men for noen er sikkert det viktig. Frunk er uansett idiotisk uten soft close siden den blir riper og merker uansett hvor forsiktig man er. Bare synd man fyller spylevæske der så jeg må åpne den av og til uansett.

Ser vesentlig mindre ut, betyr ikke allverden for min del, men det er selvsagt ikke positivt at den blir enda mindre, men jeg blir selvsagt veldig nyskjerrig på hvorfor de har fått behov for så mye mer plass der framme??

Noen ideer?

Ipadjove



Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

#28
Nettopp, venter ett biologisk angrep her når som helst på Vestlandet så dette filteret kommer nok godt med;) Men lurer på hvordan en skal få ladet siden en da ikke kan gå ut av bilen;) Vel, sikkert fint med bra luft i bilen for de som kjører i mye trafikk og tunneler:)

Amoss

Sitat fra: bjoris på lørdag 16. april 2016, klokken 18:33
Nettopp, venter ett biologisk angrep her når som helst på Vestlandet så dette filteret kommer nok godt med;) Men lurer på hvordan en skal få ladet siden en da ikke kan gå ut av bilen;)

Poenget med dette må vel være å bruke dette når man blir liggende bak en VW dieselbil?  Du tror vel ikke det er helt tilfeldig at Tesla introduserte dette like etter at VW skandalen ble kjent?    ;)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA