Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Bjoris, torsdag 14. april 2016, klokken 20:38

« forrige - neste »

Mc_Herreington

Sitat fra: Toonster på torsdag 28. april 2016, klokken 23:51
Godt at bakseteplass(takhøyde) ikke er noe jeg (må) prioriterer. Med små barn så drøyer det noen år før dette blir en aktuell problemstilling. Andre som måtte ha behov for å sitte på, får bare leve med det som er :)

Helt enig, har ingen planer om å sitte bak der selv :) Verden er en gang sånn at man ikke kan få alt
( noen her inne som er dypt uenig regner jeg med ). Da går sikkert bakseteplass på bekostning av utseende og aerodynamik ( kjørelengde ). Jeg er iallefall glad Tesla prioriterte på den måten :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Brede

Sitat fra: Mc_Herreington på fredag 29. april 2016, klokken 00:31
Sitat fra: Toonster på torsdag 28. april 2016, klokken 23:51
Godt at bakseteplass(takhøyde) ikke er noe jeg (må) prioriterer. Med små barn så drøyer det noen år før dette blir en aktuell problemstilling. Andre som måtte ha behov for å sitte på, får bare leve med det som er :)

Helt enig, har ingen planer om å sitte bak der selv :) Verden er en gang sånn at man ikke kan få alt
( noen her inne som er dypt uenig regner jeg med ). Da går sikkert bakseteplass på bekostning av utseende og aerodynamik ( kjørelengde ). Jeg er iallefall glad Tesla prioriterte på den måten :)

Bare litt rart at Tesla endret lav, men overkommelig sittehøyde til ubrukelig sittehøyde bare for å få litt bedre lårstøtte eller hva de nå har gjort..
Drar veldig off topic her nå. :)


fonberg

Sitat fra: Brede på fredag 29. april 2016, klokken 06:58
Sitat fra: Mc_Herreington på fredag 29. april 2016, klokken 00:31
Sitat fra: Toonster på torsdag 28. april 2016, klokken 23:51
Godt at bakseteplass(takhøyde) ikke er noe jeg (må) prioriterer. Med små barn så drøyer det noen år før dette blir en aktuell problemstilling. Andre som måtte ha behov for å sitte på, får bare leve med det som er :)

Helt enig, har ingen planer om å sitte bak der selv :) Verden er en gang sånn at man ikke kan få alt
( noen her inne som er dypt uenig regner jeg med ). Da går sikkert bakseteplass på bekostning av utseende og aerodynamik ( kjørelengde ). Jeg er iallefall glad Tesla prioriterte på den måten :)

Bare litt rart at Tesla endret lav, men overkommelig sittehøyde til ubrukelig sittehøyde bare for å få litt bedre lårstøtte eller hva de nå har gjort..
Drar veldig off topic her nå. :)

Jeg tror de gamle baksetene er noe lavere (2-3 cm?) i bakkant enn de nye. De nye er sikkert hevet i bakkant for at det skal være lettere å komme ut av bilen. Synd da at  prisen man betaler er at det blir for lite takhøyde for meg på 180 cm i ny bil (i hvert fall uten pano)...
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Teslanewbie

Hva med dem som har bestilt 85d/p85d som har valgt sen levering ?

Får de facelift med 85kwh batteri eller oppgraderes de?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Er vel begrenset hvor sen levering man man kunne velge?

De har nok enda 85 batteri uansett. En kollega fikk sin 85D for 1 måned siden. Men den kom faktisk med Ludicrous batteri selv om 85D ikke kan nyttiggjøre seg av det.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Bjoris

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. april 2016, klokken 12:08
Er vel begrenset hvor sen levering man man kunne velge?

De har nok enda 85 batteri uansett. En kollega fikk sin 85D for 1 måned siden. Men den kom faktisk med Ludicrous batteri selv om 85D ikke kan nyttiggjøre seg av det.

Begynner å gå tom da mao;)

Da jeg bestilte min i slutten av November kunne du maks forskyve levering til Aug 16, som jeg har gjort. Når forsvant 85 batteriet fra bestillings listene?

RonnyØ

Vet ikke om det er sagt før, men alle faceliftbiler med 21" får brede bakfelger med 265 dekk. Conti.

fonberg

Sitat fra: bjoris på fredag 29. april 2016, klokken 13:44
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. april 2016, klokken 12:08
Er vel begrenset hvor sen levering man man kunne velge?

De har nok enda 85 batteri uansett. En kollega fikk sin 85D for 1 måned siden. Men den kom faktisk med Ludicrous batteri selv om 85D ikke kan nyttiggjøre seg av det.

Begynner å gå tom da mao;)

Da jeg bestilte min i slutten av November kunne du maks forskyve levering til Aug 16, som jeg har gjort. Når forsvant 85 batteriet fra bestillings listene?

Det var også 9 mnd forsinkelse som var maks i august 15, da jeg bestilte. Min bil som jeg får midt i mai er en classic 85D. Fikk telefon fra Tesla med spørsmål om jeg ville ha 5 kWt ekstra for bare 120.000 ekstra (de formulerte det ikke akkurat slik da, men). Jeg takket pent nei 8)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Teslanewbie

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 30. april 2016, klokken 18:08
Vet ikke om det er sagt før, men alle faceliftbiler med 21" får brede bakfelger med 265 dekk. Conti.

Huff er ikke sikker på at jeg synes dette er greit .. Kan ikke rotere dekkene ..
Har bestilt 90d med 21"..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RonnyØ

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 01. mai 2016, klokken 11:19
Sitat fra: RonnyØ på lørdag 30. april 2016, klokken 18:08
Vet ikke om det er sagt før, men alle faceliftbiler med 21" får brede bakfelger med 265 dekk. Conti.

Huff er ikke sikker på at jeg synes dette er greit .. Kan ikke rotere dekkene ..
Har bestilt 90d med 21"..

Tipper du får byttet i et "vanlig" sett ganske greit, da de med 9" felger bak er ganske populære.

Filip86

Sitat fra: fonberg på lørdag 30. april 2016, klokken 18:52
Sitat fra: bjoris på fredag 29. april 2016, klokken 13:44
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. april 2016, klokken 12:08
Er vel begrenset hvor sen levering man man kunne velge?

De har nok enda 85 batteri uansett. En kollega fikk sin 85D for 1 måned siden. Men den kom faktisk med Ludicrous batteri selv om 85D ikke kan nyttiggjøre seg av det.

Begynner å gå tom da mao;)

Da jeg bestilte min i slutten av November kunne du maks forskyve levering til Aug 16, som jeg har gjort. Når forsvant 85 batteriet fra bestillings listene?

Det var også 9 mnd forsinkelse som var maks i august 15, da jeg bestilte. Min bil som jeg får midt i mai er en classic 85D. Fikk telefon fra Tesla med spørsmål om jeg ville ha 5 kWt ekstra for bare 120.000 ekstra (de formulerte det ikke akkurat slik da, men). Jeg takket pent nei 8)
Det hørtes rart ut. Vi fikk tilbud om å få vår 85d, men med levering april/mai. Eller betale prisforskjellen som var når vi bestilte bilen opp til 90d, men få opprinnelig levering i juli.
Dette ble vi ringt om i februar tror jeg, og kostet oss ca 21K.

Bjoris

#116
Jeg var i Bergen i går med fruen og vi stakk innom for å sjekke baksete så vi ikke får en bil der eldste sønnen ikke kan sitte bak, i! Jeg tror det er riktig at det har blitt litt mindre takhøyde bak, jeg mener jeg før selv kunne sitte greit i midten, men husker at det definitivt var for lavt på sidene. Nå tar jeg også ganske vesentlig opp i taket i midten, men det er når jeg sitter "som en prest". sitter jeg "som vanlig" går det også greit å sitte på sidene, men denne takbjelken treffes før hodestøtten så er usikker på hva en skikkelig kollisjon hadde medført?

Noen som har fysisk mål  hva som er forskjellen mellom før og nå og når denne endringen kom?

Dette var ikke facelift modellen da denne var i Ålesund, men skulle ikke være forskjell på denne og demobilen som var fra mars 16

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HKS

Ja, det er mye som tyder på at facelift utstillingsmodellene i butikkene ikke helt representerer hva som kommer til å bli levert til kundene...

Når begynner Tesla levering av facelift-biler? I Norge blir det vel ikke før juni?
Tesla Model 3 Long Range

fonberg

Oppgradert AP-Hardware er jo en skikkelig nyhet om dette viser seg å være inkludert i Facelift. Smått utrolig i så fall at dette ikke er kommunisert av Tesla.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA