Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Bjoris, torsdag 14. april 2016, klokken 20:38

« forrige - neste »

Bjoris

Det er ikke helt enkelt å få med seg hva som er endret med stort og smått så jeg forsøker meg her så får dere fylle på og korrigere:

- Ny front i tråd med X
- LED hovedlys -
- Adaptive LED lys (krever Premiumpakke)
- HEPA filter i klimaanlegget (krever Premium pakke)
- Ekstra stor lader 16,5 kw vs 11 kw (vanskelig å se hvorfor en skulle betale 12.000 for dette), burde helt klart vært standard
- Lakkert helt ned, under dørene
- Radar i front er nå høyere oppe (under Tesla logoen) vi kan håpe på at det gir en mindre ytre påvirkning enn på dagens løsning.
- Sort standard dekor innvendig byttet med Ask.
- Konsoll mellom setene (kom riktig nok før facelift, men det vil være relativt får prefacelift som har dette)
- Nye felger (også dette kom for litt siden og vil finnes på noen prefacelift biler)
- Låsen på bakluka har nå deksel over, ikke noe big deal akkurat:)

Thats about it eller? Mange hadde ventet X-seter, større batteri og kanskje 1.5/2.0 AP så dette er ikke noe jeg ville byttet bil for å få, men selvsagt greit å få med, men om det er verd prisøkningen når adaptive hovedlys ikke er det folk forbinder med adaptive lys (les gjelder bare nærlysene) er jeg usikker på.

Jeg håper fortsatt litt på at det kommer 75 batteri siden de nå lanserer det på X, antar de må selge ut det de har kanskje først? Vel, alltid spennende med Tesla, dette kommer sikkert uken etter at jeg fikk min og så blir jeg litt misfornøyd likevel, haha...

Cookie Monster

Endring nederst på bakfanger. Ser ut som de har tatt bort diffuser. Ellers er det sikkert flere endringer under skallet, skal se etter neste gang jeg blar i delekatalogen hvis den er oppdatert :)

Sort før, rød etter facelift.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Bjoris

Der var en ting, dette så bedre ut før, men så slipper vi å få rust på denne nå da:)

HKS

Sitat fra: bjoris på torsdag 14. april 2016, klokken 20:38
- Ekstra stor lader 16,5 kw vs 11 kw (vanskelig å se hvorfor en skulle betale 12.000 for dette), burde helt klart vært standard
Skjønner ikke helt hva Tesla driver med på disse nye laderene...

I USA lader vel en Model S (og X) kun enfase, det er også derfor ladekontakten er annerledes enn i Europa. I USA kan den både lade på 110V og 240V. 48A blir da 11 kW, og 72A blir da 16,5 kW.

I Europa kommer bilene med trefase-lader, en 11 kW lader tar tre faser på 16A, og en 16,5 kW lader må da ha tre faser på 24A. Dette er ikke noen vanlig ladestyrke i Europa, så de burde heller lagd en lader som gikk helt til 32A trefase for 22 kW totalt.
Tesla Model 3 Long Range

Bjoris

Det burde absolutt vært standard med 22 kw lading og det er vel det de også legger opp til på sine destinasjon ladere? Enig, denne saken er merkelig og viser vel bare at de har videreført noe som passer i US, men ikke i resten av verden...

overlay

Kan nesten ikke fatte dette med laderen,  snakk om å gå bakover

krl

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 14. april 2016, klokken 20:53
Endring nederst på bakfanger. Ser ut som de har tatt bort diffuser. Ellers er det sikkert flere endringer under skallet, skal se etter neste gang jeg blar i delekatalogen hvis den er oppdatert :)
Den nye løsningen ligner mer på X, så forhåpentligvis har de også tatt høyde for hengerfeste. Selv om det ikke ble lansert...

Bjoris

Sitat fra: krl på torsdag 14. april 2016, klokken 21:42
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 14. april 2016, klokken 20:53
Endring nederst på bakfanger. Ser ut som de har tatt bort diffuser. Ellers er det sikkert flere endringer under skallet, skal se etter neste gang jeg blar i delekatalogen hvis den er oppdatert :)
Den nye løsningen ligner mer på X, så forhåpentligvis har de også tatt høyde for hengerfeste. Selv om det ikke ble lansert...
Hehe, DET hadde vært bedre enn hele denne faceliften... by far...

Havebigfun

Baklykter og kromlisten er også endret- se Cookies bilder- mulig duggprobleme er over for denne gangen.

Muffinman

Kromlista er vel slik på alle biler produsert fra og med tidlig august 2015? Min 85D er ihvertfall slik.

Brede

Sitat fra: Havebigfun på fredag 15. april 2016, klokken 07:54
Baklykter og kromlisten er også endret- se Cookies bilder- mulig duggprobleme er over for denne gangen.

Nytt design på kromlisten kom for en god stund siden, ikke helt oppdatert det første bildet der.

Edit: som Muffinman akkurat sa..  ;)

turfsurf

Sitat fra: overlay på torsdag 14. april 2016, klokken 21:27
Kan nesten ikke fatte dette med laderen,  snakk om å gå bakover

Tipper de greier 16,5 kW på en lader i stedet for dobbeltlader som 22kW er nå. Så da er 11kW en gammel lader og 16,5kW ny type, men fremdeles en. Sparer vekt og kompleksitet, og stor fortjeneste hvis folk er villige til å betale for det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

N00b

Eller at alle ladere er 16,5 kwh, så må vi betale ekstra for å få tilgang til mer enn 11 kwh.
DET er den lure løsningen med hensyn på rasjonalisering av produksjon og maksimering av profitt

Bjoris


asgeirn

Sitat fra: N00b på fredag 15. april 2016, klokken 10:03
Eller at alle ladere er 16,5 kwh, så må vi betale ekstra for å få tilgang til mer enn 11 kwh.
DET er den lure løsningen med hensyn på rasjonalisering av produksjon og maksimering av profitt

Neida, inntil restlageret av 11kW ladere er brukt opp, vil 16,5kW selges som en oppgradering, etter dette blir den standard.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA