Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dollaren faller - når kommer prisreduksjonen? Og når skal du kjøpe neste Model S

Startet av MeTesla, mandag 11. april 2016, klokken 16:34

« forrige - neste »

chimay1969

Men uansett hvor mye som er frakt så må jo den bli billigere den også når dollarkursen synker. Tror ikke et amerikansk selskap betaler frakt i NOK.

MeTesla

Krona på sitt sterkeste i år:

http://e24.no/privat/valuta/legger-du-sommerferien-til-utlandet-veksle-om-naa-raader-valutaekspert/23665932

"– Vi har hatt et ganske stort fall i dollar, euro og pund mot kronen i år, spesielt i april, og vi synes det er verdt å kjøpe disse valutaene nå for bruk i sommerferien, sier Knudsen til E24.

** Dollaren har blitt 7,36 prosent billigere siden nyttår og koster nå 8,20 kroner."


MeTesla

Krona fortsetter sin ferd oppover mot dollar, nå er den 8.08 i skrivende stund. Da begynner differansen mellom Teslas vekslingskurs (8,80?) og markedskursen å bli stor.

Da kursen gikk motsatt vei så ble prisene justert før gapet ble så stort som nå mener jeg å huske. Men de tok ikke hele steget på en gang men noe midt imellom. Om de endrer til en kurs på 8.30 så vil prisen fortsatt gå ganske mye ned...

Jeg tror vi vil høre rykter om prisreduksjon snart, noen som har hørt noe?

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

turfsurf

Havner dollaren på 5, så bestiller jeg X og S :D


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


Line


MeTesla

Det hadde vært utrolig spennende å se tall og statistikk for bestilling av Model S nå etter alle prisstigningene. Vi får jo se de i ettertid med tanke på leverte biler men det hadde vært artig å se utviklingen av bestillinger også. Klart det har gått ned.

Og prisen, den kommer jo til å gå ned nå om dollaren fortsetter sin ferd eller stabiliserer seg rundt 8.

Men hva skal til? Hvor langt ned skal prisen før det klør i fingrene etter å bestille ny Model S? For meg tror jeg den grensa ligger på en dollarkurs på 7.50 eller deromkring.

Bjoris

Dollaren er nå lavere enn når jeg bestilte min som er 103.000 billigere enn dagens priser, så noe må jo skje, men det var nok et kraftig etterslep da så hvor mye den skal ned nå blir spennende. Antar det er nær full stopp i salget om dagen, det kan ikke være mange som ikke har fått med seg at prisene nok skal ned...

cstromme

Sjekket vår planlagte konfigurasjon nå. Den er på $110k i USA, som med dagens kurs på ganske nøyaktig 8 blir 880k NOK.

Samme konfigurasjon i det norske design studioet koster 971.500 NOK.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

chimay1969

Samme her. Min er noe billigere men det er snakk om nesten 100.000 kr nå (minus frakt). Prisen må ned! Kan tenke meg å kansellere og stille meg i kø ved en senere anledning.

Bjoris

Mange har nok komt ned fra gjerdet fordi prisene skulle opp og Tesla har jo også vært flinke til å signalisere at prisene snart går opp og har sikret mange kjøp på den måten, men etter den søte kløe kommer nå selvsagt den sure svie...

De gjør det vanskelig for seg med denne modellen, men variasjonene ble så enorme at ett lite selskap som Tesla ville nok slitt med å kjøre "fastpris" som mange av de andre gjør, men det har jo tatt helt av med justeringene i det siste... De kan jo nå ikke signalisere tilsvarende i forkant av prisjustering ned, da blir det full stopp i salget.

Amoss

Sitat fra: Line på tirsdag 03. mai 2016, klokken 09:06
Du får håpe på at Trump vinner du da  ;)

SÅ desperate etter billige biler er vel ingen? ;)

Men på den andre siden så har man jo det gode gamle ordtaket "Aldri så galt at det ikke er godt for noe" :p


Sitat fra: MeTesla på tirsdag 03. mai 2016, klokken 10:02
Men hva skal til? Hvor langt ned skal prisen før det klør i fingrene etter å bestille ny Model S? For meg tror jeg den grensa ligger på en dollarkurs på 7.50 eller deromkring.

Det jeg tidligere har gjettet på er at om prisen på dollar havner under 8 ✔ og holder seg der ett par måneder, så vil Tesla følge på. Så om ikke kursen tar en boomerang her, så bør vi se en justering i sommer - juni/juli. Holder en liten knapp på midten av juni.
Model S 85D

HKS

Sitat fra: bjoris på tirsdag 03. mai 2016, klokken 10:46
Dollaren er nå lavere enn når jeg bestilte min som er 103.000 billigere enn dagens priser, så noe må jo skje, men det var nok et kraftig etterslep da så hvor mye den skal ned nå blir spennende. Antar det er nær full stopp i salget om dagen, det kan ikke være mange som ikke har fått med seg at prisene nok skal ned...
Vel...

Prognosene er fremdeles at dollaren skal opp fra dagens nivå.

Sitat– Vi mener at dollaren har svekket seg for mye sett i lyset av utsiktene for amerikansk økonomi og amerikanske renter.

DNB forventer at dollaren vil styrke seg. Om seks måneder tror banken at en dollar vil koste 8,32 kroner, og om 12 måneder 8,46 kroner.
http://e24.no/privat/penger/valuta/dollaren-faller-under-8-kroner/23673322

Tviler på at det kommer noen priskutt, men det er jo selvsagt lov å håpe... :)
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA