Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling

Startet av evole, torsdag 07. april 2016, klokken 21:02

« forrige - neste »

superelbil

Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader. Har også ved anledninger der vi har vært på besøk fått brukt standard laderen som filgte med bilen. Den skal vel være 16 amp, men i realiteten blir det ca 3000watt den drar når den er tilkoblet.

Har også kjørt den tom en gang og er relativt ofte nede i 10% gjennværende før vi bruker hurtiglader til 65-82%. Eller så blir det fyllt opp til 100% når vi er på helgebesøk til famile og venner.

tomrh

Sitat fra: superelbil på tirsdag 21. juni 2016, klokken 14:56
Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader.
Men siden det er 2011-mod må dere jo ha normalladet den i ca. 4,5 år. Med medfølgende standard 16A kladd eller? Er litt spent på å se om denne forskningen stemmer (hyggelig å bli sitert epsilone6 :) ). For hvis dere har ladet for det meste med 10A vet jeg ikke om jeg tror helt på professor Jeff Dahn og forskningen hans lenger.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

c-zero0214

Hei.

Mine C-zero er konsekvent ladet med 16A lader ( 13,xx A trekk, 3150 W (sier strømmålern fra Clas.)),


God Sommer
2012 C-Zero
2015 Kia Soul

if it works, don't fix it

tomrh

Sitat fra: c-zero0214 på mandag 18. april 2016, klokken 17:02
her er mine målinger fra i i dag,

2012 |  69.900 | 42,8 Ah | 89 % | 04/18 | C-Zero | @c-zero0214
Og du har jo også imponerende kapasitet for 2012-mod.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

superelbil

Sitat fra: tomrh på tirsdag 21. juni 2016, klokken 20:41
Sitat fra: superelbil på tirsdag 21. juni 2016, klokken 14:56
Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader.
Men siden det er 2011-mod må dere jo ha normalladet den i ca. 4,5 år. Med medfølgende standard 16A kladd eller? Er litt spent på å se om denne forskningen stemmer (hyggelig å bli sitert epsilone6 :) ). For hvis dere har ladet for det meste med 10A vet jeg ikke om jeg tror helt på professor Jeff Dahn og forskningen hans lenger.

Ja, vi har stort sett brukt medfølgende lader på 16A de 4,5 årene. Så har vi jo også brukt hurtiglader da også :)

Eliasz Perun

Hei alle sammen. Jeg tenker om kjøpe citroen c zero fra 2014 60 mil kilometerstand. Spørsmål er. Har modeller fra 2014 nye celler? Den lev50?

TB

Sitat fra: Eliasz Perun på onsdag 22. juni 2016, klokken 22:03
Hei alle sammen. Jeg tenker om kjøpe citroen c zero fra 2014 60 mil kilometerstand. Spørsmål er. Har modeller fra 2014 nye celler? Den lev50?

LEV50N kom i 2012, men tok litt tid før dei nye bilar var ute i salg. Ein 2014 modell er rimelig sikkert utsyrt med nye celler. For å sjekke 100% bruk EvBatMon, eller canIon - er det 80 celler er det LEV50N.  88 celler er LEV50 for C-Zero og iOn. i-Miev med LEV50N har 88 celler, og dermed litt lengre rekkevidde, 160 km teoretisk.

http://pushevs.com/2015/11/04/gs-yuasas-improved-cells-lev50-vs-lev50n/
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Eliasz Perun

Takk for svar :) en spørsmål til, er det noen forskjell mellom citroen produsert til fransk market og citroen produsert til skandinavisk market?

TB

Sitat fra: Eliasz Perun på torsdag 23. juni 2016, klokken 11:55
Takk for svar :) en spørsmål til, er det noen forskjell mellom citroen produsert til fransk market og citroen produsert til skandinavisk market?

Slik eg har forstått finnes trillingene berre i ein versjon, men det er forskjell mellom dei ulike årsmodellane - og mellom C-Zero, iOn og i-Miev. Dette står det mykje om i ulike trådar her.

For ulike land finnes i-Miev i tre "versjoner":
- Ratt på venstre side,.
- Ratt på høgre side.
- Amerikansk versjon - som er litt større. (Ikkje lenger Kei car størrelse.)

Men, det skal av C-Zero vere produsert ein enklare variant som manglar AC..  Kan være nyttig å vere obs på denne, AC er fint både sommer og vinter.
Vinter pga. det lett blir fukt, med kondens på ruter som resultat. AC hjelper svært godt på dette.
Ref: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7225.0.html
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

kaiat

Denne enklere varianten av C-Zero skal visstnok også mangle mulighet for hurtiglading, så her er det kanskje greiest å styre unna om en skulle komme borti en sånn.

Myrvang

Nå får jeg ikke liv i appen lengre. Får bare feilmelding om at det ikke er mulig å få kontakt eller Not supported OBD-device eller lignende.

Flere med problemer?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

svingen

@Myrvang
sleit mye med det selv,løsningen var ta bort paringen mot ODBC saken (blåtan på tlf)
skru av tlf skru på igjen og paire på nytt og så starte app`en vente 10 sek så kom den :) (og da må du ikke snu/røre tlf da skkjer det samme igjen)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

AmocoCadiz

Har også vansker å få stabil kontakt, restart av telefon og av og på med blutooth pleier å gå, men så fort man "blar" i appen mellom menyene krasjer den fort.
Har lolipop os.

Myrvang

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

tomrh

Da fant jeg endelig en Kina-dongle som funket. :) Verdiene mine er 38,7 Ah og 80,62% gjenværende kapasitet ved 116.648 km.

2012 | 116.648 | 38,7 Ah | 80,62% | 07/16 | i-MiEV | @tomrh
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA