Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den store knirketråden...

Startet av TRM, mandag 21. mars 2016, klokken 13:38

« forrige - neste »

TRM

Ny knirk:

Hvor?
Hengsler til førerdør.

Beskrivelse av lyd
Lyden av tørre dørhengsler... 

Fix?
Smøres opp på neste Teslabesøk.

Mye knirk og knepp på venstresiden for tiden.

Begynner å lure på om venstresidearbeideren på Teslafabrikken går på stoffer han normalt sett ville blitt pågrepet for å ha brukt?
Samme gjelder forsåvidt kvalitetskontrollmannen.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: TRM på mandag 21. mars 2016, klokken 13:38
Knirk og ulyder fra interiøret er en gjenganger i ulike tråder.
Tenkte det kunne være greit å samle dem i en felles tråd.

Første knirk ut:

Hvor?
Punkt hvor dashbordet møter dørpanel på førerside. Se bilder.

Beskrivelse av lyd
Friksjonsknepping mellom to panel som møtes.

Fix
Miniderm (legemiddel mot tørr hud) påsmurt på kontaktpunkter.
Fikk bilen tilbake fra "service" idag.
Her er resultatet etter at Tesla har justert litt.

Må si meg godt fornøyd!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Wilma

Jeg skrev i mitt forrige innlegg at knirkingen hadde blitt vesentlig redusert. Vel, det var forbigående. Problemet har kommet tilbake for fullt. Hadde med en tekniker på en kjøretur der vi begge lyttet og fant ut at knirkingen mest sannsynlig kommer over vindusskjermen på førersiden.
Jeg ser andre også har knirk der.
Har time i juni. Håper jeg da omsider skal få fikset dette irriterende problemet.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Bonk3rs

Har en raslelyd som høres ut som det kommer fra taket over B-stolpen på høyre side.
Noen som har prøvd å ta bort innertaket på bilen?
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Muffinman

Knirkingen på nyeste bil her opptrer under kjøring bare når det er litt varme, dvs oftere og oftere nå på våren. Når jeg trykker på området ved solskjermene knirker det både når det presses og når det slippes på begge sider. På "gamlingen" er det dønn stille ved samme øvelse. Ingen av bilene har panotak. Stoff på den nye, alcantara på den gamle.

EDIT: @ Bonk3rs - 85D`en skulle få utbedret åpning mellom vindu og pakning ved B-stolpen tidligere i vinter. Kommunikasjonen sviktet og de feilsøkte ulyd fra selve B-stolpen. Jeg hadde aldri hørt noen ulyd derfra, men det gjorde tydeligvis verkstedfolkene. De fant et ødelagt klips der inne. Hvis det ikke ble ødelagt når de demonterte kan det jo tenkes at det er samme greia på din bil.

lunitiks

#20
Løftes.

Jeg har begynt å høre en _ulidelig_ irriterende knirking/"knepping" fra A-stolpen på høyre side (passasjerside) ved kjøring på ujevnt underlag. Noen som har funnet en løsning på dette?

Gikk og sjekket der i går. Tror det kommer fra plasten under alcantara og/eller høyttaler fremme i dash, ettersom dette gir etter ved helt lett påtrykk med fingeren. (Ikke på samme sted som TRM i innlegg #9 her, men faktisk helt nederst ved dash.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

plvr

Sitat fra: lunitiks på mandag 16. mai 2016, klokken 12:47
Løftes.

Jeg har begynt å høre en _ulidelig_ irriterende knirking/"knepping" fra A-stolpen på høyre side (passasjerside) ved kjøring på ujevnt underlag. Noen som har funnet en løsning på dette?

Gikk og sjekket der i går. Tror det kommer fra plasten under alcantara og/eller høyttaler fremme i dash, ettersom dette gir etter ved helt lett påtrykk med fingeren. (Ikke på samme sted som TRM i innlegg #9 her, men faktisk helt nederst ved dash.)

Ville sjekket om det var trangt mellom a-stolpen og dashbordet. inntrykk av at det er stor variasjon i avstand og tipper for trang montering gir lyd. selv hadde jeg samme irriterende og høye knakelyden på førersiden. tesla fant aldri ut hvor lyden kom fra sa de, pussig nok har den ikke kommet tilbake etter jeg fikk den tilbake fra service. hadde den daglig og i perioder konstant før det. magic.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

F_P

Sånn apropos A-stolpen.
Dekselet er skrudd, ikke klipset. Vipp ut det lille lokket med påskriften "AIRBAG" og skru ut 7mm bolten du finner bak. Da er dekselet løst i toppen og det er meget enkelt å sjekke om det ligger noe løst i toppen der, eller om det er noe feil med selve A-stolpedekselet.

PS! Å løsne dekselet medfører ingen fare i forhold til airbag :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

Sitat fra: F_P på onsdag 18. mai 2016, klokken 10:00
PS! Å løsne dekselet medfører ingen fare i forhold til airbag :)

Du får skynde deg å slette VIN-nummeret fra signaturfeltet, de 5-600 innleggene dine og brukeren din i tilfelle det sier BOOOM når jeg går i gang med dette i dag  ;D ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bushy

Nå har bilen passert 1 år. Så nå knirker det litt her å der....
S75D sept. 17

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Bushy

Takker for tips. Er litt farlig med dette forumet. Leste her om skakke paneler. Helt klistret på venstre side. Masse plass høyre. Ikke oppdaget det før etter jeg leste her. Prikk likt her oppdaget jeg etter et år
S75D sept. 17

Goku


https://www.youtube.com/watch?v=ys_CVoYyrkY

Noen som har lignende lyd? oppstår på normal til grov asfalt. Bilen har hatt feilen siden den var ny, og tesla har ikke funnet/reparert dette ei heller klart å gjenskape lyden under service.

Jeg tror den kommer fra underside dashbord eller roten av rattsøylen.
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

lunitiks

Youtube blir veldig dårlig gjengivelse, men høres nærmest ut som elektrisk "gnistre"-lyd? Eller høres det ut som metall-mot-metall i virkeligheten?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Noe løst inni rattet, eller resonnanser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA