Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vespa 50ev 1970 konverteringsprosjekt

Startet av EddySPalm, onsdag 16. mars 2016, klokken 14:46

« forrige - neste »

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Kult å endelig se bilder.

Ikke lett å pakke celler inn der nei.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

EddySPalm

Tusen takk Elmo! hadde egentlig ikke lyst til å laste opp bildene her, men nå bli det til det :) tar en bildesjau neste gang jeg er på en datamaskin!

Elmo

Sitat fra: EddySPalm på tirsdag 25. juli 2017, klokken 22:54
Tusen takk Elmo! hadde egentlig ikke lyst til å laste opp bildene her, men nå bli det til det.
Ops :-[  Jeg trodde bare det var at du ikke visste hvordan.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

EddySPalm

Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:35
Sitat fra: EddySPalm på tirsdag 25. juli 2017, klokken 22:54
Tusen takk Elmo! hadde egentlig ikke lyst til å laste opp bildene her, men nå bli det til det.
Ops :-[  Jeg trodde bare det var at du ikke visste hvordan.

Hehe, sorry, nå var jeg litt uklar: Jeg hadde bare egentlig mest lyst til å bruke [IMG] tags på dropboxlinkene mine, slik jeg er vant til, men det blir definitivt den metoden du brukte fra nå av!

Gladnyhet, motor forventes allerede til fredag! Nesten synd jeg drar på flere ukers sommerferie på lørdag...

EddySPalm

#20
Par bilder til, av henholdsvis scooterchassis, hjemmemekka punktsveiser, skisse av batterioppsett (slikt det til slutt endte) samt BMS og noen ruller med nikkelstrip

EddySPalm

Offisielt halvferdig med sveising av batteripakke (det er med andre ord ingen sveiser på andre sida). Dette tar tid...


KjellG

Er du sikker på om du får registrert denne? Kanskje kommer noen av betenklighetene som nevnes her også inn i dette tilfellet?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34252.0.html

EddySPalm

Sitat fra: KjellG på torsdag 27. juli 2017, klokken 00:05
Er du sikker på om du får registrert denne? Kanskje kommer noen av betenklighetene som nevnes her også inn i dette tilfellet?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34252.0.html

Kontaktpersonen jeg fikk hos vegvesenet i Drammen var kjempepositiv, men selvsagt har jeg ingen garanti. Har lest den tråden der, og slik jeg forstår det så er det punkter som vegvesenet selv ikke føler seg kompetente nok til å vurdere som blir pålesset en hel del krav som kan bli ekstremt vanskelige å oppfylle. Får bare dokumentere ting godt nok til at de føler seg trygge på valgene mine, og selvsagt krysse fingrene.

Kanke dere også krysse fingrene? :)

elektrolux

Obs på nye regler som muligens kan brukes mot deg.

Det er nemlig slutt på at vegvesenet sine kontrollører kan bruke sin kompetanse til å vurdere en slik ombygging.

Det betyr uavhengig kompetent laboratorium, som igjen betyr 100 000 vis av utgifter til slik i utlandet.

Mer om dette i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34252.0.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Men hvis du ikke er ute etter å få EL skiter på den så er det vel ingen grunn til å nevne at den er elektrifisert når du registrerer den- kanskje ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

EddySPalm

Vi får nå se... Jeg ringte vegvesenet for å forklare prosjektet mitt og spørre om jeg skulle sende "søknad om amatørbygd MC" eller "søknad om motorbytte MC", hvorpå svaret var at "nei dette bør gå så greit at du kan bare ta å samle det du har av info og sende til meg som et brev, ingen grunn til å fylle ut noe skjema".

Så, jeg sendte riktignok en e-post, men jeg gjorde nå som han sa. Så får vi se. Han skulle svare når han kom hjem fra ferie.

elektrolux

Med fare for at du mister skiltene på scooteren er dette et godt eksempel på hvor gale de nye reglene er.

Om de i praksis kun gjelder elbiler er det bra for deg. Da får vi bygge om flere MC basserte kjøretøy. Det kan bane vei for fornuft innen bil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

EddySPalm

Tre fine esker fra QS Motors dukka opp i dag. Følte meg som en unge på julaften igjen :D Alt ser dønn solid ut. Overraskende god overflatefinish på motoren også. Nå står det vel på meg fremover, er jeg redd, og dessverre forsvinner jeg, fruen og babyen på nok en liten ukesferie allerede i morgen, mest sannsynlig :O




tonykohn

Hvilken dimensjon er det på nikkelstripene dine? Jeg synes det ser ut som du har noen flaskehalser i batteripakken din hvor veldig høy strøm går gjennom veldig lite nikkel, men det er mulig jeg misforstår hvordan du har konfigurert pakken.

Jeg er litt misunnelig på den motoren din. Den ser virkelig bra ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA