Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norsk Elbilforenings oppgave/prioriteringsliste som medlemmer kan påvirke?

Startet av Hansi, fredag 26. februar 2016, klokken 14:18

« forrige - neste »

Hansi

Hadde det vært en ide med en oppgave/prioriteringsliste for Norsk Elbilforening som medlemmer kan være med å påvirke (opprette saker og stemme de opp/ned?)?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

sven erik

Sitat fra: Hansi på fredag 26. februar 2016, klokken 14:18
Hadde det vært en ide med en oppgave/prioriteringsliste for Norsk Elbilforening som medlemmer kan være med å påvirke (opprette saker og stemme de opp/ned?)?

liker tanken din de har lønn fra oss  nå må de stå på så vi ikke mister fordelene  mister vi de mister  foreningen sin funksjon  dermed en del jobber

cra

Jeg ser ikke for meg at "avsteming på forum" er riktig måte å avgjøre hvilke saker som skal prioriteres. Som Elmo sier er det snart årsmøte, og det er antakelig en mer riktig å ta slikt der. Nå er det sikker tikke alle som har mulighet til å stille på årsmøte, så en avsteming for å lodde stemningen kan kanskje være interessant.

Ellers tenker jeg at på samme måte som at det må være opp til politikerne vi velger å styre detaljene så må vi ha tiltro nok til de vi velger inn i foreningen til å la dem styre hvilke saker som skal frontes og hvilke som skal vente. Så må vi via de demokratiske prosessene vi har mulighet til å delta i velge dem som er mest mulig enige med oss slik at "våre" prioriterte saker prioriteres.

Ellers er det sikkert mulig å drive lobbyvirksomhet mot elbilforeningen også, og da anbefaler jeg på generelt grunnlag å tenke ut en "plan" man kan presentere for dem for å grunngi hvorfor de må jobbe med en bestemt sak, og som kanskje også hjelper dem på veg. Ikke bare si at "dere må prioritere XXXX". :)

Elbilforeningen er nok som de fleste andre belemret med begrensede ressurser, og har nok ikke mulighet for å kjempe på alle fronter på en gang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA