Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Så en "ordinær sedan" elbil. Hvilken modell?

Startet av Torpedo Ted, torsdag 25. februar 2016, klokken 14:38

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Jeg så en "helt ordinær sedan" av nyere dato kjørende med EL skilter her om dagen. Trodde det var en Renault Megane, men finner ingen info om den.

Noen som vet om noen sedaner som finnes som elbil?

Amoss

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 25. februar 2016, klokken 14:38
Jeg så en "helt ordinær sedan" av nyere dato kjørende med EL skilter her om dagen. Trodde det var en Renault Megane, men finner ingen info om den.

Noen som vet om noen sedaner som finnes som elbil?

Kan det ha vært en Renault Fluence Z.E.?
Model S 85D

Torpedo Ted

Var nok den ja! Hva er grunnen til at den ikke er å finne på Renault's nettsider eller noen andre plasser?

Hadde norske skilt.

Amoss

#3
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 25. februar 2016, klokken 15:45
Var nok den ja! Hva er grunnen til at den ikke er å finne på Renault's nettsider eller noen andre plasser?

Hadde norske skilt.

Så vidt jeg vet har de ikke lansert denne bilen i Norge, men det er noen brukt-importerte som går her til lands.

Edit: Og, i følge linken jeg la ved i forrige innlegg, har produksjonen i Tyrkia blitt avsluttet i 2014. Det var så vidt jeg vet de som ble markedsført i Europa. Er visstnok fortsatt i produksjon i Sørkorea? Men det er nok i så fall for det asiatiske markedet vil jeg tro... (ut fra det lille jeg leste selv på linken :p )
Model S 85D

Elmo

I følge oversikten til MrBacardi er det registert 54 Renault Fluence Z.e i Norge. 
Jeg tror de fleste er bruktimportert fra Danmark og Tyskland. De kan ikke hurtiglades, men er beregnet for å bytte batteriet kjapt istedenfor å lade. Det eneste firmaet jeg har hørt om som satset på å tilby batteribytte var BetterPlace - som har gått konkurs.

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA