Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vårtreff 2016 - Hold av datoen 10-12 Juni

Startet av VigdisA, mandag 22. februar 2016, klokken 01:45

« forrige - neste »

ravn

#15
Viser seg jo at Voss Cup med sine 8000 deltakere inntar Voss samme helg, ikke lett med overnatting på veien fra vestlandet og blir nok mye køkjøring. Vegvesenet sammenligner det med påskeutfarten...
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

VigdisA

Såpass ja! Skal si fra til Thomas som er reiseleder fra Bergen. Kanskje han har noen ideer for dere som kommer sørfra ift overnatting.

Når det gjelder bekreftelse email - flott dere sa fra - har fått endret litt i oppsettet slik at det vil komme bekreftelse til de som melder seg på videre.  :)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

VigdisA

Ser Voss cup satser på skoleovernatting - Kan det være så veldig mange overalt på grunn av dem da tro? http://www.vosscup.no/om-cupen/overnatting
Vil tro det ordner seg?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

ravn

Var iallefall fullt over alt når vi søkte. Er vel alle foreldre og trenere som nekter å bo på skoler :)
Men vi finner nok utav noe, i verste fall får vi ta det i en omgang.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

o.b.lix

Utfordringen er de som skal tilbake mot Bergen søndag - da snakker vi noen timer i kø om man velger feil klokkeslett.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ravn

Tipper det må bli å kjøre i ett strekk på fredagen, men blir lang dag siden jeg ikke har SC tilgang med roadsteren.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

o.b.lix

Hvordan organiseres lading når så mange Tesla samles på samme sted?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

satheesh.net


VigdisA

Ja husk å melde dere på :-)

Ang lading @o.b.lix: Skal regne litt på det når jeg vet litt mer om hvor mange som kommer fra de ulike retningene. Mulig vi må kjøre på med 10 min til hver, så alle får fylt på litt, og så ta en ladetur til litt senere på dagen i tillegg. Erfaringen fra i fjor på Lillehammer, var at de fleste som hadde behov for det, fikk ladet ganske greit innenfor en time.
Alle vil ikke passere Aurland helt samtidig heller.

Jeg tenker at vi som kommer over Hemsedalsfjellet har forholdsvis kort vei fra Gol, og med litt ekstra påfyll på overnattingsstedet burde ikke vi ha ladebehov med en gang.
De som kommer fra Bergen, vil kunne lade på Aurland i forkant, før de kommer opp til Stegastein og møter oss fra øst.
De som kommer fra Nordvestlandet vil sannsynligvis heller ikke være tomme når de kommer, med innlagt overnatting og før det lading på en superlader de også.
De som kommer fra Trøndelag er nok de som vil trenge lading mest, da Dombås er et stykke unna.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

ravn

Er jo en Chademo lader ved siden av SC, koster jo skjorta men er ett alternativ for de av dere som er så heldige å ha chademolading :)

Selv må jeg basere meg på "skjøteledninglading" over natta på hotellet siden Roadsteren (foreløpig) ikke støtter Chademo.

Ser frem til en hyggelig "Teslahelg" og utveksling av erfaringer og historier(som når jeg ble fanget i en model X).
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

o.b.lix

Ras stenger veien til Voss i lang tid.

Siden Vossacup er samme helgen og omkjøringsveien også har hatt et ras, så blir dette en interessant helg der vi får tilbrakt mange timer i vår kjære Tesla i kø.

Diskuteres sikkert heftig på facebook-siden på dette, men ikke alle har FB...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

VigdisA

Beste trikset er vel å kjøre tidlig antar jeg?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

o.b.lix

Går nok greit fra Bergen, fordi storparten til Vossacup reiser fredag. Men hjem igjen blir et annet kapittel - alle skal nok hjem søndag.

Er mulig å kjøre om Eksingedalen eller gamleveien til Voss via [img=https://www.youtube.com/watch?v=8B9N6BDbKGI]http://Hamlagrø[/img], nydelig flotte turer det også, problemet er vel om det blir for mye (møtende) trafikk, så er veien gammel og smal...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA