Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tear down av batteri viser at 85Kwh batteriet bare har 81 Kwh

Startet av Teslanewbie, mandag 08. februar 2016, klokken 14:25

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 20:59
Disse savnede 4 kWh  hadde kanskje ikke vært det store for folk flest hvis ikke tesla så storslått hadde gått ut og annonsert 90kwh pakken med 24000 prispåslag for 5kwh ekstra. Dette setter saken i litt annet lys..

Begynner å bli lei av uærligheten .

Hva blir neste skjelett ?

Kanskje vindusheisen ikke er elektrisk, men operert av et marsvin - som har gode og dårlige dager?

Teslanewbie

Sitat fra: Toonster på mandag 08. februar 2016, klokken 22:29
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 22:20
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 22:14
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 21:01
Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2016, klokken 20:30
Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.

Espen Pedersen fikk fyken en tid tilbake ( som forventet)

Dokumentasjon på at han har fått sparken som kommunikasjonssjef for Tesla Skandiavia? I følge Linkedin besitter han fortsatt denne stillingen.

Det er riktignok ansatt en norsk kommunikasjonssjef for Tesla Norge, men når du skriver at han har fått sparken er det flott om du også legger ut kilde.

Ble referert på det danske forumet .

Så kilden din er en påstand på et dansk forum? Ingenting annet??

vanntett


Dette som ble referert , ganske vanntett i mine øyne :

http://m.motormagasinet.dk/article/view/235702/tesla_uden_talsmand?red=b2b&ret=%2Fportal-b2b%2Farticle%2Fview%2F235702%2Ftesla_uden_talsmand%3Fcom.ocpsoft.vP_0%3D235702%26com.ocpsoft.vP_0%3Dtesla_uden_talsmand%26com.ocpsoft.vP_0%3D#.VrkG4EW5SnM
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16


Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16


eriksu

"Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience."

Vel talt og svært bra sitat, dette burde flere tenke på :)
Blå 70D :D        |  Honda XR650 R

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Uten at det nødvendigvis betyr noe. I dobbeltmoralens høyborg saksøker man hverandre for det meste.

Sjøhyene

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 20:59
Disse savnede 4 kWh  hadde kanskje ikke vært det store for folk flest hvis ikke tesla så storslått hadde gått ut og annonsert 90kwh pakken med 24000 prispåslag for 5kwh ekstra. Dette setter saken i litt annet lys..

Er dette som er viktig sånn jeg ser det.
60 og 70 batteriet har kapasitet veldig nært det oppgitte. Mens 85 og 90 ligger 4-5 under. Når de da tar såpass mye betalt for differansen fra f.eks 70 til 90 så burde det være tall som er sammenliknbare. Kjempe stor forskjell på om man får 15kwh ekstra eller 20kwh ekstra, i mine øyne. Når man betaler f.eks 150k ekstra.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

fonberg

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 10. februar 2016, klokken 08:36
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 20:59
Disse savnede 4 kWh  hadde kanskje ikke vært det store for folk flest hvis ikke tesla så storslått hadde gått ut og annonsert 90kwh pakken med 24000 prispåslag for 5kwh ekstra. Dette setter saken i litt annet lys..

Er dette som er viktig sånn jeg ser det.
60 og 70 batteriet har kapasitet veldig nært det oppgitte. Mens 85 og 90 ligger 4-5 under. Når de da tar såpass mye betalt for differansen fra f.eks 70 til 90 så burde det være tall som er sammenliknbare. Kjempe stor forskjell på om man får 15kwh ekstra eller 20kwh ekstra, i mine øyne. Når man betaler f.eks 150k ekstra.

Differansen mellom 70 og 90 er vel ca. 110k, ikke så mye som 150k. Men enig i at differansen er stor; snart får man vel en OK brukt Leaf til en pris som tilsvarer differansen mellom TMS 70 og 90.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Sjøhyene

Sitat fra: fonberg på onsdag 10. februar 2016, klokken 13:35
Differansen mellom 70 og 90 er vel ca. 110k, ikke så mye som 150k. Men enig i at differansen er stor; snart får man vel en OK brukt Leaf til en pris som tilsvarer differansen mellom TMS 70 og 90.

Har ikke fulgt med på prisene siste to åra så er sikkert riktig det. Men om det er 100k eller 150k er mindre viktig. Poenget mitt er at Tesla tydeligvis ønsker å blåse opp forskjellen mellom topp og bunn akkurat som de har gjort med Performance vs Standard.
Syns det er en uærlig strategi og skulle gjerne sett at de sluttet med sånn triksing umiddelbart. De har jo en konge bil så burde være unødvendig.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

sigurdi

Etter litt målinger av 70D kan det se ut som det med sine 84 cellemoduler ligger rundt 71 kWh om hver enkelt celle har samme kapasitet som 81? :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Teslanewbie

Som hevdet av mange viser det det seg at de minste batteripakkene fra tesla  gir mest value for money.  Dvs at 70kwh pakken har 71kwh og 85kwh pakken har 81kwh ..


Målt i penger er dette ca 20000kr som kundene har betalt for men ikke fått levert.

Hvorfor tesla jukser slik er rart , de har vel regnet med at folk ikke går dem i sømmene.


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 11. februar 2016, klokken 08:14
Som hevdet av mange viser det det seg at de minste batteripakkene fra tesla  gir mest value for money.  Dvs at 70kwh pakken har 71kwh og 85kwh pakken har 81kwh ..


Målt i penger er dette ca 20000kr som kundene har betalt for men ikke fått levert.

Hvorfor tesla jukser slik er rart , de har vel regnet med at folk ikke går dem i sømmene.
I en teknologi verden som man lever i dag så må man regne med dette.
Men har nok skjedd i tidlig fase og bedriften sliter innand med å innrømme feil og svare oppover i systemet.

Hadde de hatte en lederstil som aksepterte og var åpen for dialog og kommentarer oppover i systemet for å løse saker på et lavere nivå hadde nok Telsa ungått mange slike saker.

Nå holder arbeiderene kjeft om de finner noe for de er redd for jobbene sine.

Ser det helt ned på produksjons staidet, knekte fester på et leddlys resulterer i smarte løsnigner som strips og tape for å fikse der og da istede for å ta en ny ledd og få klage på svinn.
Samme kan sies om det meste som er manuellt montert i bilen med tanke på nøyaktighet og finish.
Glatter heller over en å sette inn nytt, holde produksjons takten oppe uansett.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Teslanewbie

Sitat fra: sigurdi på torsdag 11. februar 2016, klokken 09:05
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 11. februar 2016, klokken 08:14
Som hevdet av mange viser det det seg at de minste batteripakkene fra tesla  gir mest value for money.  Dvs at 70kwh pakken har 71kwh og 85kwh pakken har 81kwh ..


Målt i penger er dette ca 20000kr som kundene har betalt for men ikke fått levert.

Hvorfor tesla jukser slik er rart , de har vel regnet med at folk ikke går dem i sømmene.
I en teknologi verden som man lever i dag så må man regne med dette.
Men har nok skjedd i tidlig fase og bedriften sliter innand med å innrømme feil og svare oppover i systemet.

Hadde de hatte en lederstil som aksepterte og var åpen for dialog og kommentarer oppover i systemet for å løse saker på et lavere nivå hadde nok Telsa ungått mange slike saker.

Nå holder arbeiderene kjeft om de finner noe for de er redd for jobbene sine.

Ser det helt ned på produksjons staidet, knekte fester på et leddlys resulterer i smarte løsnigner som strips og tape for å fikse der og da istede for å ta en ny ledd og få klage på svinn.
Samme kan sies om det meste som er manuellt montert i bilen med tanke på nøyaktighet og finish.
Glatter heller over en å sette inn nytt, holde produksjons takten oppe uansett.

sigurdi

Frykt kultur som råder på tesla med andre ord. Det er ikke bra!  Det legger grunn til mange feil og dårlig kvalitet.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA