Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tear down av batteri viser at 85Kwh batteriet bare har 81 Kwh

Startet av Teslanewbie, mandag 08. februar 2016, klokken 14:25

« forrige - neste »

lunitiks

#30
Forbrukerkjøpsloven § 16:

"Tingen har en mangel dersom:
(...)
c)   den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet
(...)
Forbrukeren kan ikke gjøre gjeldende som en mangel noe han eller hun kjente eller måtte kjenne til ved kjøpet."

Problemstillinger: (1) Svarer bilen til Teslas opplysninger? (2) Har Tesla rettet opplysningene tydelig før kjøpet? (3) Har opplysningene innvirket på kjøpet ditt? (4) Kjente eller måtte du selv kjenne til forholdet fra før av?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

turfsurf

Det finnes egentlig bare en grunn til å oppgi tilgjengelig kapasitet forskjellig på bunn og toppmodell, og det er såkalt up-sell. Samme som med P85D greia. Tjener mest penger på toppmodellene. Men de må må jo få frem 85kWh tallet på ett hvis. De greide jo i det minste det med P85D.

Selv om det hadde vært kjekt med de ekstra kWh-ene så føler jeg meg ikke akkurat lurt. Men klart, kan jeg velge en gratis/billig oppgradering til 85kWh så gjør jeg jo det :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Muffinman

Et aspekt ved dette er jo at P85D med all kontroversen rundt akselerasjon også har 85(81)kWh batteri   8)

RaBalder

En ting er i alle fall sikkert.

Tesla mister troverdighet på dette her.
Det lar seg ikke gjøre å vinkle dette til noe positivt for Tesla.

turfsurf

Da kan jo P85D eierne trøste seg med at 85D eierne også ble lurt, bare ikke fullt så mye  ;D
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Teslanewbie

Disse savnede 4 kWh  hadde kanskje ikke vært det store for folk flest hvis ikke tesla så storslått hadde gått ut og annonsert 90kwh pakken med 24000 prispåslag for 5kwh ekstra. Dette setter saken i litt annet lys..

Begynner å bli lei av uærligheten .

Hva blir neste skjelett ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2016, klokken 20:30
Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.

Espen Pedersen fikk fyken en tid tilbake ( som forventet)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 21:01
Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2016, klokken 20:30
Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.

Espen Pedersen fikk fyken en tid tilbake ( som forventet)

Dokumentasjon på at han har fått sparken som kommunikasjonssjef for Tesla Skandiavia? I følge Linkedin besitter han fortsatt denne stillingen.

Det er riktignok ansatt en norsk kommunikasjonssjef for Tesla Norge, men når du skriver at han har fått sparken er det flott om du også legger ut kilde.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 21:01
Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2016, klokken 20:30
Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.

Espen Pedersen fikk fyken en tid tilbake ( som forventet)

Dokumentasjon på at han har fått sparken som kommunikasjonssjef for Tesla Skandiavia? I følge Linkedin besitter han fortsatt denne stillingen.

Det er riktignok ansatt en norsk kommunikasjonssjef for Tesla Norge, men når du skriver at han har fått sparken er det flott om du også legger ut kilde.

Ble referert på det danske forumet .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

amund

Det som hadde gjort ting litt spennende var hvis en annen bilprodusent kom med en sammenlignbar bil, 85 kWh batteri, sammenlignbar pris, men beviselig har BRUKBARE 85 kWh. Hva sier dere da? Bryr dere fortsatt ikke om hvor mange kWh du har fått vs hvor mange du  har betalt for?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 22:14
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 21:01
Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2016, klokken 20:30
Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.

Espen Pedersen fikk fyken en tid tilbake ( som forventet)

Dokumentasjon på at han har fått sparken som kommunikasjonssjef for Tesla Skandiavia? I følge Linkedin besitter han fortsatt denne stillingen.

Det er riktignok ansatt en norsk kommunikasjonssjef for Tesla Norge, men når du skriver at han har fått sparken er det flott om du også legger ut kilde.

Ble referert på det danske forumet .

Så kilden din er en påstand på et dansk forum? Ingenting annet??
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 22:20
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 22:14
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 21:01
Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2016, klokken 20:30
Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.

Espen Pedersen fikk fyken en tid tilbake ( som forventet)

Dokumentasjon på at han har fått sparken som kommunikasjonssjef for Tesla Skandiavia? I følge Linkedin besitter han fortsatt denne stillingen.

Det er riktignok ansatt en norsk kommunikasjonssjef for Tesla Norge, men når du skriver at han har fått sparken er det flott om du også legger ut kilde.

Ble referert på det danske forumet .

Så kilden din er en påstand på et dansk forum? Ingenting annet??


Tesla uden talsmand
14. januar 2016 - Af Allan Bauer
Esben Pedersen, der etablerede Teslas salgskontor i Danmark, har forladt firmaet.




http://m.motormagasinet.dk/article/view/235702/tesla_uden_talsmand?red=b2b&ret=%2Fportal-b2b%2Farticle%2Fview%2F235702%2Ftesla_uden_talsmand%3Fcom.ocpsoft.vP_0%3D235702%26com.ocpsoft.vP_0%3Dtesla_uden_talsmand%26com.ocpsoft.vP_0%3D#.VrkG4EW5SnM

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Det var bedre :) Får bare opp ingress, så jeg ser ikke artikkelen. Men Motormagasiner er uten tvil en bedre kilde enn en påstand på et forum. Man må vel anta artikkelforfatter har gode kilder.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Toonster

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 22:20
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 22:14
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 21:01
Sitat fra: turfsurf på mandag 08. februar 2016, klokken 20:30
Sant nok RaBalder - Det trengs en opprydding i corporate culture hos Tesla, i det minste PR avdelingen.

Espen Pedersen fikk fyken en tid tilbake ( som forventet)

Dokumentasjon på at han har fått sparken som kommunikasjonssjef for Tesla Skandiavia? I følge Linkedin besitter han fortsatt denne stillingen.

Det er riktignok ansatt en norsk kommunikasjonssjef for Tesla Norge, men når du skriver at han har fått sparken er det flott om du også legger ut kilde.

Ble referert på det danske forumet .

Så kilden din er en påstand på et dansk forum? Ingenting annet??

vanntett
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA