Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

85kwh ikke lengre tilgjengelig

Startet av Tesla-man, mandag 08. februar 2016, klokken 02:03

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 08. februar 2016, klokken 14:38
Sitat fra: Muffinman på mandag 08. februar 2016, klokken 14:27
Da er vel 90-batteriet rundt 85kWh da?

Rekkevidden er vel som lovet, men man har jo markedsført batteriene med kapasitet. Det betyr i prinsippet at man inntil nå skulle ha 20k+ ekstra for å levere det som 85kWh-kundene trodde de fikk? Merkelige at de har valgt å gjøre det på denne måten. Tror ikke de ville solgt en eneste bil mindre om de hadde markedsført den som 80 eller 81kWh. En hensikt kunne kanskje være å skape en tilsynelatende større forskjell mellom innstegsmodellen (40)60kWh og 85kWh, og dermed få flere til å velge sistnevnte? Er jo det samme som ble gjort med akselerasjonstidene til P85D.

81-4kWh beskyttelse skulle bli 77kWh tilgjengelig til kjøring. Det stemmer jo veldig bra med hyper-milingen til bb hvor de fikk ut 76,5kWh. Da hadde ikke bilen stoppet enda.

Stemmer nok at 90 pakken er ca 85 kWh.

Her er fra "koden" i bilen at "85" batteriet er 76.4 kWh + 4 kWh buffer. Selv gidder jeg ikke bry med stort mer lengre enn at alle Tesla sine tall må man ta med 2.2 tonn salt. Ja grunnen var helt sikkert for å selge flere 85 siden forskjellen så større ut mot 60 kWh batteriet som faktisk leverer de 60 som lovet eller 59.8 for å være helt nøyaktig.

Sorry for OT, men hva er tilsvarende tall for 70-batteriet?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

gbzdoc

Tilgjengelig kapasitet på 85 KWH batteriet har da vært kjent siden tidenes morgen. Denne illustrasjonen så jeg før jeg fikk bilen i 2013, og den sier ca. 75 KWH tilgjengelig i "range charge". Og dette tallet blir mindre for hver km vi ruller... ;-)

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=44514&d=1393958731

Disse bufferne er jo helt normale, og gjelder også for 90 KWH batteriet, bare at buffer-tallene kan være annerledes siden det er litt forskjellige celler fra de gamle batteriene.

Cookie Monster

#17
Sitat fra: gbzdoc på mandag 08. februar 2016, klokken 16:09
Tilgjengelig kapasitet på 85 KWH batteriet har da vært kjent siden tidenes morgen. Denne illustrasjonen så jeg før jeg fikk bilen i 2013, og den sier ca. 75 KWH tilgjengelig i "range charge". Og dette tallet blir mindre for hver km vi ruller... ;-)

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=44514&d=1393958731

Disse bufferne er jo helt normale, og gjelder også for 90 KWH batteriet, bare at buffer-tallene kan være annerledes siden det er litt forskjellige celler fra de gamle batteriene.

Nei den der stemmer ikke. Den der zero mile protection på det bilde finnes ikke! og man har nå bevis fra "koden" i bilen. At man ikke kan bruke 85 kWh har lenge vært kjent (76.4 kWh kan brukes) men at batteriet faktisk aldri er 85 kWh uansett om man regner med brickprotection er nytt.
Leser man tråden til wk057 på TMC forumet ser man også at regnestykket ikke går opp sammenlignet med 60 pakken som man vet bruker samme celler som han har testet etter å ha åpnet en pakke.

Det bilde der ble bare laget basert på at man faktisk trodde på Tesla sine tall og derfor mente det var en zero mile beskyttelse der.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 08. februar 2016, klokken 16:12
Sitat fra: gbzdoc på mandag 08. februar 2016, klokken 16:09
Tilgjengelig kapasitet på 85 KWH batteriet har da vært kjent siden tidenes morgen. Denne illustrasjonen så jeg før jeg fikk bilen i 2013, og den sier ca. 75 KWH tilgjengelig i "range charge". Og dette tallet blir mindre for hver km vi ruller... ;-)

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=44514&d=1393958731

Disse bufferne er jo helt normale, og gjelder også for 90 KWH batteriet, bare at buffer-tallene kan være annerledes siden det er litt forskjellige celler fra de gamle batteriene.

Nei den der stemmer ikke. Den der zero mile protection på det bilde finnes ikke! og man har nå bevis fra "koden" i bilen. At man ikke kan bruke 85 kWh har lenge vært kjent (76.4 kWh kan brukes) men at batteriet faktisk aldri er 85 kWh uansett om man regner med brickprotection er nytt.
Leser man tråden til wk057 på TMC forumet ser man også at regnestykket ikke går opp sammenlignet med 60 pakken som man vet bruker samme celler som han har testet etter å ha åpnet en pakke.

Det bilde der ble bare laget basert på at man faktisk trodde på Tesla sine tall og derfor mente det var en zero mile beskyttelse der.


Altså , lureri igjen .... 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

#19
Ikke noe poeng å klage på det uansett. Man må bare finne seg i at alt fra Tesla må igjennom et bullshit filter :p
De har enda ikke levert en P90DL somm klarer kvartmila på 10.9 sek heller. Og den 700hk saken er langt fra ferdig.

Får håpe de i det minste lærer av at de ikke kan komme med tulletall til kundene fra nå av.
Og hvis det er tulletall må de skrive * bak så man får forklart de faktiske tallene nede på nettsiden.

De som har på seg Tesla briller kommer til ro med at en Tesla kWh på 85 og 90 pakken er ikke det samme som andre steder. Og er heller ikke det samme som 1 kwh på en Model S 60. Synes jeg ser store likheter her igjen ;D
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

lunitiks

Damn Cookie Monster du gjør åpenbart hjemmeleksa di. All honnør. Viktig med folk som har "appropriate attention to details"!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

GOS

Sitat fra: gbzdoc på mandag 08. februar 2016, klokken 16:09
Tilgjengelig kapasitet på 85 KWH batteriet har da vært kjent siden tidenes morgen. Denne illustrasjonen så jeg før jeg fikk bilen i 2013, og den sier ca. 75 KWH tilgjengelig i "range charge". Og dette tallet blir mindre for hver km vi ruller... ;-)

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=44514&d=1393958731

Disse bufferne er jo helt normale, og gjelder også for 90 KWH batteriet, bare at buffer-tallene kan være annerledes siden det er litt forskjellige celler fra de gamle batteriene.

Men det som er nytt er at dette ikke stemmer med virkeligheten. Denne tilsier også at det er 8.5 kwh mellom 90% og 100%, og det er det ikke.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Siggen

Sitat fra: lunitiks på mandag 08. februar 2016, klokken 17:42
Damn Cookie Monster ......  Viktig med folk som har "appropriate attention to details"!

Cookie var vel en av "grunderne" bak detailersclub i sin tid, hvor alt handlet om attention to details.

;D

lunitiks

Speaking of... Trådstarter må kjøre korrektur på tittelen ("lengre" > "lenger")
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Tesla P85D

Kan man fortsatt oppgradere fra 85 til 90 batteri for x antall tusen?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Salvesen

Sitat fra: Tesla P85D på tirsdag 09. februar 2016, klokken 20:53
Kan man fortsatt oppgradere fra 85 til 90 batteri for x antall tusen?

Var vell alltid snakk om bytte av hele batteriet, altså 350 000?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Tesla P85D

Trodde man fikk oppgradert for et par titusen lapper...?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

fonberg

Sitat fra: Tesla P85D på tirsdag 09. februar 2016, klokken 20:53
Kan man fortsatt oppgradere fra 85 til 90 batteri for x antall tusen?

Jeg fikk tilbud om dette på fredag på min bil som skal leveres i mai. Prisen var 24.100,- for oppgradering fra 85 til 90, pluss prisøkningen fra jeg bestilte frem til fredag. Totalt ca. 105.000,- Etter det har prisen gått opp ytterligere ca 35.000,- Dyre ekstra 20 tkm synes jeg, og vet av erfaring at jeg vil leve meget godt med 85.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA