Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Voice command ubrukelig

Startet av lunitiks, lørdag 06. februar 2016, klokken 16:42

« forrige - neste »

lunitiks

Jeg skjønner ikke helt hva Voice Command liksom skal være godt for.  >:(

Utover "PLAY" en eller annen sang, og "NAVIGATE" home eller to en adresse.

Noen som kjenner til andre VC-funksjoner enn musikk og kart?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Til dere som nå umiddelbart kaster dere i skoene og løper ned til bilen for å teste... Jeg har allerede forsøkt:
"CALENDAR"
"MUSIC"
"TELEPHONE"
"BACKUP CAMERA"
"LIGHTS ON" og "OFF"
"DOME LIGHTS ON" og "OFF"
og
"PARK"


No go
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Toonster

kan det være noe med engelsk uttalelsen din?  :P
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

DaTwister


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

#5
Hvis noen på kontaktlisten på telefon har et engelsk-lignende navn, så vil CALL <navn> ringe opp.  Bruk en feit, amerikansk aksent når du uttaler navnet, f.eks. "Fræænk".

Kristian O

Sitat fra: lunitiks på lørdag 06. februar 2016, klokken 16:42
Jeg skjønner ikke helt hva Voice Command liksom skal være godt for.  >:(

Utover "PLAY" en eller annen sang, og "NAVIGATE" home eller to en adresse.

Noen som kjenner til andre VC-funksjoner enn musikk og kart?
Er ikkje nettopp "Play" og "Navigate" dei to tinga stemmestyring er mest nyttig? Opplever det som en veldig dårlig ide å f.eks trykke seg fram til rett sang i Spotify mens man kjører.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Brede

Play-funksjonene er genial, bruker den mye.

"Bug report" (?) er vel en kommando som tar screenshots av skjermene og sender diverse direkte til Tesla om du opplever problemer med systemene i bilen.

BMW850

Play, navigate og call er veldig nyttige funksjoner for meg så å kalle funksjonen ubrukelig synes jeg er skivebom...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Baldrian

Sitat fra: BMW850 på søndag 07. februar 2016, klokken 00:11
Play, navigate og call er veldig nyttige funksjoner for meg så å kalle funksjonen ubrukelig synes jeg er skivebom...

Prøvde: Navigate Broklandsheia.  Da fåreslo den et eller annet sted i Canada, ca 3.500 km unna!

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

lunitiks

Sitat fra: BMW850 på søndag 07. februar 2016, klokken 00:11
Play, navigate og call er veldig nyttige funksjoner for meg så å kalle funksjonen ubrukelig synes jeg er skivebom...


Så vet vi din mening og min mening om VC. Må forøvrig være lov til å være litt tabloid i overskriften  ;D


Skjønner at det kanskje er mye å be om å få noe tilsvarende Apples "Siri", men jeg synes 3 funksjoner er for dårlig i denne bilen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

Joda, men det jeg ville poengtere var at det er bedre å ha funksjonen enn å ikke ha den. At den sikkert kan forbedres ytterligere er en annen ting ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HelectriC

Jeg bruker "call"-funksjonen hver dag. Veldig praktisk, så lenge den man ringer til ikke har et alt for fjelleksotisk navn, f.eks. Gjermund-Bjarte eller noe annet ;)
ioniq 5

amund

Hadde den skjønt norske stedsnavn, firmanavn og telefonkontakter, DA snakker vi nyttig funksjon! Testa på mobilen min nå, google har ikke noe problem med å skjønne blanda norsk innimellom engelsk (f.eks. navigate to et norsk stedsnavn). I det hele tatt er google sin talegjenkjenning blitt ganske imponerende i det siste, mens Tesla sin henger 10 år bak. Det burde være en smal sak (les: gi google cash) for dem å forbedre, da denne funksjonen ligger på en server og ikke i bilen.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA