Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstralys

Startet av posan, torsdag 04. februar 2016, klokken 23:56

« forrige - neste »

posan

hvordan kopler man ledningene til ekstralys får bare mine til å virke samtidig som nærlysa og når fulltlysa står på  :'(  når jeg slår av fulltlyset så lyser dem enda

Homecast

Første spørsmål er hvordan har du koblet det idag?

Vanligste måte er å koble lyktene med tilførsel på batteriet, men med et rele imellom som blir styrt ifra + på fjernlyset.

Nå har jeg riktignok ikke vært borti systemet på zoe, men slik har jeg ihvertfall gjort det på de bilene jeg har koblet ekstralys på!
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

posan

klarte det i dag klarte ikke å finne et sted å hente styrestrøm trodde jeg kunne ta det fra pæra men det virka ikke

posan


erik e

Fy,dette kan umulig være lovlig.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Aquacomet

Hent styrestrøm fra den ledningen som går inn i lykten og styrer " klaffen" som veksler mellom nær-og fjernlys. På disse bilene så lyser hovedlyspæra uavhengig av om man har på nær eller fjernlys. Hvilken ledbar er det du har montert?

boxer72

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

OlavEmil

1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

posan

en billig en fra ebay ser det at den ikke lyser så bra som dem dyre men 2000 kr er mye penger for bra lys jeg ga 300 kr å er nesten helt fornøyd ville helst at den skulle lyse litt lenger men hva får man for 300 kr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA