Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal handle brukt Model S, forslag eller meninger?

Startet av havardhm, torsdag 04. februar 2016, klokken 21:11

« forrige - neste »

Kim Kim

Ikke kjøp nå, spar penger og vent et år til du kan kjøpe en D. Det kan fort bli dyrt med en mellomløsning.

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Teslanewbie

Smak og behag , RWD modellene gir annen kjøreopplevelse og ikke alle trenger D ,  du får mye bil for pengene på en RWD som oftest er maks utstyrte .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Etter å ha hatt en D noen dager som lånebil og fått min P85 tilbake merket jeg virkelig hvor nydelig den er :D En annen ting jeg oppdaget er hvor fantastisk mye bedre bilen er med luftfjæring. Ville ikke vært foruten det nesten uansett pris for tilvalget.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Samme her, jeg synes D bilene er litt kjedelige , min p85 gir meg mer kjøreglede enn den p85d jeg solgte.



P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

havardhm

Jeg ser Kim Kim synes det er lurt å vente. Mange andre som tror det? Noen grunn til at ikke-D biler skal synke så veldig i pris i forhold til D? Jeg tenker at de allerede burde gjort det hvis det var tilfellet?
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

BMW850

Om ett år eller noe mer tror jeg USD kursen kan falle endel når oljeprisen stiger igjen. Det kan være ett argument for å vente...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

EvenSteven

Slenger meg på her....

Ville gått for P85+/P85 med alt utstyr. 150 000,- ekstra for 4x4 er det ikke verdt ... Etter min mening.
Men Autopilot kan være kjekt å ha fremover.

Jeg ble også litt skuffet over kjørefølelsen til D-utgaven da jeg testet den..
De ny setene var gode, men bilen føltes noe tung og likte heller ikke så godt de nye hendlene på rattet. Virket "billigere kvalitet" og skjøre.
Men her er det nok mye gammel vane fra min side  ;D
Tesla S P85+ sølv

EvenSteven

Om du kan vente.... Hold til høsten. Da vil dollaren være nede igjen på rundt 7,50 flere biler i markedet grunnet inntoget av modell X og en model 3 på vei.

Spørsmålet er jo om Tesla vil sette ned prisene når dollaren faller.?  I dag er jo prisene ihvertfall reelt regnet ut fra USD 8,50

President valget vil trolig skape mye valuta uro - Historien tilsier det- og repeterer ofte seg selv..
Om Crazy Trump stikker av seieren kan vi vel muligens se USD ned til 5 spenn??  :o
Tesla S P85+ sølv

Truls123

Jeg vurderer selv å kjøpe en brukt S 85.
Model 3 skal ha 320 km, til en ca pris på 350k. Snart får man en brukt s 85 med moderat km stand til 500k og en rekkevidde på ca 475(estimert 5 %tap som jeg så langt har sett)
Dermed får man ca 155km ekstra for ca 150k ekstra. For min del gjør dette at S 85 er det mest fornuftige alternativet, for øyeblikket.

Videre er det klart at det er andre fordeler med en helt ny bil feks garantiordningen.

Amoss

Sitat fra: Truls123 på onsdag 10. februar 2016, klokken 12:32
Model 3 skal ha 320 km, til en ca pris på 350k.

Skal du først sammenligne så bør man bruke realistiske tall. Uttalelsene til Musk går på at Model 3 minst skal ha 320 km reell rekkevidde. Når han så også sier at selv ikke EPA (5-cycles) tallene er helt reelle og at han altså klart skal overgå 200 EPA miles (320 km), så blir det litt feil å sammenligne dette med NEDC tallene :p Føler meg rimelig sikker på at vi snakker om godt over 400 km NEDC rekkvidde etter dagens testmetode - men denne skal vist oppdateres til noe ala EPA (5-cycles) i 2017?

Hva prisen vil ende på i NOK når bilen kommer hit i 2018 er det ikke godt å vite noe sikkert om, men korrekt at vi etter dagens kurs snakker om rundt 350k. Holder en liten knapp på at NOK styrker seg litt i forhold til USD innen den tid, og at vi da heller snakker om nærmere 300k. Men, dette vil kun tiden vise :)
Model S 85D

Mazzbot

Alt handler om NÅR Musken får Tesla model 3 på markedet og pris. Er nok redd at disse døren på model x er en flopp og at det ødelegger en del for salget for tesla model 3 .

Ja jeg venter på model 3 , men både bmw og andre bilprodusenter kommer også med høyere rekkevidde .

Jeg håper å få så mye informasjon som mulig i slutten av mars. Hvis den ikke kommer før 2018 er jeg redd det blir en annen elbil ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 10. februar 2016, klokken 13:42
Hvis den ikke kommer før 2018 er jeg redd det blir en annen elbil ..

Det er så langt sagt at de skal starte produksjonen av denne "sent 2017". Så kommer nok neppe hit til lands før sommeren 2018.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA