Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler får ikke kjøre i kollektivfelt på E6/ring 3, Mosseveien og i Bjørvika

Startet av spigney, onsdag 03. februar 2016, klokken 12:14

« forrige - neste »

Elmo

Selvfølgelig !  Gleder meg til den gang jeg blir stoppet med barnebarnet i barnesete ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

thawi

Sitat fra: TMDF80 på mandag 20. februar 2017, klokken 17:53
Teller barn som passasjer?

Absolutt, ble selv stoppet med datteren min i "bagasjerommet". Noe politiet selvfølgelig ikke kunne se da de hadde kontroll etter påbudet langs E18 vestfra var tredd i kraft :) Forklarte bare at hun var så bråkete den morgenen, at jeg hev henne i bagasjerommet.

TMDF80

Jeg er spent på hvordan det blir når brynstunnelen åpner, og Vålerengatunnelen stenger.. Det har blitt klart økt trafikk etter at Brynstunnelen stengte, og jeg mistenker ytterligere økning når Vålerenga stenger. Det går så vidt jeg vet flere biler gjennom der, enn det gjør gjennom Bryn..
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

ZOEbarnes

Nettopp kjøpt med elbil for første gang og forsøker lese meg opp på ulike kjøreregler. Noe jeg ikke klarer å få bekreftet 100% hva som gjelder den dag i dag, er reglene for kjøring med elbil i kollektivfeltet ned Skulleruddumpa.

Er det lov å kjøre der alene i bilen?
Til alle døgnets tider eller kun utenom rush?
Når man kommer ned i dumpa må man ta turen via rundkjøringen antar jeg?

Takk på forhånd for eventuelle oppklaringer her, har forsøkt å "google" mye men finner kun eldre saker.

Elmo

Det handler jo bare om å lese skiltene til enhver tid da.
Er det kollektivfelt-skilt uten underskilt så kan du kjøre det alltid (en av de tre blå under).
Er det underskilt som sier noe om begrensning for elbil så må du forholde deg til det (to eksempler under).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

brako79

Sitat fra: Elmo på onsdag 23. august 2017, klokken 09:02
Det handler jo bare om å lese skiltene til enhver tid da.
Er det kollektivfelt-skilt uten underskilt så kan du kjøre det alltid (en av de tre blå under).
Er det underskilt som sier noe om begrensning for elbil så må du forholde deg til det (to eksempler under).

Hva om det står "gjelder kun høyre felt" under det skiltet i midten?
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Elmo

Sitat fra: brako79 på onsdag 23. august 2017, klokken 10:04
Hva om det står "gjelder kun høyre felt" under det skiltet i midten?
Da kan du kjøre der.
Det er bare en understrekning om hvilket av feltene som er kollektivfeltet. De fleste steder er det underskiltet ganske unødvendig, men feks når det er midtfeltet eller venstrefeltet som er kollektivfeltet så kan det være opplysende.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA