Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler får ikke kjøre i kollektivfelt på E6/ring 3, Mosseveien og i Bjørvika

Startet av spigney, onsdag 03. februar 2016, klokken 12:14

« forrige - neste »

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

TMDF80

Det tror jeg det er mange som ikke har fått med seg. Jeg kjører i vanlig felt når det ikke er kø, selvfølgelig, men mellom 13-14 køer det seg ofte på Mosseveien. Jeg kjører da i kollektiv-felt, men ser maange elbiler som står og stamper..
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Elmo

Sitat fra: TMDF80 på lørdag 27. august 2016, klokken 14:50
Det tror jeg det er mange som ikke har fått med seg. Jeg kjører i vanlig felt når det ikke er kø, selvfølgelig, men mellom 13-14 køer det seg ofte på Mosseveien. Jeg kjører da i kollektiv-felt, men ser maange elbiler som står og stamper..

Gjelder nok en god del det. Også mange som ikke har fått med seg at det bare er tidsbegrensning der set er skiltet med tidsbegrensning.
På E18 vestfra så starter tidsbegrensningen i Sanvik, men det er allikevel maaaange elbier i køen mellom Asker og Sandvika i tidsrommet 6-9 når det er begrensning fra Sandvika til Oslo.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

HEL

Når er det rimelig å forvente at kollektivfeltet på Mosseveien blir stengt for elbiler?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Caspar

Jeg kjører inn og ut Mosseveien (med 2 i bilen) og det er vesentlig færre biler i kollektivfeltet nå. Bør med andre ord kunne fortsette en god stund enda.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

nagela

Har lest uttalelser fra vegvesenet siste 2 måneder at så snart arbeidet i Brynstunellen er ferdig vil begrensningene i kollektivfelt Mosseveien fjernes. De hadde da intet grunnlag for å beholde begrensingene.
( Dette ble kommentert som meget negativt av noen buss-sjåfører )
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

HEL

OK.

Men når vil kollektivfeltet bli stengt alle steder i Norge?
Tidligere ble det sagt ut 2017?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Carl Anton Stenling

#67
Mosseveien og E18-vestover er prøveprosjekter med elbilsamkjøring i rushtiden. Nøyaktig når disse prøveprosjektene skal evalueres er ikke avklart.

Utover dette så holder nok Vegvesenet på å vurdere hvordan avviklingen av kollektivfeltrestriksjonene knyttet til tunnelarbeidet i Oslo skal skje.

På landsbasis tror jeg det drøyer en god stund før det blir restriksjoner. Det er sannsynlig at restriksjoner kun vil komme på enkeltstrekningene hvor det er er spesifikke problemer knyttet til at kollektivtrafikken blir hindret.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Caspar

Hvis det blir fritt frem igjen på Mosseveien tipper jeg det ikke tar lang tid før det er helt slutt. Jeg har fulgt utviklingen der siden 08 og med den mengden elbiler som er på veien nå så blir det ikke lett å argumentere for at det er en god løsning at de har ubegrenset tilgang til kollektivfeltet. Beholder vi samkjøringskravet så vil det vare lengre. Ja det er irriterende de dagene fruen er på reise og jeg må stå i kø, men heller det enn full stans
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Carl Anton Stenling

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

sjossang

Samme regel på E6 Sørfra (fra Nøstvedt til Klemetsrud).

I det nye kollektivfeltet fra Mortensrud ned til Skulleruddumpa ble det ingen begrensninger da feltet åpnet for noen uker siden.
Y LR hvit/hvit

Caspar

Sitat fra: sjossang på tirsdag 29. november 2016, klokken 09:50
Samme regel på E6 Sørfra (fra Nøstvedt til Klemetsrud).

I det nye kollektivfeltet fra Mortensrud ned til Skulleruddumpa ble det ingen begrensninger da feltet åpnet for noen uker siden.
Det er jo ikke så rart, for der går det vel ingen busser? Og da kan jo i det minste vi bruke det feltet
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

Sitat fra: Caspar på lørdag 03. desember 2016, klokken 23:37
Det er jo ikke så rart, for der går det vel ingen busser? Og da kan jo i det minste vi bruke det feltet

Uten ordentlig kollektivtrafikk så kunne de vel kallt det elbilfelt og stengt drosjene ute syns jeg ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

TMDF80

Sitat fra: Caspar på lørdag 03. desember 2016, klokken 23:37
Sitat fra: sjossang på tirsdag 29. november 2016, klokken 09:50
Samme regel på E6 Sørfra (fra Nøstvedt til Klemetsrud).

I det nye kollektivfeltet fra Mortensrud ned til Skulleruddumpa ble det ingen begrensninger da feltet åpnet for noen uker siden.
Det er jo ikke så rart, for der går det vel ingen busser? Og da kan jo i det minste vi bruke det feltet

Svært sjelden det er kø ned den bakken. Jeg kjører der hver dag og har benyttet meg av det 1 gang tror jeg. Pleier gå greit fra Klemetsrud og så stopper det opp ved bommen før Ryen igjen..
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

TMDF80

((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA