Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

elbil-app for iOS under utvikling. Testere søkes.

Startet av xref, lørdag 30. januar 2016, klokken 17:56

« forrige - neste »

xref

    Hei!

    Etter å ha sett meg lei på elendige apper med oversikt over ladestasjoner til iOS bestemte jeg meg like greit for å lage en selv. Eksisterende apper til iOS er stort sett webview-baserte og trege og klønete i bruk. Værst av dem alle er selvsagt
Ladestasjoner.no sin som bare er en wrapper rundt den ubrukelige nettsiden deres. Jeg har begynt å komme et stykke og tenkte jeg snart skulle legge den ut til testing med TestFlight. Dermed hadde det vært veldig kjekt om noen hadde vært villige til å teste appen og komme med tilbakemeldinger slik at resultatet blir best mulig.

Ettersom det fortsatt er en del arbeid igjen skal jeg ikke røpe alt for mye, men blant funksjonene som kan forventes er følgende:

* Filtrering på ladetyper
* Caching av data + offline modus.
* Apple-Maps basert kartmotor (Etter min mening vesentlig bedre brukeropplevelse på iOS enn Google Maps)
* Open Source (koden slippes på GitHub når appen er klar)
* Listevisning av ladestasjoner i nærheten[/li][/list]

Legger ved et par work-in-progress screenshots. Kom gjerne med generelle innspill og ønsker her også. Hvis du skulle være villig til å melde deg som tester, vær vennlig å send meg en PM her på forumet med en epost-adresse tilknyttet din Apple-ID så jeg kan legge deg til som tester når det tidspunktet kommer.

Takk :)

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

zyp

Nå har jeg foreløpig ingen iOS-enheter, så denne appen er ikke så relevant for meg, men jeg vil gjerne komme med et innspill likevel.

Det jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å se i en ladestasjon-app er en funksjon hvor jeg plotter inn planlagt kjørerute og får opp en liste med stasjoner langs ruta med status, distanse til hver og gjerne hvor mye omvei det legger til å kjøre innom den. Da blir det enklere å planlegge lengre kjøreturer med flere ladestopp.

xref

Nå er appen hos Apple for beta godkjenning så jeg regner med at testere vil få tilgang til appen om en dag eller to :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Testingen er i gang men jeg tar fortsatt gjerne i mot flere testere. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

elbil-1


hstad

Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

xref

Sitat fra: hstad på fredag 12. februar 2016, klokken 21:46
ja takk, tester gjerne!

Konge! Bare send meg en epost-adresse på PM så skal du få invitasjon. :)

SparkMap heter appen.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

hstad

Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA