Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Praktisk info om Nissan Connect

Startet av Martin S., torsdag 28. januar 2016, klokken 12:58

« forrige - neste »

Martin S.

Jeg sliter voldsomt med å finne "bruker ID" på de nye sidene til Nissan Connect, noen som har tips?

frankols

Sitat fra: Martin S. på mandag 15. februar 2016, klokken 16:58
Jeg sliter voldsomt med å finne "bruker ID" på de nye sidene til Nissan Connect, noen som har tips?

Det skal vel være epostadressa di.
I alle fall er det det for meg.

Martin S.

Eposten min er lenger en det som er tillatt i bilen å taste inn. Samme problem som passord, den liker ikke tekster som er lenger en 17 tegn så eposten min er altfor lang å skrive inn i Nissan Connect Services i bilen.

Men jeg fant bruker IDen min i går! Ikke på nettsidene men i appen. På brukerinfo fant jeg et langt og kronglete siffer under "Bruker ID" og jaggu så var ikke det på nøyaktig 17 tegn. Prøvde dette i bilen og det fikk jeg i alle fall tastet inn. Men får fremdeles "Ingen tilkobling" så bilen må nok uansett inn til fiks (er ny 2016 30kwh).

Bjoris

Min brukerID er 16 tegn:)

Fikk beskjed fra selger i dag at de har en løsning, men at det er veldig mange biler som skal fikses så de regnet med å være ut i mai før alle var ordnet:(

Er redd vi som har fått bilene nå kommer bak alle som ikke har tatt dem ut, det er jo naturlig, men jeg pusher litt likevel, det er jo nå en trenger appen mest (vinter)

leafolainen

Jeg har forstått det slik at den nye delen som skal erstatte den defekte ikke kommer fra Nissan før i mai (tidspunkt ikke endelig bekreftet enda); i så fall er det ingen biler som kan fikses før det. Jeg får likevel min bil levert på kontraktsdato i neste uke.

Øivind

Har forsøkt å lage bruker på NissanConnect og legge inn i Leaf'en. Bruksanvisningen som kom opp stemte ikke overens i det hele tatt.
Har etter masse undersøkelse og kontakt med "kundeservice" funnet ut at dette funker ikke. Det gjelder kun ny Leaf. Ikke opp til 2015, der må fortsatt brukerid og passord fra carwings brukes. Samme i appene. Vi med "gammel" bil blir koblet til NissanConnect, men med gammel info fra carwings. Aner ikke om systemet i bilen blir oppdatert, men tviler...
Vet ikke hvordan det er med android/iOS nå, men Leaf Assistent til Windows Phone/Windows 10 mobile fungerer utmerket nå. Tar ca 30 sekunder å slå på klima med nye Connect, kontra opp til 10 minutter med gamle carwings. De gangene det i det hele tatt fungerte...
2019 e-NV200
2022 Kia EV6
2020 Kia e-Niro (solgt)
2014 Leaf (solgt)
2015 e-NV200 (solgt)
10.335kWp solceller fra Otovo på taket
Ombygget batterielektrisk snøfreser

https://youtu.be/943zitdv_xM

frankols

Sitat fra: Øivind på fredag 19. februar 2016, klokken 11:03
Har forsøkt å lage bruker på NissanConnect og legge inn i Leaf'en. Bruksanvisningen som kom opp stemte ikke overens i det hele tatt.
Har etter masse undersøkelse og kontakt med "kundeservice" funnet ut at dette funker ikke. Det gjelder kun ny Leaf. Ikke opp til 2015, der må fortsatt brukerid og passord fra carwings brukes. Samme i appene. Vi med "gammel" bil blir koblet til NissanConnect, men med gammel info fra carwings. Aner ikke om systemet i bilen blir oppdatert, men tviler...
Vet ikke hvordan det er med android/iOS nå, men Leaf Assistent til Windows Phone/Windows 10 mobile fungerer utmerket nå. Tar ca 30 sekunder å slå på klima med nye Connect, kontra opp til 10 minutter med gamle carwings. De gangene det i det hele tatt fungerte...

Jeg fikk også følgende melding fra kundeservice:  "NissanConnect er for de som har den nye Nissan Leaf og har NissanConnect EV i bilen. Du vil fortsatt ha Carwings i bilen og på nett, men du vil bruke NissanConnect EV appen."

Men Carwings fungerer fint det, etter oppdateringa de hadde i fjor høst har det vært helt knirkefritt, med unntak av ett par-tre dager nå i februar da det bare kom opp en gammel brukerinfo ved pålogging.

Mazzbot

Det er - 4 grader og jeg kommer ikke inn på appen .. Dette er for dårlig Nissan !! Flere som også ikke kommer inn ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Sele

Kommer ikke inn men siste døgn så har den virket i små perioder. I morges når den trengtes null respons...


ekko

Typisk - jeg begynte å lese tråden, avinstallerte gamle carwings og installerte nissan ev. Kommer til innloggingen, der får jeg ikke velge land, og slik kommer jeg ikke videre. Håper dette er pga. det som skrives over, men lurer jo litt på hvor lenge det vil vare.

BobbyBrown

Jeg får heller ikke valgt land, og kommer følgelig ikke vidre jeg heller. Fruen har en iphone g hun får valgt land, men kan ikke logge inn av den grunn:( trodde nettsiden skulle fungere, men den får ikke kontakt med bilen ser det ut til, isåfall tar det sykt lang tid! Håper de fikser og slår på tjenesten fortere enn svint! Mobiltilkobling var en av hovedgrunnen til at jeg valgte leaf som min første elbil!

Øyvind.h

Hvor lang tid kan dette ta mon tro? Jeg sendte klage til Nissan, men beskjeden var bare "Dette blir ordnet". Perfekt at dette skjer på vinteren når appen fort brukes flere ganger hver dag.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Ja, det store spørsmålet er nettopp; hvor lang tid tar dette da!

Dette gjelder bare appen eller vil bilen ikke ha kontakt med omverden ifht oppdatering av ladestasjoner etc? I min har jeg bildet av en bil med strek over!

qualbeen

Bilen har fortsatt kontakt med omverden. Det er kun den nye app'en som er deaktivert. Om du skulle ha den gamle app'en installert, skal den fortsatt virke (visstnok). Web-løsningen fungerer også (brukte det selv i morges, og fikk både aktivert lading og klimaanlegg).

https://www.nissan.no/NO/no/YouPlus/private/myCarProfile.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA