Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatere Garmin Map Pilot

Startet av Belectric, tirsdag 19. januar 2016, klokken 10:53

« forrige - neste »

Belectric

Hei,
Vår B-electric ble levert med Garmin Map Pilot v.4.0, og jeg har notert ved flere anledninger at feks de nye veiene rundt Oslo-S (gamle Bispelokket) ikke er i nærheten av å være oppdatert. Jeg spurte selgeren hvordan jeg kunne oppdatere. Da svarte han at det kunne jeg gjøre selv via PC/MAC med kortleser.
Jeg lastet ned Mercedes-Benz Download Manager(mac-versjon), stappet kortet i kortleseren og logget inn; SD-kortet analyseres og Downloadmanager kommer opp med at det finnes "Available update: V5.0, SW 30.09, Build 15/25.00 (383 MB)".

MEN sier videre at: "There is not enough free space on the SD card"

Noen som har fått til denne oppdateringen og har tips om hva jeg må gjøre?
(jeg har forsøkt å rydde plass på kortet ved å midlertidig kopiere gammel fil over til mac'en, men da kjenner ikke Download-Manager igjen kortet som noe som har rett til oppdatering)
Hadde også vært fint om en kunne lagt inn lademuligheter som POI i kartet, det har mange av konkurrentene som standard....anyone?
Belectric

fbostad

Jeg oppgraderte greit på min PC. Skvatt litt da jeg ikke fikk aktivert på PC'en! Da jeg puttet SD tilbake i bilen aktiverte den automatisk. Puh.. Mener å ha lest at noen med Mac sliter med det samme som deg. Oppgraderingen er ikke helt trygg på alle nye veier heller.
Det ligger en tråd om dette på Facebook siden MB B250e Owners Group Norway.
Flere av oss som har prøvd å få lagt inn ladestasjoner, men så langt ikke lyktes. Jobber med saken.
Mercedes B Electric

mrjic

Jeg var lagt inn nye sw og ikke noe å rope hurra. Den viser forsatt 80 sone på hele ring 3.veien inn til meg er blindvei, ble endret for 4 år siden og den viser forsatt det er gjennom kjøring. Eneste endring jeg kan se er estisk i den nye oppdateringen

Belectric

Forsøkte med windowsversjonen, og det fungerte helt fint. Altså ligger problemet i en feil ved MAC-softwaren BoS har liggende på sine sider.
http://apps.mercedes-benz.com/apps/bc/en_SE/Garmin-MAP-PILOT/CNX-garmin_map_pilot
Belectric

Haavis

Jeg får også samme feilmelding som deg med Mac-versjonen. Har ikke prøvd på PC enda, ser om det gjør susen.

Belectric

Var i Oslo i går og testet kartet på de nye veiene ved gamle Bispelokket. Til min store skuffelse har de nye veiene enda ikke kommet med på kartet. Dvs at oppdateringen egentlig ikke var noen oppdatering ift oppdatering av nye veier...
Belectric

mrjic

Kommet ny oppdatering av software program for Windows. Prøvde å sjekke på mac, men funka dårlig

mrjic


Haavis

Bekrefter at oppdateringen som ikke fungerte på Mac pga feilmelding om fullt minnekort fungerte fint på Windows 10 PC.

Armand

Hei, oppdaterte SD kortet mitt via PC, og det gikk fint. Desto større var ergrelsen da viktige trafikkårer som T-forbindelsen (https://no.wikipedia.org/wiki/T-forbindelsen) ikke eksisterer enda den ble åpnet i 2013. Det pussige er at det tydeligvis er Garmin som leverer kart og jeg klaget på dette en gang før, da på min Garmin Nuuvi GPS. Den har i ettertid blitt oppdatert med nye kart som viser dette veistykket, mens via Mercedes sin intergrerte løsning er det ikke oppdatert enda det også er Garmin. Litt rart at de tydeligvis ikke har samme kartdatabase i Garmin for alle modeller.

Utdrag av tilbakemelding fra Garmin support (Jeg meldte inn kartendringen på siden de refererer til og det ble senere oppdatert som sagt)

Fra: Garmin Support [mailto:Support@garmin.no]
Sendt: 5. desember 2013 14:41
Til: Armand Svendsen
Emne: Re: [Bilnavigasjon] - nuvi 1390 - Kartoppdateringer - Norge [Garmin Support#856047]

Hei Armand,

Takk for din epost.

Våre kart blir produsert av Navteq, så jeg anbefaler deg å innrapportere "feilen" på kartet her:
https://my.garmin.com/mapErrors/report.faces

Det kan ta opp til 1 år å få inn nye endrinmger på kart. Det er veidirektoratet som melder til Navteq om endringene.
Som kunde kan du også gjøre oppmerksom på at det er blitt endringer, ved å gå til den linken nevnt tidligere.

Hvis endringen er i forbindelse med et større veiprosjekt, kan det da ta enda lenger tid før endringene kommer inn på kartet.


Ha en fortsatt god dag!

Med vennlig hilsen / Best regards

Solveig

Garmin Norge | Support
www.garmin.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA