Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Øget kørelængde for eGolf 2017

Startet av David Skov Hansen, søndag 10. januar 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

gamer73

Sitat fra: Chivas på torsdag 25. august 2016, klokken 12:44
Sitat fra: gamer73 på onsdag 24. august 2016, klokken 12:54
310000 i grunnpris også 30 tusen ekstra for ting man trenger...350tusen spenn? Begynner å bli en smule dyrt for en så liten bil men....
Korrekt...legger de seg på denne prisen vil sikkert konkurrentene bli temmelig fornøyde.

Er jo så jeg heller ville vurdert en brukt Passat GTE istedet.

jeg også hehe...betaler jeg SÅ mye vil jeg kunne kjøre fra Bergen til Oslo UTEN stopp;)

Chivas

#151
Tja, kan man kalle denne for 2017 modellen?:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81285358

...og "fullspekket" for 289k!

stein84

IKKE akkurat "fullspekket", og de kunne vel spart seg for plusstegnet i 190km +/- :p

Chivas

Sitat fra: stein84 på lørdag 27. august 2016, klokken 00:34
IKKE akkurat "fullspekket", og de kunne vel spart seg for plusstegnet i 190km +/- :p
Apropos fullspekket. Jeg kan ikke så mye om utstyrsnivå på disse, men hva "mangler" den for å være fullspekket?

Bob

Det står ikke noe om airbags til baksetene og mangler bilalarm er to av tingene jeg merket hvertfall.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

gamer73

Sitat fra: stephenli på lørdag 27. august 2016, klokken 10:25
Det står ikke noe om airbags til baksetene og mangler bilalarm er to av tingene jeg merket hvertfall.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Om man ikke bor i svært utsatte strøk er bilalarm bare noe herk. Jeg hadde det på den gamle bmw'en min og det var bare til bry. Jeg valgte med overlegg bort dette på min golf!

zyp

Står heller ikke noe om dynaudio, fjernlysassistent, lane assist eller parkeringsassistent. Utgjør ca 11000.

Chivas

Jepp, derav prisen sikkert også.

Men det jeg reagerer på er at den kalles en 2017-modell! Kan dette være korrekt?
Er det ikke først om noen uker (uke 40 og noe?) som de begynner produksjon av neste års modell - og da med større batterikapasitet??

alagerqv

Sitat fra: stein84 på lørdag 27. august 2016, klokken 00:34
IKKE akkurat "fullspekket", og de kunne vel spart seg for plusstegnet i 190km +/- :p

Ja, VW har modellårskifte midt i året, så fra slutten av juni får du 2017-modeller (eller mer generelt, neste kalenderårs modell). Samme gjelder jo flere andre produsenter, feks Volvo.

Råde

Sitat fra: eivhelle på fredag 06. mai 2016, klokken 20:37
http://www.kreiselelectric.com/en/blog/kreisel-electric-builds-factory-upper-austria

"Another highlight is the implementation of a Kreisel battery in the e-Golf by VW: the high- voltage battery is mounted between the axles and currently features a capacity of 24.2 kilowatt hours at a weight of 330 kilograms (approx. 730 pounds). The installation of the Kreisel battery pack enables a higher capacity of 55.7 kilowatt hours, while the required installation space and the weight remain identical. Thus the e-cars driving range in accordance with the New European Driving Cycle (NEDC) improves from 190 to over 430 kilometres (resp. from 120 to 267 miles)."

Denne saken har ikke noe med hva vi kan forvente fra VW, men sier noe om potensialet man har for å øke kapasiteten uten å øke vekt eller volum.
Folkens!
Jeg skal ikke skryte av å ha lest hele tråden, så ha meg unnskyldt. De fleste har vel lagt merke til denne lille Kreisel-saken. Hadde vært fint å ha i min -/(((((+))))) 190km egolf tenker mange. Jeg hører rykter innen møllersystemet om at de kanskje kommer til å tilby denne oppgraderingen også for de eldste egolf. Med inntakte garantier. Det hadde vært noe, det :)
e-Golf | X75D

thomanie

Sitat fra: Råde på mandag 29. august 2016, klokken 23:30
Jeg hører rykter innen møllersystemet om at de kanskje kommer til å tilby denne oppgraderingen også for de eldste egolf. Med inntakte garantier.
Noen rykter om
- pris?
- batteri + 11kw lader vs. bare batteri?
- når?

Mailet med Kreisel rett før ferien. Da svarte de noe unnvikende rundt pris og tilgjengelighet på oppgradering av eGolf, men at de var i samtaler med bilprodusenter (i flertall). Rimac og Mercedes ("VDL" kassebil) er jo kjente brukere av tekonologien, så jeg krysser fingrene for at VW blir neste :)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Råde

Kun rykter. Ikke noe om pris. Spennende er det. Når møllersystemet rykter så er det noe om det for vanligvis blåser man internt av løse rykter utenfor systemet (ryktes det ;)) Møller ser seg tjent med å holde gamle modeller noenlunde oppdatert vil jeg tro (og håpe).
e-Golf | X75D

knut3448

Pushevs melder at 36kWh Golf kommer i januar. EUp får også økt rekkevidde.

http://pushevs.com/2016/09/10/volkswagen-electric-car-battery-upgrades-in-2017/

VW CEO, Matthias Müller has announced this:
"We are now bringing in January a Golf with a genuine range of 300 kilometers to the market,".

300km NEDC ja...

bno

#163
Det sies reel rekkevidde (street) ikke NEDC

jensjacob

Jeg ville ønske at fabrikanter og sælgere ville holde op med at proklamere rækkevidde, om det er reelle km eller ej og om det er den ene eller den anden test der har været anvendt.

Det eneste de skal oplyse er batteriets brugertilgængelige kapacitet. Så skal kunden - herunder mig -  nok selv tage stilling til rækkevidden.

Hvis der er tale om de 36 kWh som lugter mest af det som VW vil lege med på, så er den reelle rækkevidde ikke i nærheden af 300 km.

Hvis VW har lyttet til Kreisel og opgraderet batterikapaciteten til 55 kWh (51-52 kWh reel kapacitet ?) så er 300 km realistisk uden alt for meget hypermiling. Men så bliver bilen også DYR.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA