Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware v7.1x

Startet av satheesh.net, lørdag 09. januar 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

Brede

Varmen er foreløpig tilbake til det "gode gamle" hos oss.  :D

Er nå nede på 21 grader og behagelig bil igjen.

Muffinman

Burde vel kanskje ta en reset og se om ting endrer seg. Med temperaturer rundt 0 burde det ikke være utfordrende å få til jevn temperatur i kupeen. Nå står "gamlingen" i Trondheim for fire dagers "spa". Satser på feilfri bil torsdag kveld :)


(Endelig)

Kavorka

Finnes det noen triks for å få bil til å laste ned oppdatering? Ser frem til Spotify, og en litt mindre manisk temperatur!

satheesh.net

Sitat fra: Kavorka på mandag 11. januar 2016, klokken 14:31
Finnes det noen triks for å få bil til å laste ned oppdatering? Ser frem til Spotify, og en litt mindre manisk temperatur!

Prøv å koble bilen til en WiFi-tilkobling. Jeg har gjort dette to ganger tidligere og fått den ganske raskt etterpå. Om nettopp dette var grunnen eller ekstremt flaks er dog vanskelig å si. :)

fonberg

Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 14:25
Burde vel kanskje ta en reset og se om ting endrer seg. Med temperaturer rundt 0 burde det ikke være utfordrende å få til jevn temperatur i kupeen. Nå står "gamlingen" i Trondheim for fire dagers "spa". Satser på feilfri bil torsdag kveld :)


(Endelig)

Nesten så jeg er fristet til å svinge innom Tesla på Lade for å få et glimt av Norges nest mest sagnomsuste TMS  ;D
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Andreplass. Pokker. Han derre Bjørn altså...

Brede

Sitat fra: fonberg på mandag 11. januar 2016, klokken 14:39
Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 14:25
Burde vel kanskje ta en reset og se om ting endrer seg. Med temperaturer rundt 0 burde det ikke være utfordrende å få til jevn temperatur i kupeen. Nå står "gamlingen" i Trondheim for fire dagers "spa". Satser på feilfri bil torsdag kveld :)


(Endelig)

Nesten så jeg er fristet til å svinge innom Tesla på Lade for å få et glimt av Norges nest mest sagnomsuste TMS  ;D

Mulig de holder den i karantene pga. smittefare?  ;D

Gleder meg til den dagen Muffinman kan rapportere om feilfri bil, da skal jeg feire med et kakestykke selv.

Muffinman

#37
Offtopic, men viktig å ta med seg at masse av problemene skyldes at man ikke har hatt tid til å gjøre seg ferdig, at utbedringer ikke har vært vellykket, at nye feil er tilført ved utbedringsforsøk og ofte at det rett og slett ikke har eksistert en endelig fiks på mange problemer før det har vært  forsøkt utbedret mange ganger. Det hersker en noe mer avslappet stemning ved servicesenteret nå for tiden, og teknikeren jeg snakket med var imøtekommende og virket å både engasjert og kompetent. Når de i tillegg booker såpass romslig har jeg faktisk tro på at det blir innertier denne gangen.

Dropper kaka og feirer med noe ekstra proteinrikt for egen del om det slår til  ;)

Kavorka

Sitat fra: satheesh.net på mandag 11. januar 2016, klokken 14:36
Sitat fra: Kavorka på mandag 11. januar 2016, klokken 14:31
Finnes det noen triks for å få bil til å laste ned oppdatering? Ser frem til Spotify, og en litt mindre manisk temperatur!
Prøv å koble bilen til en WiFi-tilkobling. Jeg har gjort dette to ganger tidligere og fått den ganske raskt etterpå. Om nettopp dette var grunnen eller ekstremt flaks er dog vanskelig å si. :)
Den er påkoblet wifi når den står hjemme i garasjen. Eller mente du koble opp på nytt?

Like før jeg ringer snåsamannen...

Guybrush


fonberg

Sitat fra: Kavorka på mandag 11. januar 2016, klokken 15:07
Sitat fra: satheesh.net på mandag 11. januar 2016, klokken 14:36
Sitat fra: Kavorka på mandag 11. januar 2016, klokken 14:31
Finnes det noen triks for å få bil til å laste ned oppdatering? Ser frem til Spotify, og en litt mindre manisk temperatur!
Prøv å koble bilen til en WiFi-tilkobling. Jeg har gjort dette to ganger tidligere og fått den ganske raskt etterpå. Om nettopp dette var grunnen eller ekstremt flaks er dog vanskelig å si. :)
Den er påkoblet wifi når den står hjemme i garasjen. Eller mente du koble opp på nytt?

Like før jeg ringer snåsamannen...

Jeg fikk varsel om ny sw klar til installasjon på lørdag, da hadde bilen vært på 3G siste timen ca. Før det sto bilen parkert på wifi hjemme. Jeg tror derfor ikke wifi/ikke wifi er avgjørende for hvor raskt/tidlig man får sw lastet ned til bilen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Har heller ikke inntrykk av at det har noen betydning hvordan bilen er koblet opp. Mine står normalt på 3g, men har prøvd wifi for å se om oppdatering kom raskere. Alle gangene har jeg gått tilbake til 3g etter noen dager uten at det skjedde ting.

Lynet

Testet autopilot på vanlig vei med 60 sone i dag, var ikke noe problem å be bilen om å kjøre i 75!
Så det mr Musk sier om maks 10km/h over fartsgrense stemmer ikke helt!
Noen som har annen erfaring?

Men på flerfelts veg var det kult å se at den observerte bilene i det andre feltet  :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.


thilo

Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 15:36
Har heller ikke inntrykk av at det har noen betydning hvordan bilen er koblet opp. Mine står normalt på 3g, men har prøvd wifi for å se om oppdatering kom raskere. Alle gangene har jeg gått tilbake til 3g etter noen dager uten at det skjedde ting.

Sant, det har ingenting å si om den er på Wifi eller 3G.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA