Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware v7.1x

Startet av satheesh.net, lørdag 09. januar 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

mj

Sitat fra: Muffinman på søndag 10. januar 2016, klokken 20:48
Det blir 20 mil med P85 uten ap i morgen, så da får jeg testet klimaanlegget.

Klimaen ser ut til å virke bedre men har ikke prøvd på langtur ennå.

Angående driver mode. Har testet litt, og det virker som om det er bare når man låser opp med fob at kun førerdøren åpnes? Kommer man så nært at den låser opp automatisk går alle fire håndtakene ut. Skal det være slik? I så fall en smule idiotisk...

Denne funksjonen virker bra hos meg. Det jeg skulle ønske var at selv om kun førehåndtaket kommer ut burde alle andre være opplåst slik at man kunne dytte på slik som ellers når bil er ulåst.
Som ved henting i barnehage skal en bakdør opp, har ofte treningsbag eller andre ting som skal inn annen dør men ikke alltid så da er denne funksjonen egentlig litt tullete.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

fonberg

Sitat fra: mj på mandag 11. januar 2016, klokken 07:27
Det jeg skulle ønske var at selv om kun førehåndtaket kommer ut burde alle andre være opplåst slik at man kunne dytte på slik som ellers når bil er ulåst.
Som ved henting i barnehage skal en bakdør opp, har ofte treningsbag eller andre ting som skal inn annen dør men ikke alltid så da er denne funksjonen egentlig litt tullete.

Enig: man bør kunne løse ut dørhåndtakene individuelt ved å trykke på dem i driver mode.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Hodetelefoner

Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. januar 2016, klokken 01:00
Sitat fra: LA-Thing på søndag 10. januar 2016, klokken 20:53
Satte i gang oppdatering mens jeg måkte snø og la da merke til at vindusviskerne begynte å leve sitt eget liv. Det var ca. 15cm snø på bilen, heldigvis ganske løs, men viskerne sto og durte litt før de til slutt parkerte rett opp mot venstre A-stolpe.

Etter at oppdateringen var ferdig trykket jeg på hendelen for å ta ett sveip og da gikk de tilbake til normal park. Ved neste trykk tok de et normalt sveip. Satte de så tilbake i service-posisjon som de var i før oppdateringen. Lettere å få vekk snø da, skal komme ytterligere ca. 10cm i løpet av natten.

Dette er en nov. 2013 P85.

Godt viskerne parkerte rett opp mot venstre A-stolpe, og ikke høyre  ;D

Kan en forlate bilen med viskerne i service posisjon altså? Jeg har prøvd det tidligere (veldig lenge siden) uten hell. Er jo fordel mtp snø, i tillegg til at de da ville blitt oppvarmet og myke ved forvarming.
http://youtu.be/duMjYPrnjxU

Kristian O

Har det blitt slik igjen at dørhåndtakene går ut når man setter bilen i Park?
Eller kan vi velge det en plass?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

cairnz

Du kan velge det, ligger under Safety & Security-fliken, "Unlock on park" eller hva det het.

La forøvrig merke til i morges at Autosteer er tilgjengelig over 30km/t selv uten striper, så lenge den har bil foran den kan følge. Det var litt spennende de sekundene jeg ville teste det i snøkaoset :D
Elbilist

Thor2014

Ser at summon har kommet til app under varslinger (iPhone)

turfsurf

Sitat fra: fonberg på mandag 11. januar 2016, klokken 09:23

Enig: man bør kunne løse ut dørhåndtakene individuelt ved å trykke på dem i driver mode.

Hensikten med driver mode er jo at man kun skal kunne komme seg inn via førerdøren. Dette er en sikkerhetsgreie som er veldig vanlig i USA. Det dere ønsker må i så fall være en tillegsfunksjon.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Muffinman

Driver mode funker her nå. Men lurer på hvorfor ALLE håndtakene går ut når føreren åpner døra innenfra? Det gir ingen mening. Ser også ut som drive away door lock er fjernet.

Angående klima: P85'en gikk rett fra første utgave av 7.0 til 7.1. Her er det ihvertfall ingen  forbedring å spore, turen til servicesenteret gikk med varmen på 27-28 grader og stadige hetebølger og kaldgufs rett i fanget. Kjører en fransk fossil loaner hjem, og den er himmelsk i forhold.

Føler faktisk at 85D' en som har fått en oppdatering på 7.0 har et mye mer stabilt klimaanlegg enn P85'en med 7.1.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 13:07
Ser også ut som drive away door lock er fjernet.
I følge release notes er den ikke fjernet; det som er fjernet er muligheten til å slå den av.  Den er altså permanent på.

Veggen

Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 13:07Angående klima: P85'en gikk rett fra første utgave av 7.0 til 7.1. Her er det ihvertfall ingen  forbedring å spore, turen til servicesenteret gikk med varmen på 27-28 grader og stadige hetebølger og kaldgufs rett i fanget. Kjører en fransk fossil loaner hjem, og den er himmelsk i forhold.

Takk for denne avklaringen.
Da beholder jeg 6.2 en stund til.

Helt utrolig hvor vanskelig det skulle være å fikse dette da?

Wilma


Angående klima: P85'en gikk rett fra første utgave av 7.0 til 7.1. Her er det ihvertfall ingen  forbedring å spore, turen til servicesenteret gikk med varmen på 27-28 grader og stadige hetebølger og kaldgufs rett i fanget. Kjører en fransk fossil loaner hjem, og den er himmelsk i forhold.

Føler faktisk at 85D' en som har fått en oppdatering på 7.0 har et mye mer stabilt klimaanlegg enn P85'en med 7.1.
[/quote]

Det var trist lesing. Jeg som hadde håpet på mer varme i bilen.
Jeg kjørte en times tur her en morgen da det var -5 grader. Hadde da problemer med å holde varmen. Skrudde opp til hi mesteparten av turen uten at det ble så veldig varmt.
Kjører nå en tysk lånebil og har varmen på 22 grader. Den holder perfekt temp.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

NegativeElectrode

TU har nok et poeng når de lurer på verdien av Summon-funksjonen, da de fleste har koblet til ladekabelen i garasjen
http://www.tu.no/industri/2016/01/11/na-kan-tesla-parkere-seg-selv
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cairnz

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 11. januar 2016, klokken 13:27
TU har nok et poeng når de lurer på verdien av Summon-funksjonen, da de fleste har koblet til ladekabelen i garasjen
http://www.tu.no/industri/2016/01/11/na-kan-tesla-parkere-seg-selv

Poenget med Summon er nok parkeringsplasser, og Garasjer hvor det er veldig trangt å gå inn og ut, uavhengig om man lader eller ikke. Det vil jo fortsatt være mulig å koble fra eventuell lader for så å trille bilen ut uten å måtte gå inn i den.
Elbilist

Cato76

Sitat fra: Veggen på mandag 11. januar 2016, klokken 13:25
Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 13:07Angående klima: P85'en gikk rett fra første utgave av 7.0 til 7.1. Her er det ihvertfall ingen  forbedring å spore, turen til servicesenteret gikk med varmen på 27-28 grader og stadige hetebølger og kaldgufs rett i fanget. Kjører en fransk fossil loaner hjem, og den er himmelsk i forhold.

Takk for denne avklaringen.
Da beholder jeg 6.2 en stund til.

Helt utrolig hvor vanskelig det skulle være å fikse dette da?

Selv måtte jeg justere ned fra 27 grader til 21 grader i dag. Så i min bil merket jeg klar forbedring.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Brede

Sitat fra: Tuxedo på mandag 11. januar 2016, klokken 13:20
Sitat fra: Muffinman på mandag 11. januar 2016, klokken 13:07
Ser også ut som drive away door lock er fjernet.
I følge release notes er den ikke fjernet; det som er fjernet er muligheten til å slå den av.  Den er altså permanent på.

Det samme leser jeg, men uansett så låser ikke bilen seg når jeg kjører.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA