Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware v7.1x

Startet av satheesh.net, lørdag 09. januar 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

satheesh.net

Bilder av firmware v7.1 (2.9.154) på min 2013 modell uten autopilot.

Ikke de største endringene nødvendigvis, men forbedret Auto-Brightness, automatisk HomeLink og Spotify er nok de største endringene for oss med biler uten autopilot.

Andre erfaringer?

twinpeaks

"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Muffinman

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 09. januar 2016, klokken 23:43
forbedret Auto-Brightness, automatisk HomeLink og Spotify er nok de største endringene for oss med biler uten autopilot.
Hva med klimaanlegget? Får melding om at det ligger oppdatering klar på gamlingen her også, men den står 35 mil unna og skal snart kjøre hjemover. Får ikke installert og testet enda med andre ord.

boppus

Takk, Satheesh. Fungerer auto-brightness godt synes du?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Hyperstress

Autobrightness virket fint det lille jeg har prøvd. Men tror ikke det er auto nattmodus i tunnel enda.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

#5
Garasjeportsaken var ganske fin :)
Men den lukket ikke da jeg kjørte, så da lukket den heller da jeg kom tilbake og skulle inn i garasjen  ;D

Edit: Ser nå at porten ikke lukket fordi jeg stod utenfor porten da jeg kjørte bort, og jeg måtte ha stått inne i garasjen og kjørt ut for at den skulle lukket.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Noen som har fått prøvd forbedringene på autopiloten? Jeg har hatt nok med å holde meg på veien og ikke kjøre meg fast i snøværet i dag.

Prøvde parkering da. Stilige greier, og den parkerte overraskende nok (nesten) selv om bilen var full i snø. Men så kom en sensorfeil på slutten og da var det stopp. Vasket bilen nå, så får prøve litt mer senere.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

dosmont

Noen som vet hvorfor vi ikke fikk Summon Feature, i Europa?
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Muffinman

#8
Det blir 20 mil med P85 uten ap i morgen, så da får jeg testet klimaanlegget.

Angående driver mode. Har testet litt, og det virker som om det er bare når man låser opp med fob at kun førerdøren åpnes? Kommer man så nært at den låser opp automatisk går alle fire håndtakene ut. Skal det være slik? I så fall en smule idiotisk...

EDIT: I følge releasenotes skal kun førerdøra låses opp når man nærmer seg også. Pussig at alle går opp på min bil.
EDIT 2: Nå funker det som det skal. Da var det vel bare en liten hiccup.

LA-Thing

Satte i gang oppdatering mens jeg måkte snø og la da merke til at vindusviskerne begynte å leve sitt eget liv. Det var ca. 15cm snø på bilen, heldigvis ganske løs, men viskerne sto og durte litt før de til slutt parkerte rett opp mot venstre A-stolpe.

Etter at oppdateringen var ferdig trykket jeg på hendelen for å ta ett sveip og da gikk de tilbake til normal park. Ved neste trykk tok de et normalt sveip. Satte de så tilbake i service-posisjon som de var i før oppdateringen. Lettere å få vekk snø da, skal komme ytterligere ca. 10cm i løpet av natten.

Dette er en nov. 2013 P85.
Drammen, Tesla Model S #2510

Cookie Monster

Sitat fra: dosmont på søndag 10. januar 2016, klokken 20:11
Noen som vet hvorfor vi ikke fikk Summon Feature, i Europa?

Fikk ikke den i Canada heller. Tipper de kjører det som en test i usa først.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

rakriste

La merke til at led lysa i frontlyktene går på når man låser opp bilen
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

satheesh.net


Veggen


Hyperstress

Sitat fra: LA-Thing på søndag 10. januar 2016, klokken 20:53
Satte i gang oppdatering mens jeg måkte snø og la da merke til at vindusviskerne begynte å leve sitt eget liv. Det var ca. 15cm snø på bilen, heldigvis ganske løs, men viskerne sto og durte litt før de til slutt parkerte rett opp mot venstre A-stolpe.

Etter at oppdateringen var ferdig trykket jeg på hendelen for å ta ett sveip og da gikk de tilbake til normal park. Ved neste trykk tok de et normalt sveip. Satte de så tilbake i service-posisjon som de var i før oppdateringen. Lettere å få vekk snø da, skal komme ytterligere ca. 10cm i løpet av natten.

Dette er en nov. 2013 P85.

Godt viskerne parkerte rett opp mot venstre A-stolpe, og ikke høyre  ;D

Kan en forlate bilen med viskerne i service posisjon altså? Jeg har prøvd det tidligere (veldig lenge siden) uten hell. Er jo fordel mtp snø, i tillegg til at de da ville blitt oppvarmet og myke ved forvarming.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA