Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Passat GTE

Startet av Rearden86, mandag 28. desember 2015, klokken 15:22

« forrige - neste »

svitun

Sein på svar her, men måtte legge på 3300,- for Verona 19". Bytte frå R-line utstillingsbil. Får ikkje Verona frå fabrikk på GTE.
2016 Passat GTE
2020 Audi e-tron 50 Advanced Sport (bestilt)

Tittentei123

Hei, hentet en ny bil forrige uke, og har et par spørsmål som jeg ikke helt finner ut av i håndboka

1) På adaptiv display står det på venstre siden Forbruk opp til 40. Det er den innerste blå sirkelen. Hva betyr egentlig den verdien?

2) Hvordan vet man om motoren er varm? Det står at man ikke skal benytte full gass GTE før motoren er skikkelig varm, men blir den varm på ren e-drift eller må man kjøre litt bensin også før man skal leke? I dag kjørte jeg kun elektrisk, men brått fikk jeg lyst å leke litt. Da byttet jeg til GTE og gassen i bunn. Er det dumt?

Takker for svar ;)
Rediger innlegg

ToWalkOrDrive

Noen langtidserfaringer å høste fra noen Passat GTE eiere? Tenker på feil osv. Men og annet.
Tesla Model Y                         2021-

Rearden86

Fikk min i april 2016. Ingen feil eller problemer, svært fornøyd. For øvrig har Passat GTE egen facebookgruppe med langt større aktivitet enn her for å få info om bilen.

eyvind123

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. januar 2017, klokken 18:48
Noen langtidserfaringer å høste fra noen Passat GTE eiere? Tenker på feil osv. Men og annet.
Jeg kjøpte bilen brukt nå i år og jeg ser at skiltgjenkjenningen ikke fungerer bra nok. Den viser mye feil hastighet, og på "motorveien" her i Bergen mellom Åsane-sentrum og mellom Liavatnet-sentrum viser den 90km/t, selv om det er skiltet 80km/t. I Knappetunnellen viser den 30/50/60 km/t selv om det er 80km/t hele veien.
På vei ned på E39 fra Trondheim viste den 10km/t i en 60-sone  :P Så jeg er ikke imponert over den! I min fars XC60 så fungerer dette utmerket(jeg har kjørt den et par 1000km).
Jeg har time hos Møller Bil Nesttun hvor de skal se på dette.

Jeg hadde også problemer med Car-Net med at jeg ikke fikk oppdatert noe data, hverken posisjon, km-stand, elektrisk rekkevidde e.l., men jeg fikk startet elektrisk forvarmer. Dette pågikk i 4 dager og nå fungerer det..

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Megaoctane

Vurderer Passat GTE.
I borettslaget vårt er det tillatt å bruke motorvarmer 3-4 timer om dagen.
Er det noe sted man kan sette en grense for hvor mye strøm bilen skal trekke ved lading? Den lader vel på 3-4 timer?

ThomasD

Det kan du stille inn i menyene i bilen.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

Megaoctane


gamleboyen

Sitat fra: Megaoctane på søndag 26. februar 2017, klokken 12:49
Den lader vel på 3-4 timer?

På 10A kurs lader den på ca 4,5 t fra tomt batteri.
På 16A kurs gjøre den det samme på 2,5 t, men det er vel tvilsomt at det er 16A kurs på motorvarmeruttak?

Har ikke sjekket hvor lang tid det tar å lade hvis man senker ladestrømmen til under 10A i menyen.

Megaoctane

Fikk Ok fra garasjelaget til å lade GTE'n så lenge jeg lader under 10A.
Garasjelaget har startet prosessen med å samle inn tilbud til å oppgradere el anlegget til alle garasjene. Håper det blir stemt frem ved neste generalforsamling neste år.

gamleboyen

Høres ut som et fornuftig garasjelag. Der jeg bor er det ikke uvilje, men mangel på interesse, så jeg måtte ordne mitt eget på parkering ved huset i steden.

Megaoctane

Jeg håper de klarer å få stemt igjennom en oppgradering.

Leasingen av Passaten vil gå ut i juni 2020. Da vil det være et enda større utvalg av biler fra mer anerkjente produsenter, som klarer 5-600km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA