Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Passat GTE

Startet av Rearden86, mandag 28. desember 2015, klokken 15:22

« forrige - neste »

elektro

Har du merket noe til at eldrift ikke er mulig under -10? Gjelder dette bare ved oppstart, til bilen er varm, eller så lenge graderen viser under -10?

Har mulighet til å få en bil som ble lagt inn bestilling på i november men enda ikke låst. Webasto er på MÅ-ha listen. Men ref. spørsmålet over og generelt vinterlige forhold på Østlandet i det siste, må jeg si at en lettere "slede" med 4x4 seiler opp som et alternativ. Octavia Scout 180 TSI f.eks.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

oaarum

Mener jeg leste at det er batteritemp som er avgjørende. Hos oss står bilen alltid i isolert garasje som sjelden kommer under minus 10. Lading øker vel temp litt.
GTE webasto har et håpløst oppsett som ikke tillater at den går mens tenning er på. Da kan man jo heller bruke batteriet til forvarming. Men da går kanskje ikke det heller under minus 10?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

elektro

Sitat fra: oaarum på søndag 17. januar 2016, klokken 10:25
GTE webasto har et håpløst oppsett som ikke tillater at den går mens tenning er på.

Så man kan ikke la webasto gå mens man kjører rundt på eldrift altså? Det hadde jo hjulpet betraktelig på rekkevidden.

Er man tilkoblet strøm kan man jo like godt forvarme med CarNet. Når det funker.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

oaarum

Nei ikke på hverken golf eller passat. Står klart i instruksjonsboka og. Mulig det kan endres med vcds?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

palerider

#19
Ja, jeg opplever at den ikke er mulig å kjøre i ren E-modus når det er kaldere enn -10C. Kommer opp en melding om at jeg må lese instruksjonsboka
16 VW Passat GTE eier fra 1.januar 2016
99 Honda CBR1100XX Super Blackbird

Rearden86

#20
Jeg har "alt" utstyr. Imidlertid har jeg ikke krysset av på følgende punkter:

- 14 veis elektriske forseter (standardsetene har elektrisk tilt, setedybde og korsryggstøtte)
- DCC adaptivt understell
- Head up display

Bilen ble bestilt i august, men jeg har fått beskjed av selger at jeg fortsatt kan endre konfigurasjonen. Nå er jo bilen gått litt ned i pris, så kan jo øke utstyrsnivået uten å betale noe mer, ikke at dette er avgjørende.

For meg er det en kombinasjon av "fornuft" og en tanke om at jeg muligens skal beholde bilen utover garantitiden, og derfor ikke ønsker ekstrautstyr som er svært dyrt dersom det må byttes. Etter min oppfatning er dette tilfellet for de tre tilvalgene, samtidig som jeg ikke ser behovet.

Tilknyttet DCC prøvde jeg en Passat med, og en bil uten (på gode veier) uten å merke noen stor forskjell. Head up har jeg så langt ikke sett behovet for. Tenker det "holder" med Active info display.

Har dere bestilt noen/flere av disse tilvalgene? Hvorfor? Er det verdt det?

Mats Nergård

Ser at prisene har gått ned en del ja, så da lander jeg under 480.000 :)
2016 Passat GTE m/pano, hengerfeste, adaptivt understell, teknikkpakke, 19" verona, phantom black. Levering uken etter påske 2016

svitun

Kom over en fin bildeserie/test av Passat GTE. Fin for oss som synes ventetida blir litt i lengste laget..:

http://www.mullersvarld.se/2016/01/en-storslagen-resa-med-passat-gte/

Fortsatt ubekrefta produksjon, no lagt til veke 8.


Sitat fra: Rearden86 på søndag 17. januar 2016, klokken 15:16
Jeg har "alt" utstyr. Imidlertid har jeg ikke krysset av på følgende punkter:

- 14 veis elektriske forseter (standardsetene har elektrisk tilt, setedybde og korsryggstøtte)
- DCC adaptivt understell
- Head up display

Bilen ble bestilt i august, men jeg har fått beskjed av selger at jeg fortsatt kan endre konfigurasjonen. Nå er jo bilen gått litt ned i pris, så kan jo øke utstyrsnivået uten å betale noe mer, ikke at dette er avgjørende.

For meg er det en kombinasjon av "fornuft" og en tanke om at jeg muligens skal beholde bilen utover garantitiden, og derfor ikke ønsker ekstrautstyr som er svært dyrt dersom det må byttes. Etter min oppfatning er dette tilfellet for de tre tilvalgene, samtidig som jeg ikke ser behovet.

Tilknyttet DCC prøvde jeg en Passat med, og en bil uten (på gode veier) uten å merke noen stor forskjell. Head up har jeg så langt ikke sett behovet for. Tenker det "holder" med Active info display.

Har dere bestilt noen/flere av disse tilvalgene? Hvorfor? Er det verdt det?

Har også kutta ut Head-Up og 14-veis sete, men har lagt til DCC. Fått ordna 19" Verona-felger med og tenker derfor det er greit med adaptivt understell.
2016 Passat GTE
2020 Audi e-tron 50 Advanced Sport (bestilt)

palerider

Sitat fra: svitun på mandag 18. januar 2016, klokken 18:17
Kom over en fin bildeserie/test av Passat GTE. Fin for oss som synes ventetida blir litt i lengste laget..:

http://www.mullersvarld.se/2016/01/en-storslagen-resa-med-passat-gte/

Fin bildeserie, nesten så en får tårer i øynene
16 VW Passat GTE eier fra 1.januar 2016
99 Honda CBR1100XX Super Blackbird

sap_2000

Har en Passat i bestilling med forventet produksjon i April.

Ble et godt jafs av utstyrslista her også, men droppet bl.a el seter, DCC og trailer assist til fordel for andre gadgets som stod høyere på lista.
DCC ble valgt bort pga pris og at jeg ikke føler den store forskjellen på vanlig kjøring. El setene synes jeg rett og slett er for dyre og trailer assistenten har jeg ikke behov for da jeg synes det er gøy å rygge henger de få gangene i året det er aktuelt.

Kjenner tiden går for sakte om dagen da jeg stadig tar meg selv i å lese og se videoer av GTE  :-X
Spec'en kan foreløpig endres, men tror den forblir slik:

-Reflekssølv metallic
-Førerassistentpakke
-Easy open pakke (keyless, el bakluke)
-Transportpakke (webasto, svingbart hengerfeste)
-Ambientepakke
-Head Up Display
-Active Info display
-Helskinn oppgradert til Nappa - Titansort
-Discovery Pro
-Dynaudio
-Solgardiner i bakdører
-Sort taktrekk
-Panorama
-Ryggekamera
-Area View
-Park Assist
-Skvettlapper foran og bak (hjelper mot sandblåste kanaler og bakfanger)
-Bagasjeromsmatte
-18" Marseille på sommer
-17" Singapore på vinter - piggfri
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

oaarum

Noen som vet om standard lysene er svingbare?
Og dynamisk lysassistent 4700kr. Det er med sånn avblending kun der møtende bil er? Som standard er det god gammeldags fjernlys av og på?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

elektro

Usikker på om sort taktrekk blir for mørkt uten panorama jeg, hva tror dere?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: oaarum på onsdag 20. januar 2016, klokken 18:15
Noen som vet om standard lysene er svingbare?
Og dynamisk lysassistent 4700kr. Det er med sånn avblending kun der møtende bil er? Som standard er det god gammeldags fjernlys av og på?
DLA til VW er fantastisk. Langt i fra kun avblending. På linje med MB ILS.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sap_2000

Sitat fra: elektro på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:23
Usikker på om sort taktrekk blir for mørkt uten panorama jeg, hva tror dere?
Tror det blir mørkt. Hvertfall med sort interiør og tonede bakruter, men mange er jo ute etter en bil hvor man ikke ser så godt inn, meg inkludert. Med Panorama har man valget om man trekker for gardinen eller ikke, men det er jo til en pris. Velger også panorama for at det bryter opp taket litt på en lys bil og står fint i stil til mørke ruter sett utenfra.
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

elektro

Vurderer å oppgradere fra businesspakke til Discover Pro. Da må jeg også ha med ryggekamera og telefonforberedelse.

Hvordan fungerer induksjonsmottaker? Og premium pakka med rSAP profil kan jeg vel bare glemme med iPhone?

Komforttelefon med 2x USB og Media-in, induksjonsmottaker for bruk av bilens eksterne antenne for forbedret signal. Ikke i kombinasjon med navigasjon eller røykepakke.

Premium telefonforberedelse med ekstern antenne, forutsetter telefon med rSAP profil, tvang til Discover Pro
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA