Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mitsubishi I-miev XL??

Startet av psyfoon, tirsdag 08. desember 2015, klokken 23:06

« forrige - neste »

psyfoon

Ser at et firma som kaller seg Sørimport AS selger div. brukte importerte I-miev på finn.no og kaller de "XL" og sier at det er en større versjon? Ser ikke noe større ut på bildene men ser jeg ut som en amerikansk utgave eller noe slikt. Men er de virkelig større eller er det bare tull?

Link til annonse: http://www.finn.no/68341291
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

goggo


Sakset fra  https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV

The U.S.-only version is enlarged, has redesigned front and rear bumpers,[153] and includes more features than the Japanese and European versions in order to meet crash standards, government mandates, and the preferences of the U.S. consumers. The American version is 285 millimetres (11.2 in) longer than the Japanese version, 110 millimetres (4.3 in) wider,[4] and slightly taller. It also has advanced airbags and the mandated tire-pressure monitoring system (TPMS), has an upgraded interior and features more accessories.[154][155][156]


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

pwb

Jepp, som nevnt større. Det ses lett inni siden de har ett ekstra felt på sidene på dashbordet.

Beamer Screamer

Mange fordeler med dette, men også noen ulemper. Ser for meg at tilgangen på US-spesifikke deler kan bli en problemstilling.

Trillingen er egentlig en Kei Car laget for å tilfredsstille japanske avgiftskrav. For Europa har de visst spandert på seg en støtfanger som er noen millimeter lenger.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

goggo

Sitat fra: pwb på onsdag 09. desember 2015, klokken 16:46
Jepp, som nevnt større. Det ses lett inni siden de har ett ekstra felt på sidene på dashbordet.

Og sees lett utenfra ved at de har to vindusviskere i stedet for en :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

psyfoon

Takk for oppklarende svar. Det hadde jeg ikke trodd, at Mitsubishi faktisk har produsert en fysisk større bil for det amerikanske markedet. Må være mye som er forandret da og som ek nevner her, vanskeligere å få taki deler i Norge.

Men er det andre endringer mellom disse og norsk utgave da? Ser jo at det er navi og ryggekamera, men kanskje den mangler setevarme/varme i speil og forvarmingsfunksjon f.eks.?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

kaiat

De er stort sett like med tanke på utstyr, men USA har altså to utstyrsnivåer. Den enkleste tilsvarer vår, og toppmodellen har da navi, ryggekamera og rattbetjening. Når det gjelder forvarming, ser jeg på myimiev-forumet at fjernkontrollen ofte mangler på biler kjøpt brukt. Det kan være greitt å sjekke at den følger med.

Bredden kommer visstnok av strengere amerikanske krav til sidekollisjonssikkerhet, setene står like tett har jeg forstått.

Det skal også være en viss risiko for unormal batteridegradering for biler som har gått i varme strøk på samme måte som på US-Leaf.

Radiobil1

Har sett minst 3 XLer i Kristiansand de siste dagene.

Noen som har erfaringer med disse, evt kontra en euro versjon?
Føles den litt større inni?

Radiobil1


goggo

Jeg prøvekjørte en når jeg bodde i New Hampshire noen år, og har også prøvesittet en hos forhandler/importør i Mandal.

Den ekstra bredden er på utsiden av setene og ikke mellom setene, så jeg fikk i grunnen inntrykk av at den plassen var "bortkastet" bortsett fra at det antagelig gir bedre sikkerhet ved sidekollisjoner. 

Mulig den har bredere bagasjerom, det tenkte jeg ikke på å sjekke.
Er det virkelig ingen her inne på forumet som har en slik XL modell?

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA