Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endringer i TACC etter 7.0

Startet av Hodetelefoner, torsdag 26. november 2015, klokken 10:58

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Ser GPS henger litt etter..  Kan dette være årsaken?  Hjelper ikke med reset etc.  jeg ligger fortsatt 40-50meter foran kartene i bilen.

Pompel

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 08. desember 2015, klokken 05:28
Nope, still useless
Joda, du hadde bare ikke ny nok firmware :P

Ser ut til å være fikset nå i 2.9.154
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Muffinman

Nå har cc begynt å slå seg av når kameraet får sola i fleisen i en viss vinkel. "Reduced front camera visibility, cruise not available". Ruta er gullende ren.

Møkkasystem.

Trond.Strom

Jeg synes det virker som om AP har blitt en del bedre i 2.17.37 til og fra jobb i kø på e18 virker det nå 100% og gjør turen vesentlig bedre

overlay

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. april 2016, klokken 08:19
Nå har cc begynt å slå seg av når kameraet får sola i fleisen i en viss vinkel. "Reduced front camera visibility, cruise not available". Ruta er gullende ren.

Møkkasystem.


https://www.youtube.com/watch?v=kwZm8Sffscg

Corny

Litt off tonic, men men...

Reagerte på de sinnsyke prisene på skiltet der han stopper (bompenger regner jeg med). Men så fant jeg jo ut at 1000 islandske kroner bare er 65 NOK...
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

GeirHM

Jeg opplever stadig vekk situasjoner tilsvarende den som denne videoen dokumenterer. Det er fint vær ute men likevel forsvinner TACC systemet brått og plutselig og det kommer opp et varsel om at jeg bør kontakte Tesla. Jeg har også lært meg å bruke power off knappen. Første gangen gjorde jeg som jeg fikk beskjed om og ventet ved bilen i flere minutter før jeg startet opp igjen systemet(men jeg gikk jo ut så ventinga var nok forgjeves). Det er det ingen grunn til. Det holder å stenge ned power vente noen få sekunder (de 30 som Bill Gates alltid har bedt om) og så starte opp igjen. I mitt tilfelle handler det visst om et videokamera som av og til faller ut. Jeg regner med at Tesla tar tak i dette når bilen snart skal inn til årsservice. Men altså til dere som opplever dette: Se om det holder med noen få sekunder før dere starter opp igjen.

krl

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. april 2016, klokken 08:19
Nå har cc begynt å slå seg av når kameraet får sola i fleisen i en viss vinkel. "Reduced front camera visibility, cruise not available". Ruta er gullende ren.

Møkkasystem.
Det har vært sånn hele tiden for min del... Først og fremst tidlig på morgenen og sent på kvelden når sola står lavt. Jeg har hatt færre utfall av CC nå i vår enn i høst, så mulig noe er forbedret.

En morsom detalj er forøvrig at skiltgjenkjenningen ser forskjell på "50 km/t om XX meter" og "50 km/t" og venter med oppdatering av fartsgrense frem til siste skiltet er passert.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Tror jeg opplevde en bug i dag forresten. Lå i bilkø rundt 80km/t med en motorsykkel nærmest foran. Den ble etterhvert indikert som MC på skjermen, men systemet målte tydeligvis avstanden til bilen foran sykkelen. Avstanden ble bare mindre og mindre, og til slutt måtte jeg bremse for å ikke kjøre på ham. MC`en var synlig hele tiden på skjermen, men med en "avstand" som skulle tilsi bilen. Ubehagelig.

noGas


Autopilot erfaringer virker som dag og natt basert på veiene vi kjører på. Muffinmann, du virker særdeles missfornøyd om jeg ikke har missforstått deg, mens selv, ville jeg aldri kjøpt en bil uten. Majoriteten av mine 40k med autopilot bil har jeg kjørt E18 Larvik - Gardermoen. Ingen bugs, avbrudd eller vingling. Bilen går som på skinner og AP reduserer stress betraktelig. Hvor kjører dere?

Muffinman

Autopilot er egentlig ikke et tema for min del. AP _skal_ brukes med hendene på rattet i følge Tesla. Det er særdeles ubehagelig, og innebærer ingen avlasting for min del. Og skal jeg slippe rattet men sitte klar til å ta over må jeg være _mer_ skjerpet enn når jeg styrer selv om jeg skal være i stand til å ta over raskt nok. Det er heller ingen avlastning. Med andre ord, jeg har ingen nytte av autopilot om jeg skal bruke den som foreskrevet. Jeg tror det er mange som kjører rundt med ap innkoblet uten hverken å ha hendene på rattet som foreskrevet, eller er tilstrekkelig skjerpet til å kunne ta over om en krisesituasjon oppstår. Det ønsker ikke jeg å gjøre.

Men jeg trenger en cruisecontrol som fungerer da jeg kjører mye langturer. Det er ikke bilen utrustet med slik som 2013-modellen vår. AP-bilen jager opp og ned i fart, uforutsett og ulogisk bremsing på rettstrekker og i svinger, deaktiveres når kameraet får rusk eller sol i øyet eller radaren (snøsamleren) tildekkes, bråbremser når biler laangt foran har svingt av veien. En fungerende tacc kunne vært fint, men om valget er at systemet slår seg av halve vinteren, rører hastigheten og kobler seg uforvarende ut er jeg veldig fornøyd med en god gammeldags cc. Tesla må fikse dette, gjerne ved en mulighet for å slå av alt bortsett fra en ren fartspilot.

Jeg er ikke interessert i masse nyvinninger i betaversjon så lenge det grunnleggende ikke er bunnsolid.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. april 2016, klokken 17:56
Tror jeg opplevde en bug i dag forresten. Lå i bilkø rundt 80km/t med en motorsykkel nærmest foran. Den ble etterhvert indikert som MC på skjermen, men systemet målte tydeligvis avstanden til bilen foran sykkelen. Avstanden ble bare mindre og mindre, og til slutt måtte jeg bremse for å ikke kjøre på ham. MC`en var synlig hele tiden på skjermen, men med en "avstand" som skulle tilsi bilen. Ubehagelig.

Samme opplevelse for meg i går. Det var første gang jeg så MC i dashdisplayet. Prøvde å sette på TACC, men bilen kjørte bare nærmere og nærmere bakhjulet på MCen. Har slått på lengste avstand (7) og har aldri vært så nær en bil før med TACC på..
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Ny sak nå i ettermiddag. Rett, flat vei, sol og tørt. Ingen andre biler i sikte, ca. 70km/t. Plutselig flimrer en rød bil på skjermen samtidig som det piper, og bremsene hogger i noen ganger før de slipper opp og den røde bilen forsvinner. Hva skjedde her? Det var ingen ting i nærheten som sensorene kunne ha plukket opp.

Skjøteledning

Sitat fra: Muffinman på onsdag 04. mai 2016, klokken 16:31
Ny sak nå i ettermiddag. Rett, flat vei, sol og tørt. Ingen andre biler i sikte, ca. 70km/t. Plutselig flimrer en rød bil på skjermen samtidig som det piper, og bremsene hogger i noen ganger før de slipper opp og den røde bilen forsvinner. Hva skjedde her? Det var ingen ting i nærheten som sensorene kunne ha plukket opp.

Prince på på siste reis i sin "little red Corvette"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA