Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading og Focus Electric

Startet av Undrende, tirsdag 20. oktober 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Undrende

Noen som har erfaring med Focus electric og lading? Tenker da ikke på at den ikke kan hurtiglades, men om dere har andre erfaringer med lading/ problematikk og erfaringer med selve batteriet? Har hørt litt forskjellig lokalt og det slår meg at selgerne ikke kan så veldig mye om dette. Mye rare svar/ kjappe løsninger når jeg spør konkrete spm til de rundt dette.
Takk for alle tilbakemeldinger gode og ikke fullt så gode erfaringer.

elektrolux

Ford Focus bruker type 1 ladepistol og har 32A lader ombord.

Kabelen som følger bilen vil sannsynligvis sende laderen styresignal om å lade med maks 10A, noe som ofte er nok til hjemmebruk.

Mange ønsker likevel raskere lading og da står valget mellom en justerbar 16A ladekabel eller ladestasjon, eller en 32A løsning.

Du lader ca 15 km/t med 10A, 25 km/t med 16A og 50 km/t med 32A lading.

Alltid lurt å ha en type 2 til type 1 kabel for 32A lading fra mode 3 ladestolper.

Vi har diverse ladeutstyr som passer Ford Focus samlet her:  http://www.elbilhjelpen.no/htm/type1.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ford Electric

Har kjørt 25000km og laderlader stort sett med 32A hjemme, har gått knirkefritt til nå. Eneste er lade lokke som har sat seg fast en gang.
Batteriene har jeg ikke merket noe på.
Ford Focus Electric 02.05.14

Undrende

Takk for tilbakemeldinger.
Har hørt litt diverse rykter rundt rekkevidde og lading så er noe skeptisk.

Noen som har pos eller neg erfaringer med dette? Tenker da mest på generell lading i hverdagen ( 10/ 16 A ) og rekkevidde ved mye småkjøring.

LA3UX

Jeg har nå kjørt Ford Focus electric daglig i snart to år, både sommer og vinter. Lader hjemme i garasjen fra  helt vanlig stikkontakt over en 16A kurs. Den bruker typisk 2-3 timer på å lade opp etter en tur-retur til jobb som er ca 30 km. Småkjøring til  butikk og jobb er helt problemfritt, det eneste som er forskjell fra en bensinbil er at du gjør det til en vane å sette i støpselet på bilen etter bruk. Det hender at laderen lyser rødt etter at du trekker ut støpselet mens lading pågår; da er det bare å resette lader og fortsette. Du kan alltid se utvendig på bilen at lading pågår. Jeg har ikke brukt medfølgende 32A semi-hurtig ladekabel til nå, men med den vil lading gå raskere slik det er kommentert av andre. I det hele tatt er lading av bilen like enkelt som å plugge inn motorvarmer på en annen bil. Ladestatus på batteri vises både inne i bilen og på den lysende ringen som står rundt pluggen på bilen. Bilen kan også lades fra alle vanlige stikkontakter (10 eller 16 A) som du finner på kjøpesenter og på ladeuttak for elbil i byen, samt fra 32A uttak som er noen steder.

Anders Jensen

Om lader lyser rødt er det noe feil med kretsen.har min bil på verksted nå. Var en av kontaktene på batteriet som har tatt skade av veisaltet. 
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA