Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av 70d

Startet av Salvesen, søndag 18. oktober 2015, klokken 10:24

« forrige - neste »

Salvesen

Hei,

Er i sluttfasen av bestilling av en 70d og vill sjekke om det er noe jeg har glemt eller som bor endres?

Tenker å kjøpe en med:
Autopilot
Premium interiør med de nye setene
Luftfjæring

Det jeg velger vekk er
Vinterjakke
HiFi
7 seter
Panoramatak pga støy og problemer

Er det det veldig dumt av meg å velge vekk dette? Og er det noe annet jeg har glemt?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cobos

Jeg har selv oppgradert Hifi og er en slik som alltid har på radio/MP3/en eller annen lydkilde. Sånn sett får jeg veldig god uttelling for oppgraderingen, og det er bedre tyngde i bassen med en sub. Hører du mest på snakkeradio og ikke musikk og ofte med den av er det naturligvis mindre viktig. Personlig ville jeg kuttet premium interiør heller enn Hifi, mens samtidig min tidlige bil har lyspakken og automatisk bakluke, så vanskelig å si.

Autopilot er det eneste valget du kan vente med, men da kommer det MVA på i tillegg.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Epleskreller

Vinterjakke kan være greit å ha uavhengig av biltype ;-)

Med de nye setene mener du vel nextgen-setene?  De ville jeg valgt.

Panoramatak om du vil ha ski etc på taket.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Ellingsen

Godt valg!
Angående tak: har selv dette (85D levert 21.05.2015) og støyen er absolutt ikke plagsom. Jeg er fremdeles av oppfatningen at man skal være uheldig for å få lekkasjer (ikke hatt noe selv) - spesielt nå som alle biler etter juni har fått en ny type tak. Istedet for støy og problemer tror jeg heller man burde fokusere på om man trenger takstativ / boks. For oss var dette avgjørende.
Lykke til med bestilling.

havardma

Fikk 85d i mai, og en av endringene jeg ville gjort på den ved kjøp på nytt er å droppe luftfjæring. Har sjelden/aldri brukt for å senke/heve bilen sånn egentlig (mest fordi man kan, man gjør det) og siden den ikke er "adaptiv" under kjøring så tror jeg ikke kjørekomfort er veldig forskjellige med stål.

Jeg ville også vurdert å legge til panotak fordi jeg ser det plutselig hadde vært kjekt å ha ting på taket (og spesielt nå som det er ny modell som de forhåpentligvis har klart å fikse de største problemene med), men dette må man jo vurdere utifra egne behov.


ihlhaug

Utenom autopilot er HiFi det jeg ville sagt som et MUST.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Muffinman

Sitat fra: havardma på søndag 18. oktober 2015, klokken 10:38
Fikk 85d i mai, og en av endringene jeg ville gjort på den ved kjøp på nytt er å droppe luftfjæring. Har sjelden/aldri brukt for å senke/heve bilen
Mulig bildet blir annerledes etter å ha kjørt en vinter. Jeg er på vei inn i min tredje med Model S, og ville skadet bilen flerfoldige ganger uten mulighet for heving. Gjengangeren er kanter etter brøyting som ligger tvers over avkjørseler jeg skal inn i, ofte frosset til is. Ofte er det også nyttig når jeg skal ta ferge. Og noen ganger har jeg kunnet velge en parkeringsplass jeg ikke ville tatt sjansen på uten å kunne heve bilen.  Om en måneds tid tar jeg levering på bil nummer to, også den med luft.

Har også kjørt bil med stål på langtur, og opplevde den ikke som like stabil i 80+. Subjektivt syntes jeg også at det var et mer plagsomt støybilde i kupeen, men det kunne like godt være panotaket (har ikke det på min). Samboeren min fikk ca. 30 mil alene i denne uten å vite at det var forskjellig understell, og kunne melde pr telefon på klingende trøndersk at "Veit du, deinn her likt æ itj". Så det er en forskjell, men den merkes nok best når man er skikkelig innkjørt i bil med luftfjæring på forhånd.

Stål er ca. 16mm høyere enn luft i standard, men siger jo litt sammen når det lastes.

Teslanewbie

+1

Hadde aldri valgt vekk luftfjæring. Bruker dette ofte . Når jeg ska opp til hytte er det en bratt bakke der jeg hadde tatt i fronten hvis jeg ikke hever . Samme når jeg ska av og på ferger og på vinterstid .

Panotak kan velges vekk . Vinterpakke er bekvemt og brukes ofte .
Hifipakke er kjekt men ikke et must . Jeg har valgt dette.

Makset  min bil i bestilling men valgte vekk ekstra seterad da ungene ikke liker å sitte i bak ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

GOS

Sitat fra: Salvesen på søndag 18. oktober 2015, klokken 10:24
Hei,

Er i sluttfasen av bestilling av en 70d og vill sjekke om det er noe jeg har glemt eller som bor endres?

Tenker å kjøpe en med:
Autopilot
Premium interiør med de nye setene
Luftfjæring

Det jeg velger vekk er
Vinterjakke
HiFi
7 seter
Panoramatak pga støy og problemer

Er det det veldig dumt av meg å velge vekk dette? Og er det noe annet jeg har glemt?

Til info: Jeg mener at du trenger ikke velge bort pano på grunn av støy og/eller problemer. Det støyer litt mer i tunell, men ellers ikke er min oppfatning. Problemer tror jeg de er kvitt, spesielt med det nye designet om du bestiller nå.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Salvesen

Hm.. Ser ut som om jeg må i tenke boksen igjen ja:S

Jeg er ikke en type som drar særlig til fjells  eller innover i landet på tur slik at takboks eller andre ting på taket er lite aktuelt. Har hatt muligheten på alle mine andre biler men aldri brukt. Det samme for luffjæringen, har ikke hatt det og har klart meg helt fint. Men det er jo noe som er kjekt å ha, men kanskje ikke nødvendig?

Har idag basis hifi fra BMW og det fungerer helt fint, synes egentlig det er litt bra. Mulig tesla sitt standard ikke er like bra? Hører mest på prateradio og tar sjeldent på musikk selv.

Det som dog er viktig for meg er interiør, gode seter og følelsen av kvalitet. Derfor føler jeg at premiumpakken er veldig viktig for meg da jeg har hørt kvaliteten er litt under tysk standard sånn generelt?

Vinterpakke er nok greit å ha, men satser på  å ha god styring på forvarming av bilen slik at dette ikke vill være nødvendig. Har setevarme bak nå, aldri blitt brukt.

Hm, ikke lett dette!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

ihlhaug

Hvis du ikke hører på mye musikk er det jo selvfølgelig greit å velge vekk HiFi, men det er veldig stor forskjell på de to altså.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Salvesen

Hva med dobbellader,dette alternativet finner jeg ikke?:S
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Tilgjengelig kun for ettermontering, koster vel rundt 20 lapper.

Trond.Strom

Dobbelt lader kjøpes hos SC etter leveranse av bilen.  Det kan jo være greit å bruke bilen en stund og se om du har behov for det.

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:58
Tilgjengelig kun for ettermontering, koster vel rundt 20 lapper.

Aha! er dette noe en trenger å ettermontere?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA