Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum lanserer bonusavtale for hus og elbil

Startet av PokerFjes, onsdag 14. oktober 2015, klokken 14:45

« forrige - neste »

elbil-1

0,2 pr. min for 7.4kw (men samme pris om to stk. kobler seg på stolpen og deler kapasiteten)

Poenget er at det ikke er hurtiglading, så man kan like gjerne droppe plunderet med å koble seg på og heller lade hjemme.

hadde det vært hurtiglading, så hadde det vært et alternativ for de som er i byen før de reiser ut av byen igjen. Det finnes ikke noe hurtiglading i halden.

Med semi-saktelading og betaling, så tror jeg det blir lite brukt og ikke gir coop noe særlig flere kunder. Andre butikker har gratis 16A saktelading i området...


morten69

Nå er 2 stk av disse stolpene 400v 32 A. Dvs at vi som har Zoe eller Tesla kan lade med 22 kw og de som har MB kan lade med 11 Kw. Så noen av oss kan utnytte hurtigere lading:)
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

elbil-1

#17
opppsss.. da leste jeg ikke nøyaktig nok på alle stolpene. :)

Merk at det ikke er 4 stolper der - selv om det ser ut som det i ladekartet - det er 2 stolper med 2 uttak hver - som deler kapasiteten.

Så man har en 22KW / 2 uttak og en 7,4KW / 2 uttak som deler kapasiteten om to er koblet til.


men spørsmålene er relevante uansett.

chrg

Nå er det lenge siden noen skrev her, men jeg fortsetter på denne.
Mitt inkluderte gratisår fra Fortum nærmer seg slutten og jeg ser på denne avtalen "Ladebonus".
Noen som har noen ferske erfaringer?
*******
Renault Zoe

sylwester

Jeg er usikker på om det lønner seg.

Jeg har ca. 12.000kWh i året og vil da få 2*12.000/100= 240kr/året mens jeg ville betalt 348 i fastavgift og 756 i påslag (6,3 øre) inkludert elserfikat. Total kost hvis jeg lader for 240 er da 864. Merk at jeg holder spotprisen og nettavgiften borte siden den er samme for lik kWh/spotpris.

Som andre leverandører kan man på strompris.no se at Fortum har spotprisavtale uten fastpris. Der har de gratis påslag i et halvt år og deretter 2øre. 12.000*2/100=240kr som blir totalkosten og jeg har 624kr mer per år som jeg kan lade for...

Akkurat nå er spotprisen rundt 28,75øre. Der jeg har Standard variabel nå betaler jeg kun 13,50øre. Det er halve prisen. For meg så er nettleien 79% av strømregninga, og den delen er ikke konkurranseutsatt. Tviler på at denne falske konkurransen har gitt rimeligere strøm til forbrukere.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Ingeniøren

Sitat fra: sylwester på onsdag 27. juli 2016, klokken 01:52
Jeg er usikker på om det lønner seg.

Jeg har ca. 12.000kWh i året og vil da få 2*12.000/100= 240kr/året mens jeg ville betalt 348 i fastavgift og 756 i påslag (6,3 øre) inkludert elserfikat. Total kost hvis jeg lader for 240 er da 864. Merk at jeg holder spotprisen og nettavgiften borte siden den er samme for lik kWh/spotpris.

Som andre leverandører kan man på strompris.no se at Fortum har spotprisavtale uten fastpris. Der har de gratis påslag i et halvt år og deretter 2øre. 12.000*2/100=240kr som blir totalkosten og jeg har 624kr mer per år som jeg kan lade for...

Akkurat nå er spotprisen rundt 28,75øre. Der jeg har Standard variabel nå betaler jeg kun 13,50øre. Det er halve prisen. For meg så er nettleien 79% av strømregninga, og den delen er ikke konkurranseutsatt. Tviler på at denne falske konkurransen har gitt rimeligere strøm til forbrukere.

Det er samme konklusjon jeg er ferd med å trekke - vi er blitt lurt hele gjengen, kanskje bortsett fra de som innførte ordningen og som lever av avgiftene...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA