Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

batteri kapasitet

Startet av luciafani, mandag 12. oktober 2015, klokken 17:51

« forrige - neste »

luciafani

Hei.

Jeg har nå kjørt litt over 12000 km og er egentlig kjempefornøyd med bilen. 1/3 til 1/4 av ladingene har vi brukt range pluss. I dag har jeg sett at maks kapasiteten har gått litt ned til kanskje 96% (mellom den første og den andre strekken).
Har dere også sett at kapasiteten gikk ned og etter hvor mange kilometer?

Med venlig hilsen.

Trikkern

Er litt usikker på hvilken måler du tenker på.  et det selve batterimåleren til venstre du mener? hvis den ikke blir full etter bare 12 000 så ville jeg vel tatt en telefon til forhandleren.. Hvor mange prosent viser displayet og hvor mange km får du med fult batteri etter reset?
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

luciafani

Nei, jeg mener den lille måleren på høyre. Kalles "e-cell display" i manualen. Har tenkt at den viser kapasiteten av batteriet. Men i dag står den på maks igjen. Hm, merkelig.

Rav4_EV

"e-cell display" viser batterikapasitet i forhold til temperatur. Dersom det er grisekaldt ute vil denne måleren gå noe ned, og opp igjen når det blir varmt ute eller parkerer i en oppvarmet garasje.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

CitB59EL

Den vil også gå ned når batteri begynner å bli tomt for strøm. Motor ytelsen går også ned. Har selv kjørt ned til nesten 50% power men da var jeg under 0% på det vanlige batteriet. 

cm_quinto

#5
Hei. Jeg har kjøpt b250e 4 uker siden og jeg er veldig fornøyd. Vi (jeg,kone,2store barn og ei kusine) har kjørt fra gøteborg med full batteri og vi måtte lade bil på svinesund mens vi handler for ca 2 time og rett hjem. Jeg blir jo overasket med batteri kapasitet....helt utrolig...og jeg  bor på sandvika

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

cm_quinto

Jeg bor på sandvika.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


El Stig

Hei, 13 md, og ca 17.000 km, kun Range+ < 5%, -kapasiteten indikerer fremdeles 100%.

Litt misfornøyd med visning av forventet kjørelengde, men % batt gir grei nok indikasjon.

Har et subjektivt inntrykk av lengre kjørelengde ved lavest mulig ladestrøm, om tiden tillater (?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA