Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

0 km rekkevidde igjen

Startet av Softblue, fredag 09. oktober 2015, klokken 20:25

« forrige - neste »

Softblue

Hadde litt lite strøm på hjemreisen i dag siden sikringen hadde gått på kontakten jeg ladet på. Når det er 0 km igjen på rekkeviddetelleren så står det ikke 0 km, men bare tre streker, --- km. Se mitt bilde nedenfor. Bilen fortsetter å kjøre, men jeg merket ikke at den gikk i skilpadde-modus. Jeg kjørte vel 1-2 km med tre streker før jeg kom hjem og fikk satt bilen på lading. En tysker påstår på et tysk elbilforum, at han av egen erfaring vet at man kan kjøre inntil 15 km etter at det er tomt, så jeg regnet med at det gikk bra.



2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

trykkertor

Men det er ikke sikkert det er tomt selv om det kun viser 3 streker.
På min besinbil viser den rekkevidde igjen. Men alltid når det er mindre enn 30km igjen, går den over i strekene.
Likevel kan jeg fint kjøre de 30km.

Lånte en Leaf tidligere i uken.
Fulgte godt med fra full til null batteri. Og på vel 13km igjen, gikk den over i streker.
Samme på batteriet. Da det var mindre enn 5% igjen på charge, gikk batteriet over på streer.
Klarte fint å kjøre de 13 km likevel, og ikke en gang da gikk den over i skilpadde.

Jeg tror rett og slett bilene aldri vil vise rest hele veien ned til 0. De 3 strekene vil dukke opp en "god" stund før det er helt dødt.

Softblue

Sånn er det ikke på Mercedes B, den går først over i streker etter at den har telt ned til 1 km igjen. Hvis du ser på noen av mine andre bilder så viser de blandt annet 3 km igjen.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23708.msg407042.html#msg407042
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

torjen6

Har testa å kjøra MB ELCTRIC tom for strøm, for å få dei ekstra 12 km ut av batteriet som dei snakker om på dei Tyske forumet gjor eg følgande, bilen viser 1 km igjen, stopp reset alle EV målerne og volla 12 km rekkevidde.
Og dette prøvde eg tre gonger, men ikkje gjer som eg gjore den tredje gongen sate bilen i S og trykde jerne flat, skal sei bilen stogga fort.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Softblue

I dag kjørte jeg 5 km over 0 rekkvidde før jeg fikk ladet.
"Minus 5 km" inn i det ukjente :o
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA