Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortsette som medlem av elbilforeningen?

Startet av hstad, torsdag 17. september 2015, klokken 14:49

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: hstad på mandag 21. september 2015, klokken 08:34
forstår poengene deres, men synes fortsatt at en forening burde ta vare på medlemmene sine.
Dersom eg i min bedrift skulle latt være å svare på henvendelser fra "kundene" mine hadde eg ikkje hatt så mykje her å gjera.

Du kan trekke en parallell til bedrifter som har en eksplosiv vekst i kundemassen, slik enkelte mobiloperatører og internettilbydere av og til har slitt med. Serviceorganisasjonen henger ikke med på kundeveksten, og dermed blir det ei periode lang responstid og ofte mangelfulle svar fra kundeservice. Jeg vil tro det er noe av det samme som skjer i elbilforeningen nå med veldig mange nye medlemmer som kommer til kontinuerlig.

Samtidig er det en god del elbilpolitisk arbeid som nok har hatt fokus den siste tiden, både opp mot samferdselsdepartementet og finansdepartementet, og ikke minst mot Enova.

Jeg er også inne i første året som dekkes av bilimportøren, men kommer nok til å betale avgiften til våren når det kommer faktura. Den jobben elbilforeningen gjør, og kan gjøre fremover, for å påvirke beslutningstakere rundt elbilspørsmål er det ikke mulig å få til som privatperson.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Elmo

Takk THE.  Godt sagt.

Når man i tillegg tar med det OlavEmil skriver så ser det ut som hstad bare har vært uheldig
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hstad

Sitat fra: Elmo på tirsdag 22. september 2015, klokken 20:42
Takk THE.  Godt sagt.

Når man i tillegg tar med det OlavEmil skriver så ser det ut som hstad bare har vært uheldig

Er tilbøyelig til å tru det eg også. Time will show, fortsatt måneder igjen før første faktura dukker opp:)
Takk til alle for gode og saklige innspill så langt!
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

cra

En vanlig årsak til at man ikke får svar er at e-posten av ulike årsaker kan ha havnet i spam-filteret hos mottaker. Et par enkle ting man kan gjøre for å hjelpe til med at dette ikke skjer er å ikke ha store signaturer med lenker og alskens kontaktinformasjon og "tenk på miljøet før du skriver ut...." tekster. Dette er som regel helt uinteressant for mottaker uansett; trenger de det kan de spørre pr mail. (Og "lange spar miljøet" tekster gjør at det av og til trengs en ekstra side når man først må skrive ut!  ::)) Ser innimellom at slike faktorer kan trigge filtere slik at de stopper e-post.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sven erik

at de 11 asatte ikke svarer på mail  kan komme  av at de mener du skal  henvede deg til  lokalforeningen 
men ja de burde  holde på  medlemmer  gratis for oss er betalt av bilfirma

Avh

Sitat fra: hstad på fredag 18. september 2015, klokken 09:53
hei, enig i at forumet og foreningen ikkje er det samme. Det eg er betenkelig med er mangelen på respons fra elbilforeningen på enkle henvendelser på mail.
Det er ikke min erfaring. Honnør til foreningen som alltid har svart på mine henvendelser.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

siforko

Har nå meldt meg ut av hele foreningen.
Var så dum å forlenge etter året som var med når jeg kjøpte bilen.
Etter tlf fra Watercircles bestemte jeg meg.
Bestillt ID4, men angrer nå

Helge

Sitat fra: siforko på torsdag 30. juni 2016, klokken 15:38
Har nå meldt meg ut av hele foreningen.
Var så dum å forlenge etter året som var med når jeg kjøpte bilen.
Etter tlf fra Watercircles bestemte jeg meg.

?... og hva sa Watercircles som fikk deg til å ta den beslutningen?
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

cra

Var vel mulig å få billigere forsikring hos dem enn via en eller annen rabatt hos et annet selskap for å være medlem, tipper jeg? Ikke alle er klar over hvilken jobb elbilforeningen har gjort og gjør for oss elbilister.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

siforko

Sitat fra: Helge på fredag 01. juli 2016, klokken 10:41
Sitat fra: siforko på torsdag 30. juni 2016, klokken 15:38
Har nå meldt meg ut av hele foreningen.
Var så dum å forlenge etter året som var med når jeg kjøpte bilen.
Etter tlf fra Watercircles bestemte jeg meg.

?... og hva sa Watercircles som fikk deg til å ta den beslutningen?


Hva watercircles sa var ikke mye, jeg spurte kun om hvor de hadde fått info om at jeg hadde elbil.
De hadde fått navn og nummer fra elbil foreningen.
Når elbilforeningen leverer ut person opplysninger, så farvel til dem.
Bestillt ID4, men angrer nå

hma

#25
Sitat fra: siforko på fredag 29. juli 2016, klokken 12:15
Sitat fra: Helge på fredag 01. juli 2016, klokken 10:41
Sitat fra: siforko på torsdag 30. juni 2016, klokken 15:38
Har nå meldt meg ut av hele foreningen.
Var så dum å forlenge etter året som var med når jeg kjøpte bilen.
Etter tlf fra Watercircles bestemte jeg meg.

?... og hva sa Watercircles som fikk deg til å ta den beslutningen?

Hva watercircles sa var ikke mye, jeg spurte kun om hvor de hadde fått info om at jeg hadde elbil.
De hadde fått navn og nummer fra elbil foreningen.
Når elbilforeningen leverer ut person opplysninger, så farvel til dem.

En "uønsket" telefon og medlemskap i Elbilforeningen ryker, pronto!??? Høres ut som du hadde en dårlig dag  ::)

Blir det neste å avslutte kontoen her på elbilforum.no?

Du er sikkert klar over hvor viktig Elbilforeningen har vært og er for norsk elbilpolitikk? Det burde kunne veie opp for "blunderen"(?).

Ved medlemsregistrering på elbil.no står det "Merk! Elbilforeningen utleverer ikke dine opplysninger til andre aktører." Dog ligger noe av motivasjonen i å melde seg inn i en klubb eller forening i å kunne nyte godt av medlemsfordelene, slik som rabatter hos samarbeidspartnere, så det er sikkert ikke en spekulativ og ondsinnet handling fra Elbilforeningen sin side.

Elbilforeningen sitt skjema for medlems-registrering kunne kanskje vært forbedret med et felt, type:
"Ønsker du å motta tilbud om medlemsfordeler fra våre samarbeidspartnere?" [epost | telefon]

Her er forresten informasjon om medlemsfordelene man får hos Watercircles:
http://www.watercircles.no/no/konsept/samarbeidspartnere/elbilforeningen/
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

sven erik

Sitat fra: hma på fredag 29. juli 2016, klokken 13:30
Sitat fra: siforko på fredag 29. juli 2016, klokken 12:15
Sitat fra: Helge på fredag 01. juli 2016, klokken 10:41
Sitat fra: siforko på torsdag 30. juni 2016, klokken 15:38
Har nå meldt meg ut av hele foreningen.
Var så dum å forlenge etter året som var med når jeg kjøpte bilen.
Etter tlf fra Watercircles bestemte jeg meg.

?... og hva sa Watercircles som fikk deg til å ta den beslutningen?

Hva watercircles sa var ikke mye, jeg spurte kun om hvor de hadde fått info om at jeg hadde elbil.
De hadde fått navn og nummer fra elbil foreningen.
Når elbilforeningen leverer ut person opplysninger, så farvel til dem.

En "uønsket" telefon og medlemskap i Elbilforeningen ryker, pronto!??? Høres ut som du hadde en dårlig dag  ::)

Blir det neste å avslutte kontoen her på elbilforum.no?

Du er sikkert klar over hvor viktig Elbilforeningen har vært og er for norsk elbilpolitikk? Det burde kunne veie opp for "blunderen"(?).

Ved medlemsregistrering på elbil.no står det "Merk! Elbilforeningen utleverer ikke dine opplysninger til andre aktører." Dog ligger noe av motivasjonen i å melde seg inn i en klubb eller forening i å kunne nyte godt av medlemsfordelene, slik som rabatter hos samarbeidspartnere, så det er sikkert ikke en spekulativ og ondsinnet handling fra Elbilforeningen sin side.

Elbilforeningen sitt skjema for medlems-registrering kunne kanskje vært forbedret med et felt, type:
"Ønsker du å motta tilbud om medlemsfordeler fra våre samarbeidspartnere?" [epost | telefon]

Her er forresten informasjon om medlemsfordelene man får hos Watercircles:
http://www.watercircles.no/no/konsept/samarbeidspartnere/elbilforeningen/

bre synn foreningen distanserer seg fra medlemene  det skjer ikke så mye så medlemene  føler ikke de er med på noe lenger

cra

Sitat fra: sven erik på onsdag 23. november 2016, klokken 09:16
bre synn foreningen distanserer seg fra medlemene  det skjer ikke så mye så medlemene  føler ikke de er med på noe lenger

Tja, jeg synes jeg stadig oftere ser Christina Bu i ymse artikler, uten at jeg har hverken grafer eller tallmateriale på det. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

moderator 2

Sitat fra: sven erik på onsdag 23. november 2016, klokken 09:16
foreningen distanserer seg fra medlemene  det skjer ikke så mye så medlemene  føler ikke de er med på noe lenger

Hei Sven Erik

I dag jobber elbilforeningen på mange plan i forhold til internasjonale, nasjonale og lokale myndigheter og politikere. Dette er arbeid som tar mye ressurser, uten at det synes for deg og meg. Så jobber elbilforeningen for at det skal bli enklere å bruke elbil.

Hva synes du Elbilforeningen skal engasjere seg mer i? Synes du kanskje elbilbrukerne har det alt for godt, slik at det nå er på tide å fjerne elbilgodene og harmonisere elbilens skatter, avgifter og andre goder til å bli på linje med vanlige fossilbiler?  Hvis det sistnevnte er tilfelle skjønner jeg jo at elbilforeningen ikke er forenignen for deg...

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

cra

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 23. november 2016, klokken 15:36
Hva synes du Elbilforeningen skal engasjere seg mer i?

http://elbilforum.no/forum/index.php/board,14.0.html (Norsk Elbilforenings oppgaver) er vel tiltenkt formålet? :)

Har regnet med at det (i liket med ethvert lag og forening jeg har vært medlem i) jobbes med ting som ikke nødvendigvis er direkte synlige for den enkelte, ja. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA